آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۳۵۰
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مسئول نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون:
مسئول نمایندگی در سپاه ناحیه کازرون در مراسم بزرگان شهر کازرون گفت:بزرگداشت شاعر معاصر و انقلابی نصرالله مردانی در کشور برجسته شود .
حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون در مراسم بزرگداشت نصرالله مردانی بنام قانون عشق که در مسجد ملابرات کازرون برگزار شد بیان نمود:قدر بزرگان  خصوصا شاعرانی همچون نصرالله مردانی را در سطح کشور تار زمانی که زنده هستند باید بدانیم و استفاده نمائیم.
وی با توجه به آیه شجره طیبه اشاره داشتند:شاید هنوز مرقد مطهر شاعر انقلابی و معاصر کشور نصراله مردانی برا خیلی ها گمنام باشد و ندانند مقبره این شاعر معاصر در کجا واقع شده است.
حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی ادامه داد:بزرگداشت شاعری برجسته همچون نصراله مردانی باید در قالب سمینارهایی که به صورت مستمر می باشد انجام گیرد.زمانی در همین یک هفته شهر میزبان بزرگداشت علامه طباطبایی بود توقع می رود که برای این شاعر پر آوازه که اشعار وسروده های وی بر سرزبانهاست نیز مراسماتی در خور شان برگزار شود.
وی اضافه نمود: اشعار مرحوم مردانی در کتب دانشگاهی در حال تدریس است وخمیر مایه وجوهر کار شاعر عشق می باشد مرحوم مردانی درک خوبی از زمان خودش دارد واگر قانون عشق را بلد باشیم به هدف می رسیم .
مسئول دفتر نمایندگی در سپاه کازرون در ابتدای این مراسم ضمن خیر مقدم وخوش آمد گویی به مردم ،خصوصا حاضرین، مسئولان شهرستان و خانواده مرحوم مردانی که همیشه در ادب وشعر با فرهنگ آنان همراه بوده است تصریح داشت:باید قدر شاعران کشور برای گسترش زبان فارسی در جهان  را بدانیم واز محضر شاعر بزرگوار  همچون  دهقانیان استفاده کنیم وفردا حسرت از دست دادن این بزرگوران را نخوانیم.
در ادامه مراسم برخی شاعران شهرستان کازرون همچون برادر مسرور ودهقانیان فر به بیان اشعار خود پرداختند و در انتها از خانواده معظم مرحوم مردانی و شاعران بنام حاضر در شهرستان کازرون با اهدا لوح و هدیه تجلیل به عمل آمد.
نصرالله مردانی- شاعر معاصر و چهره ماندگار ادبیات در سال 1326در کازرون متولد شد و در سال 1382در کربلای معلا درگذشت که آرمگاهی در شهرستان کازرون در میدان امام حسین(ع)برای وی بنا شده است از آثار استاد مرداني می‌توان به کتاب‌های قانون عشق، خون نامهٔ خاک، ستیغ سخن، چهارده نور ازلی، گل باغ آشنایی، حافظ از نگاه مردانی، گزیده ادبیات معاصر، آتش نی، قیام نور و سمند صاعقه اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر: