آخرین اخبار
کد خبر: ۱۱۶۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷
نوروز متفاوت دانشجویان کازرونی؛
اردوی جهادی نوروزی بسیج دانشجویی با حضور دانشجویان جهادگر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون در روستای موردک از توابع بخش کوهمره نودان برگزار شد.
به گزارش تنویر، اردوی جهادی نوروزی بسیج دانشجویی که در ایام تعطیلات نوروزی با حضور دانشجویان جهادگر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان کازرون در روستای موردک از توابع بخش کوهمره نودان برگزار شده بود با برگزاری آیین اختتامیه واهدای جوایز به اهالی روستا به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام والمسلمین موسی آزاده، مسئول حرکت های جهادی بسیج دانشجویی شهرستان کازرون در این آیین در سخنانی اظهار داشت: در تعطیلات نوروز، دانشجویان جهادگر گروههای جهادی شهید علی اکبر پیرویان و شهید محسن جمالی در عرصه های مختلف فرهنگی و عمرانی و بهداشتی به محرومیت زدایی در روستای موردک پرداختند.

وی با بیان اینکه در این مدت ارتباط بسیار خوبی بین نوجوانان و اعضا گروه جهادی ایجاد شد، گفت: این موضوع نشان از تلاش خالصانه دوستان ما دارد که من همینجا از تک تک برادران و خواهران جهادی که در این ایام عید وقت گذاشتند و‌در این اردو‌جهادی شرکت کردند صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم.

آزاده گفت: اولین نفع و سود اردوی جهادی برای مجاهد فی سبیل الله و سپس برای مردم و روستا می باشد.

مسئول قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در کازرون اضافه کرد: با توجه به استقبال نوجوانان و جوانان عزیز روستا برنامه های فرهنگی با همکاری پایگاه مقاومت و کانون فرهنگی روستا ادامه خواهد داشت.

وی در پایان با تشکر کسانی که تلاش کردند که این اردوی جهادی نوروزی در روستای موردک برگزار شود، بیان داشت: از روحانی محترم روستا حجت الاسلام توسلی، بخشدارمحترم ، ریاست محترم آموزش و پرورش، دهیار و شورای محترم روستا و فرماندهان پایگاه مقاومت روستا نیز تشکر می کنم.

سجاد رئیسی مسئول گروه جهادی شهید علی اکبر پیرویان نیز در این آیین در تشریح فعالیت های صورت گرفته دانشجویان جهادگر، گفت: در این مدت در عرصه های فرهنگی، عمرانی و بهداشتی فعالیت های مختلفی توسط خواهران و برادران دانشجو صورت گرفت.

وی برگزاری یادواره شهدای روستا و کلاس‌ها و کارگاه های آموزش حفظ و روان خوانی قرآن، احکام، عقاید، سبک زندگی اسلامی، مشاوره خانواده، مسائل زناشویی، ورزش، چرم دوزی و گل دوزی را از جمله برنامه‌های فرهنگی و آموزشی دانشجویان بسیجی جهادگر متناسب با گروه های سنی اهالی روستا برشمرد.

رئیسی در تشرح فعالیت های بهداشتی و پزشکی گفت: گارکاه کمک های اولیه و تست فشار خون و قند و ویزیت رایگان پزشکی برای اهالی روستا از جمله فعالیت های بهداشتی و پزشکی بود که به همت گروه جهادی شهید مصطفی دیانتی نسب و همکاری شبکه بهداشت شهرستان کازرون و اورژلنس ابوالحیات برگزار شد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در خصوص فعالیت های عمرانی صورت گرفته نیز گفت: در عرصه عمرانی جهادگران به کاشت 50 اصله نهال زیتون تحت عنوان «وقف سبز» و ساخت نماز خانه مدرسه روستا پرداختند.

در پایان این آیین به رسم یادبود جوایزی به شرکت کنندگان در کلاس‌های فرهنگی اردوی جهادی اهدا شد.

گفتنی است در اردوهای جهادی بسیج دانشجویی، خدمت رسانی، سازندگی و فرهنگ‌سازی در مناطق محروم و مناطق آسیب دیده جهت رفع مشکلات مردم صورت می‌گیرد و ناگفته پیداست که این اردوها گامی مؤثر جهت محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مناطق کم برخوردار میهن اسلامی است و دارای ثمرات و فواید بسیاری هم برای مردم محروم و هم برای جامعه دانشگاهی کشور می باشد که توجه، حمایت و پشتیبانی بیشتر مسئولان از آن، ضرورتی اجتناب ناپذیر است.

نام:
ایمیل:
* نظر: