آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۳۸۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۵۸
دانشجویان کازرونی:
دانشجویان کازرونی در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه گفتند:تحقق جهاد تبیین از مطالبات خاص رهبر معظم انقلاب است
دانشجویان کازرونی در سخنرانی پیش ازخطبه های نماز جمعه مطرح کردند:
اگر برخی از جریانهای دانشجویی بخواهند ، خلاف راه شهدای 16 آذر حرکت نمایند، باید در نگرش خود تجدید نظر نمایند

دانشجوی بسیجی مهدی صفری در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه کازرون ، ضمن گرامیداشت روز دانشجو گفت: شهدای عزیز 16 آذر را می توان از جمله شهدای جهادتبیین بر شمرد که با قیام و خون خویش چهره کریه و پلید استکبار جهانی را برای جهانیان آشکار ساختند
وی در رابطه با رسالت مطالبه گری دانشجویان بسیجی افزود: انتظار مردم از دانشجو بعنوان قشر نخبه و تحصیل کرده در جامعه ،  یک حلقه اتصال بین خودشان و مسولین  است ، تا مطالبات به حق مردم را به  روش های مختلف با مسولان در میان گذاشته و حل نمایند.
عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های کازرون با اشاره به بحث مذاکرات با آمریکا اظهار داشت: دیپلمات های کشور،  مذاکره با جنتلمن های تروریست اروپایی و آمریکایی را اولویت قرار ندهند و با استفاده از ظرفیت های فراوان منطقه و همسایگان و همچنین هم پیمانان جمهوری اسلامی نسبت به حل مشکلات اقتصادی مردم گام بردارند.


پوریا رضازاده مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه  شهرکنارتخته با اشاره به روز دانشجو گفت: روز دانشجو ، روز استکبار ستیزی است و اگر برخی از جریانهای دانشجویی بخواهند ، خلاف راه شهدای 16 آذر حرکت نمایند، باید در نگرش خود تجدید نظر نمایند، چرا که نمی شود هم برای این سه شهید شمع روشن کرد و هم دلداده غرب و آمریکا شد.
وی با اشاره به امر رهبری به جهاد تبیین  اظهار داشت: جنبش دانشجویی، علاوه بر رسالت های خویش، جهاد تبین را در عرصه های مبانی دینی و اعتقادی، آرمانهای و دستاوردهای انقلاب و مسائل جاری کشور تکلیف خویش می داند.  
عضو شورا تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاههای کازرون خطاب به مسئولین در رابطه با مطالبه گری تشکل های دانشجویی افزود: متاسفانه جایگاه جریانات دانشجویی برای برخی از مسولین قابل هضم نیست ، و بعضاً جنبش دانشجویی را بعنوان مانعی برای خود می بینند، در صورتی که رسالت تشکل های دانشجویی کمک به مسولین و دست گیری از آنهاست و نه مچگیری.
این فعال دانشجویی در توصیه به وزارت امور خارجه دولت سیزدهم در اهمیت دیپلماسی اقتصادی بیان داشت: وزارت امور خارجه، یکی از اولویت های خود را دیپلماسی اقتصادی قرار دهند و از محدود کردن دیپلماسی به مسائل سیاسی صرفه نظر نمایند. دولتمردان محترم تمامی توجه خود را به رفع مشکلات اقتصادی اولویت دار ملت عزیز و انقلابی معطوف نمایند و از هرکار غیر اولویت دار خودداری نمایند و از سخنان و اقداماتی که حاشیه ساز است پرهیز نمایند..


علی رشتی مسئول بسیج دانشجویی دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد کازرون در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر خشت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو گفت: نسل جوان دانشجوی امروز، همچون گذشته با روحیه انقلابی آماده جانفشانی در مرحله گام دوم انقلاب است و به فضل الهی خرمشهرهای فراوانی توسط این جوانان رقم خواهد خورد و یقین بدانید که جوانان امروز اگر در مرتبه بالاتری از ایمان و تقوا نسبت به پیشکسوتان خود نباشند حتما در مرتبه پایین تری نیستند.
وی با اشاره به تکلیف و رسالت جدید دانشجویان مومن و انقلابی اظهار داشت: جهاد تبیین تکلیف امروز دانشجویان مومن و انقلابی است که استاد فرزانه شان به آنها امر کرده و انشاءالله به نحو احسن از عهده آن برخواهند آمد
این فعال دانشجویی ضمن اشاره به کارشکنی های برخی از مسئولین در قبال مطالبه گری تشکل های دانشجویی افزود: برخی از مسئولین با مانع تراشی ها و توسل به فشارهای مختلف و یا با برچسب " تندرو"  به دانشجویان انقلابی ، نمی خواهند جریانات دانشجویی در کنار آنها به مطالبه گری و مساله یابی مشکلات جامعه بپردازند، بنده به عنوان نماینده بسیج دانشجویی از همین تریبون اعلام می کنم،  بسیج دانشجویی تا حصول نتیجه پیگیر مطالبات به حق مردم و احقاق حقوق آنها خواهد بود و به مطالبه گری خود ادامه خواهد داد و حاشا که دانشجوی بسیجی میدان را خالی نماید. چرا که ما نتیجه نگرا نیستیم و تکلیف محوریم.
وی مذاکره با آمریکای بدعهد را تقبیح نمود و گفت: تجربه مذاکرات با اروپایی ها و آمریکایی ها صرفا،  نشان از بدعهدی و غیر قابل اعتماد بودن آنهاست و به دنبال آن هستند تا با مذاکرات طولانی و فرسایشی زمان را از دیپلمات های کشور بگیرند، که الحمدالله دیپلمات های انقلابی دولت سیزدهم به این امر واقف هستند و اجازه اتلاف زمان را نخواهند داد.


امیرحسین راه پیما در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه شهر بالاده با اشاره به واقعه 16 آذر 1332 و شهادت سه دانشجوی مبارز گفت: دانشجو در حرکت های روشنگرانه و حق طلبانه باید پیشرو باشدف همچنانکه  شهید بهشتی می فرمایند: «دانشجو موذن جامعه است، اگر خواب بماند نماز امت قضا میشود.»  و قطعا ما آنرا نصب العین خویش قرار می دهیم.
وی با اشاره به عدم توجه مسئولین به قشر دانشجو و جوانان کشور اظهار داشت:  ای کاش بعضی از مسولین به بیانات رهبری که می فرمایند : « اندیشه‌ی پیران و فکر و تجربه‌ی آنها آن‌وقتی به کار می‌آید ، که حرکت جوانانه‌ی جوانان وجود داشته باشد؛ پیشران حرکت انقلاب، جوانها هستند»گوش فرا میدادند که قطعا تکیه بر قشر جوان و اعتماد به نیروی جوانی در هر زمینه ای راهگشا است.
این فعال دانشجویی خطاب به دیپلمات های دولت سیزدهم گفت: مذاکره صرفا برای رفع تحریم ها قابل قبول است و هرگونه مذاکره ای برای محدودسازی توانمندی ها و نقاط قوت ، قدرت و امنیت کشور برخلاف منافع ملی است و اجازه تجربه تلخ دولت های یازدهم و دوازدهم داده نخواهد شد و خسارت محضی چون برجام در این کشور تکرار نخواهد شد.

نام:
ایمیل:
* نظر: