آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۷۱۷
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
همزمان با هفته بسیج سازندگی صورت گرفت:
همزمان با هفته بسیج سازندگی صورت گرفت: رزمایش گروه‌های جهادی تخصصی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با همکاری اداره دامپزشکی و امور عشایری شهرستان کازرون برگزار شد.
سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون اظهار داشت:
امنیت غذایی از معیارهای توسعه انسانی بوده و دستیابی به آن از اهداف اصلی هر کشوری به شمار می رود.
وی افزود: موجود بودن و عرضه غذای سالم و کیفی، سهولت دسترسی و قدرت خرید از ارکان امنیت غذایی می باشد.
فرمانده سپاه کازرون گفت: برای تامین امنیت غذایی و نظام اجتماعی باید سازمان ها و نهادها با هم همکاری داشته باشند و با هماهنگی یک سازمان متولی امنیت غذایی، بر تولید یا واردات مواد و محصولات غذایی، آموزش و تبلیغ و آگاهی دادن به جامعه و سیاست گذاریهای کلان اقتصادی نقش ایفا کنند.
مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیچ مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار داشت: امنیت غذایی و سلامت غذا برای جمعیت روبه رشد کره زمین، یکی از چالشهای جدی است که به موضوع روز مجامع علمی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی در سطوح ملی و بین المللی تبدیل شده است.
وی افزود: امروزه با پیشرفت صنعتی جوامع و افزایش جمعیت و به دنبال آن مشکلات اقتصادی و چالش های ناشی از آن، موضوع تهیه مواد غذایی کافی و سالم و حفظ امنیت غذایی جامعه از دغدغه های دولت ها محسوب می گردد.                                   مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه یکی از عوامل مهم در تامین امنیت غذایی جامعه، دانش تغذیه ای خانواده ها در انتخاب نوع غذای در دسترس می باشد، خاطر نشان کرد: امنيت غذايي در سطح كلان يك اولويت اساسي براي امنيت ملي می باشد و محور اصلی تأمين امنيت غذایی، بخش كشاورزي و محصولات غذایی مي باشد.
مهندس شفیعی تصریح کرد: در هفته بسیج سازندگی ۴ تیم جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، در مناطق روستایی کم برخوردار و حاشیه شهرستان تعداد بالغ بر ۲۲ هزار راس دام سبک و سنگین و طیور به بصورت رایگان مورد معاینه، واکسیناسیون و درمان قرار گرفتند.
 وی بیان داشت: شناسایی بیماری‌های دامی و جلوگیری از گسترش اینگونه بیماری‌ها، درمان بیماری‌های دام و طیور، توزیع داروهای رایگان، واکسیناسیون فصلی دام و آموزش اقدام‌های پیشگیرانه به دامداران از جمله اهداف حضور تیم های جهادی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در مناطق مختلف و محروم شهرستان می باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: