آخرین اخبار
کد خبر: ۱۲۹۹۱۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۱
فرمانده سپاه شهرستان کازرون؛
فرمانده سپاه شهرستان کازرون خبر داد: آزمایش DNA از خانواده های شهید مفقود الاثر شهرستان کازرون به عمل آمد.
سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان کازرون گفت: آزمایش DNA   از خانواده‌های شهدا که هنوز پیکر مطهر شهیدان آنها پیدا نشده است برای شناسایی به کمیته تحقیق و تفحص و ستاد معراج  تهران ارسال شد.
وی در مراسم خونگیری از خانواده معظم شهدای گمنام شهرستان کازرون بیان نمود: انجام آزمایش خون DNA   از خانواده شهدای گمنام ملاک تشخیص هویت شهدا می باشد.
سرهنگ توکل افزود: با هماهنگی های به عمل آمده توسط سپاه استان و ایثارگران ناحیه در مرحله دوم از 10خانواده شهید مفقود الاثر شهرستان کازرون از هر خانواده 2نفر  نمونه گیری  DNA   به عمل آمد.
وی یادآور شد: شهرستان کازرون از شهرستان های فعال در تمامی صحنه های انقلاب بوده که با اهداء1300شهید گلگون کفن برای نظام و انقلاب ایفاء نقش نمود و از این تعداد شهید 70شهید والامقام این شهرستان مفقود الاثر  می باشد.
فرمانده سپاه شهرستان کازرون با بیان این که تحقیقات در زمینه شناسایی شهدا از سال 1381 در کشور آغاز شده است، افزود: در این تحقیقات که با همکاری کمیته جستجوی مفقودین انجام می‌شود، تمام پیکرها و یا نمونه‌هایی که در عملیات جستجو و تفحص در محدوده‌های مرزی و برون مرزی به دست می‌آید مورد بررسی و آزمایش قرار می‌گیرند.
سرهنگ توکل در انتها یادآور شد: این دومین مرحله از خونگیری از خانوادههای معظم شهدای جاویدالاثر می باشد که در مرحله اول در سال1392به تعداد40خانواده نمونه گیری به عمل آمده و در این مرحله از10خانواده جهت انجام آزمایش DNA  خونگیری به عمل آمده است.
نام:
ایمیل:
* نظر: