آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
حجت‌الاسلام صباحی در خطبه نماز جمعه کازرون:
حجت‌الاسلام صباحی در خطبه نماز جمعه کازرون:مسلمانان و آزادگان جهان با حمایت از جامعه فلسطینی، به ظلم علیه آنان پایان دهند
حجت‌الاسلام محمد صباحی امام جمعه این شهر در خطبه‌های نمازجمعه این هفته کازرون (۹ اردیبهشت ۱۴۰۱) با اشاره به نهم اردیبهشت روز شوراهای شهر و روستا و تقدیر از این اعضا، بیان داشت: در قانون شورای اسلامی شهر ۳۱ وظیفه مشخص شده که سیاستگذاری‌های کلان شهر در حوزه مدیریت شهری از جمله انتخاب شهردار بر عهده ایشان است.
 
او ادامه داد: شورا یعنی تجلی اراده جمعی و سپردن بخش عمده ای از مدیریت شهری به دست خود مردم که در واقع شورا زبان مردم برای مردم است. ایشان پل ارتباطی بین مردم و مسئولین می باشند و باید مطالبات بر حق مردم را از مسئولان مطالبه کنند.

خطیب جمعه کازرون با گرامیداشت هفته معلم اظهار داشت: به معلمینی که در شرایط سخت کرونا، تدریس را به خوبی ادامه دادند و به این مرحله رساندند خداقوت گفته و تقدیر می‌کنیم و از بهبود وضعیت مالی و رفاهی آنان حمایت می‌کنیم. البته تجمع گروهی آنان در خیابان را شایسته و در شان این قشر فرهیخته و الگو نمی دانیم. اگر معلمان اعتراضی داشته باشند، مطالباتشان باید از راه صحیح دنبال شود و می توانند در کمال احترام و آرامش در سالنی اعتراضات را به مسئولین اعلام کنند.

امام جمعه کازرون با بزرگداشت روز کار و کارگر به بوسیدن دست کارگر توسط پیامبر گرامی اسلام(ص)، اشاره و اظهار کرد: در دین و جامعه ما افراد مقدسی وجود دارند. در دین ما والدین، سادات، ریش سفیدان، معلمین و کارگران از جمله اقشار مقدس هستند. البته برای تقدیر و بوسیدن دست کارگر، بهتر است امروز مسئولین به وضعیت کارگران زحمتکش رسیدگی کرده تا مشکلاتشان از جمله بیمه آنان حل شود.

حجت الاسلام صباحی با گرامیداشت روز جهانی قدس اظهار داشت: چنانچه رهبر معظم انقلاب نیز فرموده‌اند، امروز جامعه فلسطینی ۱۳ میلیون نفری از ساده ترین حقوق انسانی از جمله تعیین حق سرنوشت و داشتن سرزمین مستقل محرومند. این شرایط غیرانسانی ایجاب می کند که مسلمانان و آزادگان جهان، با حمایت از جامعه فلسینی به این ظلم پایان دهند. روز قدس یک مسئله فلسطینی و عربی نیست، بلکه یک درد جانکاه جهانی است و وظیفه همگانی برای بزرگداشت آن تا محو رژیم صهیونیستی لازم بوده و مستمر باید باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: