آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۵۳۷
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۰
فرمانده سپاه شهرستان کازرون؛
فرمانده سپاه شهرستان کازرون خبر داد: رزمایش جهاد ملی امنیت غذایی پایدار در کازرون برگزار شد.
سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار داشت: امروزه نقش دانش در افزایش بهره‌وری بر هیچ کس پوشیده نیست و دانش در بخش کشاورزی موجب مصرف بهینه منابع، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش بهره‌وری در دو بعد کمی و کیفی تولیدات کشاورزی و دامپروری خواهد شد، به نحوی که دانش پشتوانه امنیت غذایی کشور است.
 وی افزود: امروزه غذا از جمله نیازهای بنیادی بشری و یک موضوع راهبردی است و امروزه تأمین غذای سالم برای جامعه تنها با سلامت تن و روان جامعه مرتبط نیست که به یک عاملی مهم در معادلات سیاسی بین المللی تبدیل شده است.
سرهنگ توکل تاکید کرد: در مقوله امنیت غذایی، دو مسئله مهم غذای کافی و غذای سالم اهمیت ویژه‌ای دارد و در این میان دامپزشکی باید در مراحل تهیه، تولید، فرآوری و عرضه مواد غذایی با منشأ دامی به دو مبحث مهم کمیت و کیفیت در کنار هم توجه کند.
   در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیچ مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار داشت: امروزه تولیدات دامی به عنوان بخشی از غذای انسان در جهت تأمین امنیت غذایی همواره مورد توجه قرار داشته است.
وی با بیان اینکه ساختار اقتصادی شهرستان کازرون بر پایه کشاورزی و دامپروری استوار است، افزود: گسترش و ارتقای توانمندی های دامپروری شهرستان امری ضروری و غیر قابل انکار در جهت افزایش تولیدات دامی و بهبود امنیت غذایی می باشد.
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون خاطر نشان کرد: بخش کشاورزی و دامپروری کازرون به دلیل برخورداری از بدنه کارشناسی قوی، بهره‌برداران با تجربه و نیز زیرساخت‌های مورد نیاز، هم در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی و هم در زمینه تولید دام و طیور، جایگاه مناسبی دارد و می‌تواند حجم قابل توجهی از نیازهای غذایی مردم را به خصوص در زمینه دام و طیور تامین کند.
مهندس شفیعی تصریح کرد: مصرف بهينه نهاده‌ها، كاهش ضايعات، كاهش بار ميكروبی و بيماری‌ها در دام و طيور، افزايش ضريب بهداشتی واحدهای توليدی و افزايش راندمان توليد طی سالیان اخیر، بدون ترديد مرهون حضور مهندسین بسیجی علوم دامی در واحدهای پرورش دام و طیور در راستای طرح جهش تولید بوده است.
وی در پایان گفت: در این رزمایش که در راستای نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری در قالب سه تیم گروه جهادی شهدای بسیج مهندسین کشاورزی کلینیک سیار دامپزشکی و مهندسین علوم دامی در ایام نوروز ۱۴۰۲ و همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار شد، نزدیک به ۲۸ هزار راس دام سبک و سنگین و همچنین ۶ هزار قطعه طیور در مناطق عشایری بخش های مرکزی، بالاده، خشت و کنارتخته بصورت کاملا رایگان واکسینه شدند.
نام:
ایمیل:
* نظر: