آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵
امام جمعه شهرستان کازرون:
امام جمعه شهرستان کازرون:مهمترین مرحله ایمان اعتماد و اعتقاد به خداومند متعال می باشد.
امام جمعه شهرستان کازرون: مهمترین مرحله ایمان اعتماد و اعتقاد به خداومند متعال می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه کازرون در آیین قرآنی پایوران ناحیه مقاومت بسیج کازرون  با اشاره به  موضوع امید در قرآن گفت: قرآن کریم در آیات بی شمارش از واژه بغیرالحساب بهره برده است. این واژه در جاهایی بکار رفته که خدا به مومنان می گوید اگر این عمل حسنه را انجام دهی نیاز نیست برایش محاسبه کنی، چرا که ژاداش من از شمارش بیرون است.
وی افزود: برخی جاها خدا وعده بغیرالحساب داده اما متاسفانه ما محاسبه می کنیم و شمارش می کنیم،چرا چون اعتقادمان به فضل الهی کم است یا ناقص است.
محمدصباحی با اشاره به سیره امام حسن مجتبی(ع) افزود: امام حسن مجتبی(ع) اگر کریم اهل بیت (ع) است چون دو مرتبه تمام  اموال زندگیش را  صدقه می دهد به فقرا و سه مرتبه هم نیمی از اموالش را. خوب با ذهن حسابگر مادی اگر بخواهیم محاسبه کنیم و اعتقادی به فضل الهی و وعده الهی نداشته باشیم ، درکش سخت است. اما می بینیم که وعده الهی قطعی و شدنی است.
امام جمعه کازرون با اشاره به عادت ها و لذتهای ما ددر دنیا گفت: برخی از لذت ها برای ما آدم ها تبدیل به عادت شده . برخی سیگار کشیدن برایشان لذت آور است و برایشان عادت شده و برخی سیگار نکشیدن. برخی از سحرخیزی و راهپیمایی و یا کوهپیمایی صبحگاهی لذت می برند و برخی تا طلوع آفتاب خوابند و لذت می برند و این خواب سنگین عادتشان شده.
وی افزود: ماه رمضان برای ترک عادت هایی است که لذت های کاذب داشته این تمرینی است برای خودباوری که می شود از برخی از لذت های کاذب دل کند و تغییر عادت دهیم.
این استاد اخلاق اظهار داشتند: برخی وقت ها منابع و فکر محدود ما تمام می شود اما امور به دست قدرت نامحدود خد ا است. پس باید امید و اعتقاد به آن ذات لایتناهی داشت و نباید تردید به دل افکند که هم شرک است و هم رحمت و فضل الهی هم به کمک ما نمی آید.

نام:
ایمیل:
* نظر: