آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۴۲۹۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۶
تولیت آستان قدس رضوی:
حجت الاسلام رئیسی گفت: کسی که بصیرت نداشته باشد سرباز دشمن بوده و دشمنان بر بی‌بصیرتی و جهل آنها سوار می‌شوند.

به گزارش تنویر، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی دیشب در یادواره شهدای کازرون که با حضور پرشور اقشار مختلف مردم و مسوولان برگزار شد با اشاره به کازرون که به نام دیار سلمان فارسی است اظهار داشت: مهمترین شاخصه سلمان فارسی پیرو اهل بیت بودن وی بود.

کسی که بصیرت نداشته باشد سرباز دشمن می‌شود

تولیت آستان قدس رضوی با توصیف صفات عاشوراییان، مهمترین امتیاز آنها را با بصیرت شمشیر زدن دانست و افزود: آنهایی که در مقابل امام و اهل بیت ایستادند و شمشیر زدند اهل نماز و روزه و مسلمان بودند ولی بصیرت نداشتند.

وی با بیان اینکه چرا بر بصیرت زیاد تاکید می‌شود گفت: بصیرت این است که راه زندگی، دوست و دشمن، هدف و مقتدا را بشناسیم.

رئیسی در ادامه افزود: کسی که بصیرت نداشته باشد سرباز دشمن می‌شود و دشمن سوار بر بی‌بصیرتی و جهل آنها می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه خون شهدا باعث جهل زدایی شد گفت: دشمن به خیال باطل فکر می‌کرد با کشتن امام حسین(ع) پایان عاشورا رقم می‌خورد اما عاشوراییان در آن روز متولد شدند.

وی آل سعود را در منطقه امتدادجریان استکباری دانست و تاکید کرد: جنگ امروز دنیا جنگ اراده‌هاست.

رئیسی با یادآوری دفاع مقدس و اینکه دشمن حتی نتوانست یک وجب از خاک ملت بزرگ ایران را بگیر تاکید کرد: امروز اراده ملت بزرگ ایران اراده خدایی است و وعده الهی پیروزی حق است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه با نابودی فتنه داعش بشریت از شر آن راحت شد افزود: با بصیرتی که در ملت‌ها وجود دارد آزادی قدس هم نزدیک است.

وی با تاکید بر اینکه تجلیل از شهدا با تحلیل باید باشد گفت: بصیرت اساس ماندگاری شهدا و جانفشانی‌های آنان بود.

رئیسی یادآورشد: دشمنان در فتنه 88 دست به دست هم دادند و سفارتخانه‌هایشان را بر روی فتنه‌گران باز گزاشتند و لی مردم با حضور حماسی خود در 9 دی پایان جریان فتنه را رقم زدند.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه امروز با جریان جاهلیت مدرن روبه رو هستیم اظهار داشت: جاهلیت مدرن با در اختیار داشتن پول، رسانه، فناوری، علم و قدرت درواقع همان جاهلیت قدیم است که زندگی بشر را تهدید می‌کند.

وی گفت: امروز می‌خواهند به مردم بفهمانند که زیر بار ظلم باید باشند و یاس و نامیدی را حاکم کنند اما در مقابل مکتب ظلم‌پذیری مکتب انتظار یعنی مکتب امید و ما می‌توانیم قرار دارد.

وی با اشاره به نیروهای توانمند، ذخاییر عظیم، علم و فن‌آوری موجود در کشور گفت: با اقتصاد مقاومتی و جوانان خود می‌توانیم کشور را بسازیم و به سامان برسانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: