آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱
بمناسبت هفته صنعت و معدن صورت گرفت
بررسی مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان کازرون در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ضمن تبریک هفته صنعت و معدن و تقارن آن با دهه امامت و ولایت اظهار داشت: قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون برای حمایت از تولید کنندگان و صنعتگران و همچنین جهش تولید با هدف پایش و عارضه یابی و پشتیبانی و مانع زدایی از واحدهای صنعتی و معدنی نیمه فعال و راکد شهرستان کازرون تشکیل شده است.
وی با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص رفع موانع تولید در سال جاری افزود: سپاه وظیفه خود می داند که با استفاده از ظرفیت جامعه بسیج مهندسین صنعت و معدن از تمام توان خود برای حل مشکلات واحدهای تولیدی استفاده کند.
فرمانده سپاه کازرون بیان داشت: این قرارگاه در تلاش است در تعامل با دستگاه های اجرایی و نظارتی مسائل و مشکلات واحد های تولیدی و صنعتی را مرتفع و آنها را به چرخه تولید بازگرداند.
در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: برخی از مشکلات از بروکراسی اداری، بخشنامه‌ها و پیچ و خم‌های اداری نشات می‌گیرد.
وی افزود: برای جذب به موقع و اجرای طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی در شهرستان لازم است تا بانک‌های عامل همکاری بیشتری داشته باشند و هماهنگی بین آن‌ها و دستگاه‌های اجرایی تقویت شود.
مهندس شفیعی تسهیلات تبصره ۱۶ را ظرفیت بسیار خوبی برای احیای واحد‌های صنعتی و تولیدی راکد در شهرستان و همچنین راه‌اندازی طرح‌های اشتغالزایی و کارآفرینی دانست و خاطر نشان کرد: بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون تمام تلاش خود را به کار گرفته تا از این ظرفیت بهره‌گیری کرده و نیاز‌های واحدهای تولیدی و صنعتی را مرتفع نماید.
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به اینکه نرخ بیکاری و مهاجرت در شهرستان کازرون افزایش یافته است، عنوان کرد: صنعت می‌تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و مهاجرت معکوس داشته باشد.
وی با تاکید بر اینکه برای توسعه صنایع‌ تبدیلی در شهرستان کازرون پتانسیل ها و ظرفیت‌‍‌های بسیار خوبی وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان کازرون قطب تولید محصولات کشاورزی است و می‌توان از این ظرفیت برای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد اشتغال ایجاد کرد.
مهندس شفیعی با بیان اینکه در نشست قرارگاه صنعتی به بیان مشکلاتی از جمله نداشتن تخصص در بین نیرو‌های جوان و جویای کار در شهرستان پرداخته شد، گفت: در این نشست همچنین مشکل قطعی برق واحد‌های تولیدی و صنعتی، کمبود منابع مالی حوزه صنعت و معدن و همچنین کمبود آب و نیاز به تکنولوژی روز دنیا در این مجموعه‌ها و پایین بودن بهره‌وری مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات خوبی در زمینه مسائل زیرساختی اتخاذ گردید.
نام:
ایمیل:
* نظر: