کد خبر: ۶۴۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
سردار حق طلب
رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه کل کشور بیان کرد:راوی باید مستند صحبت کند.هدف راوی این نباشد که بخواهد اشک زائر را در بیاورد.اگر در روایت گری دقت نکنید به دین صدمه می زنید.

به گزارش کنگره سرداران و15هزار شهید استان فارس،جلسه اختتامیه دوره تربیت راوی "طاها"که در کنگره سرداران و15هزار شهید استان فارس برگزار شده بود، با حضور سردار حق طلب رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه پایان یافت.

ایشان ضمن تشکر وتقدیر از کسانی که برای این دوره زحمت کشیدند بیان کردند:

مسئولیت سنگینی برعهده راویان راهیان نورمی باشد. سردا حق طلب به بیان فرمایشات رهبر انقلاب که در اسفندماه سال 1392 مشرف شده بودند پرداختند، که طی آن امام خامنه ای دغدغه خودرا در غالب 2هشدار به ایشان منتقل فرمودند:

1-جلوگیری از فراموشی حادثه دفاع مقدس 2-جلوگیری از تحریف حادثه دفاع مقدس

وی اضافه کرد :رهبر انقلاب برخی از سوالاتی که جوانان امروز ما می پرسند را مطرح کردند،که روایان باتوجه به داشتن اطلاعات کامل باید جواب بدهند.به عنوان مثال برخی می پرسند چرا جنگ شروع شد؟چراجنگ بعداز فتح خرمشهر ادامه پیدا کرد؟زمانی که صدام گفت: من حاضرم مساعدبدهم تا خسارت ایجادشده را پرداخت کنم چرا ایران نپذیرفت؟

سردا حق طلب افزود:امروزه اگردرباره این سوال ها تحقیق کنند متوجه می شوند که هیچ کدام از اینها سند معتبر یا اینکه صحت ندارد. متاسفانه بعضی از وقت ها یک سری از وقایعی که حقیقت ندارد آنقدر قدر گفته می شود که مردم باور میکنندودشمنان ما از این روایت های تحریف شده استفاده می کنند وصدمه می زنند وضررآن بیشتر است.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه کل کشورافزود:راوی باید مستند صحبت کند.هدف راوی این نباشد که بخواهد اشک زائر را در بیاورد.اگر در روایت گری دقت نکنید به دین صدمه می زنید.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ ایران بعد از انقلاب اسلامی، هیچ حادثه‌ای بزرگتر از دفاع مقدس نبوده است، ادامه داد: در صحیفه امام جلد21 صفحه 283،16نکته و تذکر درباره دفاع مقدس بعد از پذیرش قطعنامه‌ آمده است، به عنوان مثال ما انقلابمان را در جنگ به همه کشورها صادر کردیم، ما مظلومیت خویش و ستم متجاوزان را ثابت کردیم و ...

حق طلب بیان کرد:در این سه یا چهار سال اخیر حدودا بیش از 3یا 4 هزار راوی تربیت کرده ایم.

سردار حق طلب خاطرنشان کردند:در سال 1392 در دیدار با امام خامنه ای ،زمانی که به آقا آمار راوی جوان را دادیم ایشان فرمودند:تا جایی که امکان دارد از راوی پیش کسوت استفاده کنید. لذا باید فرمایش ایشان را انجام دهیم زیرا کسی که دوران جنگ و جهاد را دیده است به خوبی می‌تواند زوایای مختلف آن را بیان کرده و اثرگذاری بیشتری داشته باشد، البته شاید در برخی موارد ما چاره‌ای جز استفاده از راویان جوان نداشته باشیم به عنوان مثال در بخش خواهران چاره‌ای جز استفاده از این راویان نداریم.

وی با بیان اینکه حضرت علی علیه السلام می فرماید:اگر شمشیرتان کوتاه است یک قدم به جلو بیایید تا مشخص نشود.

سردار احمدحق طلب خطاب به شرکت کنندگان دوره تربیت راوی طاها به این نکته اشاراه کردند : اگر مدت دوره روایت گری کوتاه بوده است ونتوانستید خوب استفاده کنید از کتاب های دفاع مقدس استفاده کنید واطلاعات خود را تکمیل کنید.

وی با توجه به فرمایشانت رهبری ،درمورداینکه سپاه در عملیات کربلای 5 عاشورا را مشق کرد. اشاره کرد و افزود:شما راویان عزیز دربیان دفاع مقدس،راه حضرت زینب را ادامه می دهید با این تفاوت که به شما خیلی احترام می گذارند اما حضرت زینب(س)با دست وپای بسته به ایشان صدمه زدند،وبا شرایط سخت به روایت گری حادثه عاشورا پرداختند.

رئیس سازمان حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس بسیج و سپاه کل کشورافزود:رزمندگان غیورایران با روحیه خودباوری وایمان،تقوا،شجاعت،وحدت، وشهامتی که داشتند، توانستند در جنگ پیروز شوند.

وی به تسهیلات ارائه شده برای راهیان نور در سال جاری پرداخت و گفت: در سال جاری اعتبارات زیارتگاه‌ها چند برابر شده است که این مبلغ صرف بازسازی و فضاسازی فرهنگی شده است، سیستم های صوتی سیار وجلیقه‌های روای تهیه شده است که به زودی بین سپاه‌های استان‌ها توزیع خواهد شد.

/224224

مطالب مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر: