آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۸۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛
همزمان با ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی؛دیدار دانشگاهیان کازرون با خانواده شهید عبدالحسین خدیو انجام شد
 به مناسبت فرارسیدن ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، جمعی از روسا، اعضاء هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌های شهرستان کازرون به همراه جمعی از کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون با خانواده عبدالحسین خدیو، از شهداء دوران انقلاب اسلامی در کازرون دیدار کردند.
بنا به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه سلمان فارسی کازرون، در این دیدار، دکتر غریب فاضل‌نیا، رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر و با گرامی‌داشت یاد و خاطره تمامی شهدا، به ویژه شهدا والامقام شهرستان کازرون، خاطر نشان نمود: از جمله افتخارات شهرستان کازرون این است که علاوه بر مبارزات گسترده مردم این شهرستان که موجب شد تا کازرون به عنوان یکی از یازده شهری اعلام شود که در آن حکومت نظامی برقرار گردید، شهدای والامقامی را نیز در دوران انقلاب اسلامی تقدیم نموده است.
رئیس دانشگاه سلمان فارسی کازرون در ادامه با بیان خاطراتی از دو تن از شهداء دوران انقلاب اسلامی شهرستان کازرون و راهپیمایی‌های برگزار شده در این دوران، با اشاره به شهداء شهرستان کازرون افزود: وجود ارزشمند چنین ظرفیت‌های بزرگی، رسالت تمامی کارگزاران و به ویژه دانشگاهیان را در پاسداشت خون شهداء، سنگین‌تر می‌کند. علاوه بر این، به واسطه حضور خانواده‌های گرانقدر شهدا، فرصت‌های ارزشمندی در اختیار ما قرار دارد تا بتوانیم با بهره‌گرفتن از خاطرات ارزشمند آنها و آموزه‌های اخلاقی که می‌توانند در اختیار جامعه قرار دهند، در مسیر عملکردی هم‌راستا با آرمان‌ها و ارزش‌های شهدا قدم برداریم.
در ادامه، حجت‌الاسلام علی‌اکبر عارف، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کازرون نیز با گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر، خاطر نشان نمود: خاطرات خانواده شهدا از فرزند شهیدشان، علاوه بر آنکه عموم مردم و به ویژه نسل‌های جوان‌تر را با روحیات و خصوصیات اخلاقی شهدا آشنا می‌کند، می‌تواند به عنوان یکی از سندهای ارزشمند برای پژوهشگران و دانشگاهیان نیز در نظر گرفته شود. بنابراین بایستی تلاش کنیم این خاطرات در قالب کتاب‌هایی منتشر و در دسترس عموم مردم قرار گیرند.
در این دیدار همچنین قنبریان، رئیس آموزشکده فنی و حرفه‌ای دختران کازرون، شجاعی، کارشناس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان کازرون و جمعی دیگر از حاضرین، طی سخنانی با گرامیداشت یاد شهدا، بر ضرورت تداوم راه آنها و حفاظت از دستاوردهای‌شان تأکید نمودند.
در ادامه، برادر و جمعی از اعضاء خانواده شهید خدیو نیز ضمن تشکر از دانشگاهیان شهرستان کازرون، به بیان خاطراتی از آن شهید والامقام پرداختند.
گفتنی است این برنامه در قالب مجموعه رویدادهای برنامه‌ریزی شده از سوی کمیته تخصصی دانشجویی و دانشگاهیان ستاد گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر شهرستان کازرون برگزار گردید. همچنین در این برنامه به رسم یادبود و قدردانی، لوح تقدیر و هدیه‌ای از سوی دانشگاهیان شهرستان کازرون به خانواده شهید عبدالحسین خدیو، تقدیم گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر: