آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۷
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون؛
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون گفت؛ شهدای روحانیت پیش قراول و پیشبرنده در دفاع مقدس بودنده اند
به گزارش روابط عمومی و تبلیغات سپاه ناحیه کازرون؛ سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون در حاشیه مراسم یادواره 28شهید طلبه شهرستان کازرون گفت: روحانیت در همه اعصار مانند شمعی می سوخته تا راه را برای افراد جامعه روشن و هموار سازند. در طول تاریخ و تمامی نهضت های ضد استکبار و ضد ظلم، روحانیت پشقراول و جلودار بوده تا دردهای مردم و جامعه را برطرف سازند.
وی افزود: در دفاع مقدس ؛ شهدای روحانیت  هم در تبلیغ و دعوت مردم به دفاع و هم در خط مقدم جبهه های نبرد پیشقراول و پیشبرنده بوده اند. اگر بر اساس نسبت جمعیت ، بخواهیم بین اقشار مختلف درصد بگیریم ، بیشترین درصد شهدا در قشر روحانیت بوده است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کازرون با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت  در عرصه های مختلف اظهار داشت: در دفاع از حرم و در بحرانها و مشکلاتی که برای مردم و کشور بوجود آمده روحانیت اول از همه پای کار بوده است. بطور مثال در سالهای اخیر بحرانهایی همچون سیل و زلزله و شیوع بیماری منحوس کرونا، گروه های طلاب جهادگر به کمک مردم آمدند و التیام بخش دردهای مردم شدند.
وی با اشاره به نقش شهدای روحانیت کازرون در عرصه بین المللی بیان داشت: وقتی به شهدای روحانیت شهرستان کازرون نظری بیافکنیم می بینیم  عرصه و اثر فعالیت  و محل شهادت این عزیزان از خود کازرون شروع می شود تا مرزهای ایران و عراق و همچنان ادامه می یابد تا انتفاضه مردم نجف بر علیه صدام و از آنجا تا کمک به ازادی مردم نبل و الزهرای سوریه از محاصره داعش؛ این شاخصه های بسیار مهمی است برای شهرمومن و انقلابی کازرون

وی در پایان افزود: در دفاع مقدس قریب به 50درصد شهدای روحانی کازرون در عملیات کربلای 5 به شهادت می رسند یعنی درست زمانی که بعداز عملیات کربلای 4 فضا ناامیدی از عدم الفتح بودن این عملیات در فضای جامعه حاکم بودن ، شهدای روحانی کازرون خود پیشقراول برای حضور در عملیات کربلای5 شدند و یازده شهید طلبه در این عملیات فیض عظمای شهادت نائل آمدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: