آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
بمناسبت 31 خردادماه سالگرد شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران
بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون بمناسبت 31 خردادماه سالگرد شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران
بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون  بمناسبت 31 خردادماه سالگرد شهادت استاد شهید دکتر مصطفی چمران
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»
توقع ما اینست که خروجی دانشگاه در جمهوری اسلامی چمرانها باشد.
امام خامنه ای (مدظله العالی)

 بسیج شجره طیبه و یادگار ارزشمند حضرت امام راحل(ره) است که بر مبنای بصیرت انقلابی، اخلاص و ایثار بنا شده است. سی و یکم خردادماه سالروز شهادت یکی از اسوه‌های بسیجی عصر ما شهید بزرگوار دکتر چمران مزین شده است.
بسيج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون ضمن بزرگداشت و تبریک این روز عزیز تاکید می‌كند که امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در دهه چهارم حیات مبارک خود موصوف به «دهه پیشرفت و عدالت» قرار دارد.
ما مهندسین بسیجی بر این باوریم هر انحراف و کندی و توقفی ایجاد شده در نتیجه دوری از مکتب اسلام بوده و هر افتخاری بدست آمده است در سایه مکتب اسلام، شعارها و آرمان‌هایش نمود عملی یافته و دانشگاه نیز محتاج الگوی علمی و عملی برای نقش‌آفرینی در میدان پیشرفت است.
حفظ یاد و خاطره شهدای بزرگی همچون شهید چمران از این رو بیش از پیش لازم است که تاکید کنیم نمی‌توان با روند طبیعی و بدون همت مضاعف و کار صد چندان همراه با بصیرت روزافزون و برنامه‌ریزی هوشمندانه به مسئولیت تاریخی «پیشرفت و عدالت» دست یافت و رسالت دانشگاه در این دهه بیش از پیش نمایان است.
بسیج مهندسین معتقد است که دانشگاه یکی از صحنه‌های اصلی تقابل و درگیری با دشمن است، چرا که آینده فکری، انسانی، هویتی، فرهنگی، علمی و اقتصادی آینده‌سازان کشور در این محیط شکل می‌گیرد. دشمن تلاش دارد از این جبهه صدای انحرافی، ابهام‌آمیز، فریبنده و سطحی شنیده شود تا حرکت‌های علمی، تربیتی، فرهنگی، عزت‌آفرین و انسجام‌بخش دیده و شنیده نشود و به انحراف رود.
دشمن تلاش دارد با به انحراف کشاندن فعالیت های علمی، دانشگاه را از رویکرد واقعی، عینی و حل المسائلی به مشکلات کشور و تلاش هایی که در مسیر پیوند و انسجام ارگانیکی جامعه و دانشگاه صورت می‌گیرد، باز دارد.
امام ما (ره) به عنوان معمار بی‌بدیل انقلاب اسلامی و مفسر صادق و واقعی اسلام ناب و ادامه دهنده راه ایشان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسیری را برای ما تبیین کرده‌اند که شاخص بدون انحراف تمام اقشار برای هر زمان و مکان است و این قطب‌نما راهنمای کهنه‌شدنی نیست.
باید چمران‌گونه حرکت و الگوگیری از شهید بزرگوار مصطفی چمران و کار و تلاش در میدان جهاد را تقویت کرد. بسيج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون با پاسداشت سالگرد شهادت آن فرمانده عارف و مجاهد و تجدید میثاق با آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی و شهیدان و تأکید بر بازخوانی کارنامه درخشان و آموزنده شهید دکتر مصطفی چمران در عرصه‌های صیانت از ارزش‌های دینی و انقلابی و مصاف با جبهه ضدانقلاب و دشمنان ملت ایران تأکید مي كند كه در شرایطی که انقلاب اسلامی در مصاف راهبردی خود با نظام سلطه و استکبار همچنان آماج هجمه‌های گوناگون و دشمنی‌های پیچیده از جمله جنگ اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه و شیطانی آمریکای زورگو و نبرد همه جانبه رسانه‌ای قرار دارد، جامعه اسلامی بیش از هر زمان دیگری در صحنه‌های سرنوشت ساز «مقاومت فعال» نیازمند بصیرت، هوشمندی، ولایتمداری و عمل انقلابی از جنس شهید دکتر چمران است و تا هنگامی که یاد و خاطره این شهید گرانقدر و دیگر شهیدان و حماسه سازان تاریخ انقلاب و نظام اسلامی در جامعه ما جاری و زنده است، ملت ایران در حصار امنیت، سلامت و آرامش قرار خواهد داشت و این دستاورد ثمره و نتیجه ایمان، وحدت، پایداری و استقامت مردم عزیز ایران اسلامی در پیروی از تدابیر و راهبردهای حکیمانه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) و خلف صالح ایشان حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و جانفشانی و فداکاری‌های شهدا و ایثارگرانی است که نام ایران اسلامی و امت سلحشور را بر بلندای تاریخ معاصر ثبت نموده است.                
 إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ
هیات اندیشه ورز بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون
نام:
ایمیل:
* نظر: