آخرین اخبار
کد خبر: ۸۴۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۶
در جریان بازدید از دستاوردهای اقتصاد مقاومتی جهرم صورت گرفت،
سردار غیب پرور از مهندس بسیجی محمد علی رمضانی مربی محصول گندم کانون بسیج مهندسین جهرم با اهدای هزینه سفر زیارت مشهد بصورت خانوادگی تقدیر نمود.
به گزارش تنویر، هدف از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز، ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در سطوح مختلف است، در این طرح کشاورزی علمی‌سازی می‌شود و فاصله میزان تولید کشاورز معمولی با تولید کشاورز برتر کاهش می‌یابد، همچنین اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز می‌تواند به افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی در کشور کمک شایانی نماید، پایداری در تولید هدف مهم طرح همگام با کشاورز است.

سردار غلامحسین غیب پرور فرمانده سپاه فجر فارس ضمن حضور در آیین بهره برداری از مجتمع فرهنگی و ورزشی امیرالمومنین (علیه السلام) سپاه جهرم از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی های اقتصاد مقاومتی بسیج این شهرستان نیز بازدید نمود.

فرمانده سپاه فجر فارس در جریان این بازدید از مهندس بسیجی محمد علی رمضانی مربی محصول گندم کانون بسیج مهندسین جهرم که با تلاش در راستای اجرای طرح همگام با کشاورز موفق به دستیابی به میزان تولید سیزده و نیم تن گندم از هر هکتار زمین کشاورزی گردیده با اهدای هزینه سفر زیارت مشهد بصورت خانوادگی تقدیر نمود.

هدف از اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز، ارتقای کمیت و کیفیت محصولات کشاورزی در سطوح مختلف است، در این طرح کشاورزی علمی‌سازی می‌شود و فاصله میزان تولید کشاورز معمولی با تولید کشاورز برتر کاهش می‌یابد، همچنین اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز می‌تواند به افزایش حجم تولید محصولات کشاورزی در کشور کمک شایانی نماید، پایداری در تولید هدف مهم طرح همگام با کشاورز است.

بعنوان مثال تفاوت میزان تولید پسته که یک محصول محصول استراتژیک کشاورزی است، توسط کشاورز معمولی و برتر تا 13 برابر است و در مورد گندم نیز میزان تولید گندم کشاورز معمولی 3 تن در هکتار و کشاورز برتر تا 13 تُن در هکتار است.

شاخصۀ مهم طرح همگام با کشاورز حضور یک مهندس کشاورزی و منابع طبیعی از اعضای بسیج است که بعنوان مربی علاوه بر آموزش تخصصی کشاورز بر تمام فرآیند تولید محصول نظارت نموده و کشاورزیِ علمی را پیاده سازی می کند، بیش از چهار هزار مهندس بسیجی با سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور همکاری دارند.
مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: