آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۳
خطبه نماز جمعه کازرون؛
خطبه نماز جمعه کازرون؛ جشن عید غدیرخم باید تبلور مهرآفرینی و شادی در جامعه باشد.
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه این شهر در خطبه این هفته نمازجمعه کازرون (۹ تیرماه ۱۴۰۲) با توصیه به همگان به انجام فرامین ولایت فقیه گفت: در آستانه عید بزرگ غدیرخم و ولادت امام هادی(ع) هستیم، ان‌شاءالله که بتوانیم خود و زندگیمان را بر اساس ولایت و امامت تنظیم کنیم.

وی افزود: باید برای خانواده ما روز عید غدیرخم متفاوت از دیگر روزها باشد. همانطور که به عاشورا اهمیت می‌دهیم و تبری خود را نشان میدهیم، روز غدیرخم نیز باید نمود تولی ما در جامعه و مظهر مهر و محبت‌مان باشد.

او اضافه کرد: خدا را شاکریم که شهرمان برخوردار از گروه های فرهنگی مذهبی، متدینین پابه‌کار و بسیجیان پرتلاش و جوشش است. امید است که در سراسر شهرستان برای امیرمومنان(ع) و سالروز عید غدیرخم با جان و دل کار کنیم.

خطیب جمعه کازرون با توصیه به کمک و خیرات در امور فرهنگی گفت: شهر ما در بسیاری از امور از جمله عمرانی و خوراک، خیّر و زبانزد هست. اما امروز نیاز است که خیر فرهنگی هم باشیم و از کسانی که کار فرهنگی می کنند، حمایت کنیم. تا شاهد اثرگذاری هرچه بیشتر امور فرهنگی بر نسل جوانمان به ویژه در دهه ولایت و امامت باشیم.

حجت‌الاسلام صباحی در آستانه روز صنعت و معدن، ضمن تقدیر از تلاشگران این عرصه در شهرستان گفت: لازم است که فرامین و توصیه‌های رهبر معظم انقلاب برای رونق صنعت و تولید با جدیت به کار گرفته و از ظرفیت‌های منطقه بهره‌گیری شود. به طور مثال ما یکی از بهترین و بزرگترین نرگسزارها را داریم، اما هنوز هیچ شرکتی در تولید عصاره گل نرگس در شهرستان وجود ندارد.

وی ادامه داد: امیدواریم که با همت مسئولین محترم، شهر ما هم برخوردار از صنعت باشد. به‌ویژه امید است که شاهد رونق صنایع مهمی که تعطیل شده‌اند، باشیم. چراکه می توانند اشتغال بخش عظیمی از جامعه را رقم بزنند.
امام جمعه کازرون سپس با تبریک روز شهرداری و دهیاری‌ها اظهار داشت: شیوه جمع آوری و دفع زباله ما از مبدا یعنی خانه‌هایمان مشکل دارد. در مناطق و جوامع دیگر سعی می‌شود که زباله ها به تفکیک خشک و تر تحویل شهرداری گردد. اگر بتوان این شرایط را در کازرون نیز فراهم کرد، در کار شهرداری بسیار کمک کننده و تسریع کننده خواهد بود. همچنین تفکیک و خشک شدن زباله مرطوب، کمتر موجب نارضایتی افراد ساکن در حوالی مناطق دفن زباله می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: