آخرین اخبار
کد خبر: ۱۰۶۸۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
شور بندگی دانشجویان بسیجی در شب قدر؛
دانشجویان بسیجی مؤمن و خداجوی کازرون در این شب پرفیض در سایه قرآن و با توسل به ائمه معصومین (ع) ندای العفو سر ‌دادند و ضمن نمایش گذاشتن شور بندگی خود از معبود، طلب مغفرت کردند.
به گزارش "تنویر"، به همت بسیج دانشجویی مراسم احیاء شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان و دومین شب از لیالی پر فضیلت قدر با حضور پرشور و باشکوه دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کازرون در دانشگاه سلمان فارسی این شهر برگزار شد.

 

مراسم شب قدر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

دانشجویان مؤمن و خداجوی کازرون در این شب پرفیض در سایه قرآن و با توسل به ائمه معصومین (ع) ندای العفو سر ‌دادند و ضمن نمایش گذاشتن شور بندگی خود از معبود، طلب مغفرت کردند.

 

این دانشجویان از عمق وجود و با سوز و گداز با راز و نیاز با معبود و قرائت قرآن و دعا و شب زنده داری، دومین شب قدر را با ندای "الهی العفو" و "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب"  احیا کردند.

 

مراسم شب قدر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

در این آئین معنوی که تا سحر ادامه داشت؛ سخنران مراسم حجت الاسلام والمسلمین قهرمانی در خصوص فضیلت شب قدر و اعمال و دعاهای ویژه این شب که به گفته قرآن کریم از هزار ماه برتر است، به ایراد سخن پرداخت.

 

مراسم شب قدر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

دانشجویان با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، افتتاح، ابوحمزه ثمالی، نماز قضا و نماز ویژه شب قدر که با مداحی، سخنرانی، مرثیه سرایی و قرآن بر سر گرفتن ادامه یافته بود از خداوند در این شب عزیز طلب آمرزش کردند.

 

لازم به ذکر است دانشجویان سحری را مهمان سفره مولاالموحدین علی (ع) بودند.

 

مراسم شب قدر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

گفتنی است این مراسم دانشجویی علاوه بر دانشگاه سلمان فارسی کازرون در خوابگاه دختران دانشگاه آزاد کازرون نیز با حضور دانشجویانی که خواب را بر خود حرام کرده و شب تا به سحر را به راز و نیاز با معبود خود پرداختند نیز برگزار شد.

 

مراسم شب قدر در دانشگاه سلمان فارسی کازرون+ عکس

 

این مراسم در سومین شب قدر نیز در دانشگاه سلمان فارسی و خوابگاه دانشگاه آزاد کازرون با حضور دانشجویان برگزار می شود.


همچنین مراسم سومین شب از لیالی پرخیر و برکت قدر به همت هیّت مذهبی رهروان راه ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه سلمان فارسی کازرون در این دانشگاه با حضور دانشجویان و بخشی کارکنان، اساتید دانشگاه و مردم برگزار شد.

 

دانشجویان، کارکنان، اساتید دانشگاه و مردم روزه دار در این شب با حضور در نمازخانه دانشگاه به راز و نیاز مشغول شدند و با طلب عفو و بخشش گناهان از پروردگار ظهور حضرت حجت را خواستار شدند.

 

حجت الاسلام قهرمانی در این مراسم در خصوص فضائل امام علی(ع) به سخنرانی پرداخت و همچنین در راستای فضیلت شب قدر و اعمال و دعاهای ویژه این شب سخن گفت.

 

همچنین کربلایی محمدعلی علی اکبری و کربلایی مسعود شهری به مدح و  ذکر مصیب اهل بیت (ع) پرداختند.

 

شرکت کنندگان در این مراسم  با قرائت قرآن، دعای جوشن کبیر، زیارت امام حسین (ع)، ابوحمزه ثمالی و نماز ویژه شب قدر و با قرآن بر سر گرفتن تا سحرگاه ادامه یافته یافت.

 

کلیه شرکت‌کنندگان در این مراسم با حضور در ضیافت سحری، این روز را به سوگ امام شیعیان نشستند.

 

 


نام:
ایمیل:
* نظر: