آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۵
فرمانده سپاه کازرون در دومین نشست شورای عالی بسیج دانشگاه:
فرمانده سپاه کازرون از برخی ول انگاری ها و بی تفاوتی های موجود در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون، انتقاد کرد و اظهار داشت: وضعیت موجود در دانشگاه ها شایسته نام کازرون نیست؛ امام راحل دانشگاه ها را مبدأ همه تحولات می دانند و اگر می خواهیم این مهم که همانا تحول است رخ دهد می بایست مصادیق ضدّارزش، ضدّ تحول و ضد فرهنگ در را در سطح دانشگاهها بزداییم.
به گزارش "تنویر" فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کازرون در دومین نشست شورای عالی بسیج این شهرستان که با حضور رؤسا، معاونین، مدیران فرهنگی و مسئولان و اعضای شورای بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در سالن جلسات شهدای پاسدار سپاه این شهر برگزار شد، در سخنانی با اشاره به عقبه تاریخی و اصالت فرهنگی شهرستان کازرون و تقدیم هزار و 100 شهید و حضور 8 هزار رزمنده و صدها مدافع حرم در این شهرستان، از برخی ول­انگاری ها و بی تفاوتی های موجود در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون، انتقاد کرد و اظهار داشت: وضعیت موجود در دانشگاه ها شایسته نام کازرون نیست؛ امام راحل دانشگاه ها را مبدأ همه تحولات می دانند و اگر می خواهیم این مهم که همانا تحول است رخ دهد می بایست مصادیق ضدّارزش، ضدّ تحول و ضد فرهنگ در را در سطح دانشگاهها بزداییم.

سرهنگ پاسدار شهرام افشاریان اضافه کرد: ما باید تحول علمی را در سطح دانشگاه ها همراه با اصلاح وضعیت فرهنگی و بصیرت افزایی، توأمان کنیم.

وی خطاب به دانشجویان بسیجی و رؤسا و معاونین فرهنگی گفت: اگر خواست و و اراده جمع بسیج حاضر اصلاح وضع موجود در دانشگاه ها باشد بدون تردید می توان این مهم را انجام داد چرا که به گفته مقام معظم رهبری، "بسیج کلید طلایی حل مشکلات کشور است".

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون با بیان اینکه مسئله عفاف و حجاب دانشگاه ها را به صورت ویژه در شورای امر به معروف شهرستان مطرح کرده است، خاطرنشان کرد: امروز مسئله عفاف و حجاب به عنوان یک مطالبه و خواست جمعی در ستاد امر به معروف شهرستان مطرح شده است و این توقع وجود دارد که در میان دانشجویان و مسئولین نیز این خواست عمومی ایحجاد شود.

افشاریان اضافه کرد: نمی شود فردی در دانشگاه از دور بایستد و بگوید باید ارزش ها نهادینه شود و در هنگام عمل آیه یأس و ناامیدی بخواند.

وی روحیه محافظه کاری برای مسئولین و مدیران دانشگاه ها را و به ویژه دانشجویان موضوعی ناپسند دانست و اظهار داشت: توقع و انتظار ما در مسائل فرهنگی مثل عفاف حجاب، اجرای کامل قوانین مربوطه است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با اشاره به نزدیک شدن به دوازهمین انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین انتخابات شورای شهر و روستا، گفت: دانشجویان بر اساس سخنان مقام معظم رهبری می بایست دارای درک سیاسی، فهم سیاسی و تحلیل سیاسی داشته باشد.

وی در پایان گفت: در نظر داریم حداقل هر ماه یک بار این جلسه را برگزار نماییم و از نزدیک با مسائل و موضوعات دانشگاه ها که به سپاه و بسیج میز مربوط می شود آشنا شویم.

نام:
ایمیل:
* نظر: