آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۲
مدیر مدرسه علمیه کازرون:
مدیر مدرسه علمیه کازرون:انسان می توان با بهره از قرآن کریم تا مرز معصوم (ع)بالا برود.
حجت الاسلام والمسلمین محمود صحرائی مدیر حوزه علمیه شهرستان کازرون در مراسم محفل انس با قرآن نیروهای مسلح شهرستان کازرون که در حسینیه سیدالشهداء(ع)این شهرستان برگزار شد بیان نمود:قرآن از اول در علم الهی محفوظ،بلند پایه ،حکیم و غیرقابل نفوذ بوده که ذهن و عقل کسی نتوانسته همانندش توصیف کند.
وی گفت:در قرآن تمام علوم هست چون دریچه ای است به سوی علم الهی و از این دریچه می توان ائمه اطهار که علم بی نهایت الهی می باشد دست پیدا کرد و لطف خداوند به بشر،قرآن کریم می باشد.
عضو شورای حوزه علمیه استان فارس ادامه داد:قرآن کریم برای کسانی بهره آفرین است که به این کتاب معرفت پیدا کرده باشند  و اگر عمل در آن نباشد معرفتی وجود ندارد.
وی اضافه داشت:تدبیر قرآن کریم است کسانی که قرآن و تورات را حمل می کنند و به آن عمل و معرفت دارند، اما اگر عملی در آن نباشد همانند چهارپائی هستند که فقط کتاب را حمل می کنند و بهره ای از آن ندارند.
مدیر حوزه علمیه کازرون تاکید نمود:قبل از تلاوت و انس با قرآن معرفت با قرآن لازم است و باید جایگاه قرآن را بشناسیم و اگر این جایگاه را درک نکردیم بی بهره هستیم.
وی به اهمیت قرآن و جایگاه عمل به این کتاب الهی گفت و اشاره داشت:قرآن انسان را تا مرز معصوم بالا می برد و می توان عصمت آفرین باشد و امامان معصوم برنامه ای جزء با قرآن نداشتند و اگر به مقامات بالا و خلیفه الله رسیدند به خاطر اجرای قرآن به صورت کامل در زندگی اشان بوده است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود صحرائی به اهمیت قرآن در جای جای سوره ها و آیات اشاره  داشت و خاطر نشان کرد:در سوره مبارک زخرف قسم به قرآن مبین یاد می شود چون در خصوص روشنگری هست و اگر قرآن را منتشر کنیم جهاد تبیین را عمل نموده ایم.
وی قرآن کریم را تنزل یافته و رقیق شده در علم الهی یاد کرد و وظایف همگان نسبت به قرآن کریم را معرفت به جایگاه،تلاوت روزانه،فهم قرآن،ترویج قرآن کریم،اجرای فرامین قرآن کریم ترسیم نمود.
مدیر حوزه علمیه کازرون در انتها ضمن گرامی داشت یادو خاطره شهدا،شهدای اخیر در حرم امام رضا(ع)شهید اصلانی از جهادگران روحانی و شهید خرسند که از مروجین قرآنی این شهر و مرحوم حاج علی اصغر صادقی مسئول هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بر ادامه راه شهدا که راه قرآن کریم می باشد همگان را سفارش وتوصیه داشت.
نام:
ایمیل:
* نظر: