آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۴۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۷
امام جمعه شهرستان کازرون:
امام جمعه شهرستان کازرون گفت: روحیه شهامت و شجاعت، کازرون را تبدیل به شهری بزرگ نموده است.
آیین بزرگداشت حماسه سازان تاریخ معاصر کازرون از ناصردیوان کازرونی تا شهدای دفاع مقدس با حضور سردار بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، سردار علی نژاد از فرماندهان دفاع مقدس، امام جمعه و مسئولین، فرماندهان نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا و ایثارگران و جمع زیادی از مردم این شهرستان برگزار شد.
این مراسم با ادای احترام به مقام شامخ شهدای گمنام آغاز گردید و سپس گل افشانی قبور مطهر شهدای عملیات کربلای 4 در گلزار شهدای بهشت زهرا و سیدمحمد نوربخش گلباران شد. آنگاه بر مقبره ناصردیوان کازرونی، اسطوره دلاوری و دفاع از میهن در مقابل استکبار و استعمار انگلیس حضور یافته و با اجرای سخنرانی و برنامه های حماسی، یاد و خاطره دلاوران این خطه را گرامی داشتند.
حجت الاسلام محمد صباحی امام جمعه کازرون طی سخنانی با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری درخصوص در قله قرار داشتن استان فارس اظهار کرد: باید دست به دست هم دهیم و فارس را به قله و جایگاهی که در شأن سومین حرم اهل بیت است برسانیم.
وی گفت: افتخار می کنیم به مردم کازرون که به عشق ولایت، به عشق ایران اسلامی و به عشق مبارزه با استکبار، در این مراسم حضور دارند.
امام جمعه کازرون خاطرنشان کرد: رشادت سردار بزرگ، ناصر دیوان کازرونی، آنجا گل کرد که حکم جهاد را از مراجع تقلید آن زمان گرفت و در برابر انگلیس ایستاد و همان روحیه و شجاعت، کازرون را تبدیل به شهری کرد که در زمان انقلاب به مبارزه با رژیم فاسدی پرداخت که سر در آخور غرب داشت و در دوران دفاع مقدس نیز رزمندگان کازرونی با سلحشوری در سوسنگرد به مقاومت پرداختند و سوسنگرد به دست کازرونی ها فتح شد و همان روحیه سلحشوری، عملیات کربلای 4 را رقم زد و سپس دلاورمردان کازرونی در کربلای 5، انتقام شهدای کربلای 4 را گرفتند و حماسه آفریدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: