آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
امام جمعه کازرون:
حجت الاسلام خرسند گفت: دی، ماه بیداری ملت ایران بوده و ۹ دی روز خیزش حسینی است.

به گزارش تنویر، حجت‌الاسلام محمد خرسند در یادواره شهدای کازرون که با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسوولان و اقشار مختلف مردم برگزار شد با اشاره به عملیات کربلای ۴ و ۵ و شهادت ۱۵۰ کازرونی در این عملیات یاد و خاطره آنها را گرامی داشت و اظهار داشت: یادواره‌ها کار ما را در راه استمرار راه شهدا سنگین می‌کنند و فردای قیامت پاسخگوی این شهدا باید باشیم.

امام جمعه کازرون با اشاره به ۱۰ دی ماه سال ۱۲۹۶ گفت: نیروهای متجاوز انگلیسی وقتی پلیس جنوب توسط کازرونی‌ها منحل گردیده بود از شیراز به کازرون لشکرکشی کردند ولی رزمندگان و دلاورمردان کازرونی این دیار به فرماندهی ناصرلشکر در یک جنگ مردانه انگلیس را شکست دادند.

وی با بیان اینکه در خلاصه فرمایشات رهبر به این واقعه اشاره شده است افزود: دی ماه، ماه رشادت و ماه کازرونی‌ها و ماه مبارزه با استعمار انگلیس و آمریکای جنایتکار و حامیان آنها است و در تقویم دفاع مقدس چهارم دی به نام کازرون نامگذاری شده است.

خرسند گفت: دی ماه، ماه بیداری ما است و روز ۹ دی روز خیزش حسینی است.

 خطیب جمعه کازرون یادآور شد: فتنه‌گران در سال ۸۸ به تاسوعا و عاشورا که حتی هندوها و مسیح ها و اقلیت‌های مذهبی به آن احترام می‌گزارند بی‌حرمتی کردند.

وی افزود: فتنه‌گران به سرکردگی آمریکا و انگلیس و فریب‌خوردگان سران فتنه در عزای حسین پرچم سرور و سالار شهیدان و مساجد و خانه خدا را آتش زدند و چادر از سر زنان ما کشیدند و به پایگاه های بسیج حمله کردند که وقتی مردم اینها را دیدندبدون فراخوان به خیابان‌ها ریختند به قاعله خاتمه دادند.

وی با اشاره به درگذشت آیت‌الله حائری شیرازی نماینده مقام معظم رهبری که ۲۷ سال در استان زحمت کشیدند افزود: وی از علمای بزرگی بودند که به کازرون علاقه بسیار داشتند.

نام:
ایمیل:
* نظر: