آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۰۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۷
امام جمعه کازرون در مراسم گرامیداشت سالروز ارتش:
مراسم بزرگداشت روز ارتش جمهوری اسلامی با حضور امام جمعه و دیگر مسئولین شهرستان کازرون در مرکز آموزشی شهید قنبر ترابی ۰۷ ارتش برگزار شد.

 در این مراسم حجت الاسلام محمد صباحی با مقایسه ارتش مومن و مقتدر کشورمان با دیگر ارتش‌های جهان بیان داشت: امروز با گذشت چهل سال از دوران پرافتخار و طلایی نظام جمهوی اسلامی، ارتش و به طور کلی نیروهای مسلح کشورمان، از ویژگی متفاوت، بینظیر و متمایز نسبت به ساختار نیروهای مسلح سایر کشورها برخوردار است، که این مهم مخصوصا در مقایسه با کشورهای خاورمیانه، متمایز و برجستگی بیشتر دارد.

 او افزود: بسیاری از دولت هایی که تلاش می کنند ارتش خود را پیشرفته و ساختارشان را برتر و قدرتمند در عرصه نظامی مطرح کنند، کشورهایی هستند که عملا روی کاغذ یا در دوران صلح احساس پیشرفتگی و قدرت می کنند. در این کشورها نیروهای مسلح به عنوان نیروهای تشریفاتی، نمایشی و نهایتا برای سرکوب ملت های خود در آشوب‌ها مورد استفاده قرار می گیرند.

 امام جمعه کازرون تصریح کرد: ارتش سایر کشورها، تضمینی برای حیات سیاسی ابرقدرتهایشان است که بعضا نیروهای مسلح خود را در حد پلیس محلی تنزل داده اند. کارهای نمایشی آنها تنها بخشی از یک نمایش خسته کننده است. ارتش آنها یک ارتش اجاره ای و محکوم به کشتار ملت ها هستند و برای خفقان ملت خود عرض اندام می‌کنند.

 وی گفت: اما تمایز ارتش پرافتخار جمهوری اسلامی، چنانچه فرمانده مرکز آموزشی ۰۷ کازرون مطرح کردند، در این می‌باشد که ارتش فدای ملت است، چنانچه در سیل، زلزله و سایر حوادث در کنار ملت بوده و هست. اقتدار ارتش، پیشرفت های نظامی و دستاوردهایی که در سالهای دفاع مقدس داشت، ارتش جمهوی اسلامی ایران را یک ارتش متمایز، مقتدر و مسلح نشان داده است.

 حجت‌الاسلام صباحی اظهار داشت: شاید کلیه همینه ارتش دیگران، ارتش رژیم صهیونیستی بود که آنهم با زمین‌گیر شدن در مقابل نیروهای حزب الله، حرفی برای گفتن نداشت. عقب نشینی ها در جنگ های مختلف از جمله ۳۳ روزه، ارتش اسرائیل را رسوا و نفوذ ناپذیری آنها را باطل اعلام کرد. ارتش آمریکا نیز نان قتل و غارت خود را می خورد و حقوقشان حاصل این جنایات علیه کشورهای مستضعف است.

 وی ادامه داد: امروز ارتش مکتبی، مومن و انقلابی جمهوری اسلامی ایران، متمایز در بین کشورهای دنیا، با اقتدار نظامی و ایمانی خود نقش آفرینی می کند و چنانچه رهبر معظم انقلاب فرمودند، ارتش، محبوب و در کنار مردم و امید ملت است و مردم به حضور ارتش افتخار می کنند. امروز خدمت کردن به مردم، افتخار هرشخصی در جمهوری اسلامی است و مسئولین تراز اول در صورتی مورد پذیرش قرار می‌گیرند که خود را خادم مردم و مطیع ولایت قرار بدهند. که این روحیه انقلابی نوید یک آینده روشن برای نظام اسلامی می دهد.
 امام جمعه کازرون بیان داشت: امروز بزرگترین خوشحالی مردم از نظام، مقوله امنیت است که در نظرسنجی‌های مردمی نیز به آن اشاره شده است. اینها به دست نیامده مگر به استواری، به عدل و ایمان راسخ نیروهای مسلح که تحت تدبیر فرمانده معظم کل قوا هستند.

او اضافه کرد: ما در این میدان مرکز آموزشی با افتخار حاضر شدیم، به گذشته خودمان افتخار میکنیم و به آینده روشنتر از گذشته‌مان امیدواریم. به وحدت و برادری در پهنه کشور و در شهرستان سلمان فارسی و ۱۳۰۰ شهید افتخار میکنیم و آن را رمز پیروزی و پیشرفت خود می دانیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: