آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
مدیر حوزه های علمیه فارس در یادواره شهدای طلبه کازرون:
مدیر حوزه های علمیه فارس در یادواره شهدای طلبه کازرون: امروز راهبرد دشمنان حذف نام شهدا نیست بلکه تحریف راه و آرمان شهداست
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه کازرون؛ حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزههای علمیه فارس در یادواره28شهید روحانی شهرستان کازرون بیان داشت:  شهدا ستارگان پرفروغی هستند که خاموش شدنی نیستند بلکه به تعبیر حضرت آیت الله جوادی آملی؛ اینها نوری هستند که هر چه پا بر روی این نور گذاشته شود این پا درون آن نور قرار می گیرد و نور زیر پا قرار نمی گیرد.
وی در این مراسم که در محل حوزه علمیه مکتب الصادق(ع)کازرون برگزار شد ادامه داد: بعداز دفاع مقدس، در مقطعی از انقلاب ما  جریانی روی کار آمد با گرفتن برخی مناصب، به دنبال کم رنگ کردن نام و آرمان شهدا بودند و حتی بدتر از آن ، فرهنگ جهاد و شهادت را زیر سوال بردند و آنرا فرهنگ خشونت نامیدند. با تشییع شهدا در دانشگاه ها مقابله می کردند و می گفتند دانشگاه قبرستان نیست. نام شهدا را از روی کوچه و خیابانها حذف کردند ولی شهدا همانند ستارگان در تازیخ می درخشند و این راه شهدا را حق و حقیقت است.
این استاد سطح عالی استان فارس افزود: راهبرد جدید دشمن ؛ تحریف آرمان شهدا و انحراف در راه آنهاست و امروز راهبرد دشمنان حذف نام شهدا نیست بلکه تحریف راه و آرمان شهداست ،امروز آنها با سوء استفاده از نام شهدا و تمثال مبارک آنها ، دست به تحریف  آرمان آنها می زنند تا به نحوی مردم را از نظام اسلامی دلزده و ناامید سازند،در برخی فیلم ها و نوشتار با مضامین دفاع مقدس متاسفانه خبری از آرمان و سیره شهدا در آن نیست و موضوعات انحرافی به جهت تحریف بکار برده شده است

وی یادآور شد: یکی از آرمانهای اصلی شهدای بزرگوار، که رفتند تا با نورانیت راه و آرمانشان ؛ راه را برای مردم نمایان و روشن سازند، فرهنگ و آرمان مهدویت بود. در وصیت نامه بسیاری از شهدا ، فرهنگ انتظار و وجود مقدس حضرت صاحب الزمان(عج) به وضوح مشاهده می شود. شهید حاج شیرعلی سلطانی در وصیت نامه خود نوشته اگر با شهادت من در فرج امام زمان(عج) تسریع و تعجیل می شود ، پس ای تیرها و ترکش ها مرا دریابید.

مدیر حوزه علمیه فارس تصریح نمود: دومین آرمانی که شهدا با دغدغه و عشق به آن در جبهه ها با اشتیاق حضور یافتند ، امر ولایت فقیه بود . نظام سیاسی شیعه ولی فقیه را در عصر غیبت ، نائب المهدی(عج) می داند چرا که آن حضرت هم سفارش به این امر کردند،در حوادث عصر غیبت به راویان حدیث و فقها مراجعه کنید، چون من حجت خدا بر اینها هستم و اینها هم حجت من بر شما هستند. چرا یک عده نمی خواهند این مسئله را قبول کنند؟ چرا یک عده بر فرض پذیرش امام عصر(عج) ولایت فقیه را از امام زمان(عج) جدا کنند؟ درست است که ولی فقیه معصوم نیست اما حجیت دارد؟

 وی خاطر نشان کرد: امروز متاسفانه خط تحریف به دنبال کمرنگ کردن دستاوردهای نظام اسلامی و برجسته کردن مشکلات کشور است تا بتوانند ولایت فقیه را بزند  و مشکلات را بر گردن ایشان بیاندازد.
حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی  اذعان داشت: مردم عزیز ما دیده اند که کسانی که جلودار مبارزه با مسائل و مشکلات کشور بودند و سینه چاک دفاع از مردم بوده و هستند ، روحانیت شیعه بوده است. کما اینکه در دفاع مقدس بیشترین درصد از شهدا شهدای روحانیت بوده اند، در دفاع از حرم و در سیل و زلزله و مشکلات ناشی از ویروس کرونا می بینید که روحانیت پیشتاز در صحنه هاست و از هیچ کاری برای خدمت به مردم ابایی ندارند.
همچنین در ادامه این مراسم سرود سلام فرمانده توسط دهه هشتاد و نودی های حاضر در مراسم نواخته شد و در انتها از خانواده معظم شهدا با اهداء لوح تقدیر،چفیه متبرک از مقام معظم رهبری و تابلو فرش مزین به عکس شهدای روحانی تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: