آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۸
بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون بمناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

سوم خرداد ۱۳۶۱ به‌ مثابه نقطه عطف مقاومت ملت بزرگ ایران در دوران دفاع مقدس تنها گرامیداشت سالروز آزادسازی یک شهر نیست و در گذشت زمان محصور نخواهد گردید، بلکه «سوم خرداد» فرازمانی است، چرا که حق امری ورای زمان و مکان است و سوم خرداد رهایی حق مطلق از قید باطل مطلق بود.
مقاومت آگاهانه و مومنانه رزمندگان اسلام در آزادسازی خرمشهر با اتکا به این آیه از قرآن کریم « یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم » و نیز با تبعیت محض از امام خمینی (ره) که آن حماسه را «فتح الفتوح» نامید و فرمودند: فتح خرمشهر، یک مسئله عادی نبود بلکه مافوق طبیعت بود. خدا خرمشهر را آزاد کرد.
عملیات بیت المقدس در ۳۰ دقیقه بامداد روز ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ با قرائت رمز عملیات بسم الله الرحمن الرحیم. بسم الله القاسم الجبارین، یا علی ابن ابی طالب از سوی فرماندهی آغاز شد.
ما زمانی به سخت بودن این عملیات پی بردیم که حضرت امام خمینی (ره) ۳ خرداد ۱۳۶۱ به مناسبت آزادی خرمشهر پیامی خطاب به ملت ایران صادر فرمودند:خرمشهر را خدا آزاد کرد و سپاس بی‌حد بر خداوند قادر که کشور اسلامی و رزمندگان متعهد و فداکار آن را مورد عنایت و حمایت خویش قرار داد و نصر بزرگ خود را نصیب ما فرمود، پس در هر شرایطی این حماسه بزرگ و ارزشمند در یادهای ما ماندگار خواهد شد.
آزادی خرمشهر در روز سوم خرداد نمادی از وحدت و همبستگی ملی بود. تبلور غیرت ملی در بر نتافتن اشغال خاک عزیزمان توسط دشمنان و تبلور پیروزی اراده رزمندگان اسلام بر دشمن است و برای همیشه این پیام را به همه جهانیان می دهد که مردم ایران مردم مبارز و خستگی ناپذیر، انقلابی و پیرو خط اسلام ناب محمدی هستند.
سهمگین ترین جنگ و تجاوز که با طراحی و حمایت همه جانبه اطلاعاتی، لجستیکی، مالی و رسانه ای استکبار جهانی به ویژه با چراغ سبز آمریکا علیه انقلاب اسلامی و ملت ایران رقم خورد، تهدید بسیار بزرگی برای موجودیت انقلاب و استقلال کشور به شمار می رفت، امّا با الطاف الهی و به برکت هوشمندی و درایت حضرت امام راحل (ره) و بصیرت مردم و ایثار و فداکاری و شجاعت رزمندگان اسلام به یک فرصت راهبردی برای استحکام نظام و جهان گیر شدن پژواک پیام انقلاب اسلامی و حقانیت و مقاومت ملت ایران تبدیل شد.
در این راستا، بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون با تبریک فرخنده روز آزادسازی خرمشهر و روز ایستادگی و ایثار و پیروزی را به آحاد ملت شریف و انقلابی ایران و یادگاران هشت سال دفاع مقدس و تکریم مقام شامخ شهیدان وحماسه سازان این حادثه عظیم تاریخی، بر آمادگی‌های همه جانبه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای رویارویی قاطعانه و سلحشورانه با هرگونه تهدید علیه استقلال و تمامیت ارضی، امنیت، آرامش  پیشرفت ملت و کشور و دستاوردهای سترگ انقلاب و نظام اسلامی تاکید کرده و بیان می دارد ملتی که با ویژگی های منحصر بفرد از جمله تنوع قومی، مذهبی و نژادی اما با هویت مشترک اسلامی ایرانی، تحت زعامت و هدایت های حکیمانه و نافذ ولی فقیه و معمار کبیر انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) حماسه بی نظیر، تاریخی و درخشان هشت سال دفاع مقدس را رقم زد، بی تردید با تأسی به این تجربه گران سنگ در سایه وحدت، همدلی و یکصدایی و به ویژه اطاعت پذیری از رهبر حکیم و فرزانه و فرماندهی معظم کل قوا امام خامنه ای عزیز(مدظله العالی)، بر تمامی چالش ها و موانع مصنوع تلاش باطل دشمنان فائق خواهد آمد و جایگاه و نقش پرفروغ خود نزد امت اسلامی و نیز آینده  جهان اسلام را مایه خفت، عصبانیت و استیصال آنان قرار می دهد. ان‌شاءالله.
•┈┈••✾❀
نام:
ایمیل:
* نظر: