آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
فرمانده سپاه شهرستان کازرون
فرمانده سپاه شهرستان کازرون گفت: صنایع تولیدی قدرتمند در بازار‌های بین المللی باعث قدرت اقتصادی کشور می‌شود.
 در راستای طرح صنعت یار رزمایش مهندسین جهادگر، فرمانده سپاه کازرون ضمن بازدید از واحدهای صنعتی و تولیدی شهرک صنعتی شهید مصلحیان کازرون اظهار داشت: امروزه بخش صنعت به‌‌عنوان مهم‌ترین بخش کسب ‌‌وکار و تجارت در کانون توجه مصرف‌کنندگان قرار دارد و کیفیت ارائه محصول در واقع عنصری ضروری در بازارهای رقابتی فعلی شده است.

وی با بیان اینکه رونق تولید نقش مهمی در رشد، رفاه، وضعیت اقتصادی و آسایش مردم ایفا می‌کند، افزود: رشد و توسعه تولید علاوه بر ایجاد اشتغال و آسایش سبب تولید محصولات باکیفیت‌تر و مناسب‌تر می‌شود.

فرمانده سپاه کازرون گفت: اگر کشوری دارای سازمان‌ها و صنایع تولیدی قدرتمندی باشد که توان حضوری موفق در بازارهای بین‌المللی را داشته باشند، به یقین قدرت اقتصادی آن کشور نیز افزایش خواهد یافت.

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: امروز صنایع کوچک نسبت به صنایع متوسط و بزرگ نیازمند نیروی انسانی کمتری هستند و اگر زیرساخت‌ها و شرایط مناسبی برای آن‌ها فراهم شود، نقشی بسزایی در کاهش بیکاری و رشد اقتصادی در سال رشد تولید و مهار تورم ایفا می‌کنند.

وی افزود: اگر به این صنایع با نگاهی ویژه توجه شود و حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام پذیرد، یکی از شاخصه‌های مهم رشد و رونق تولید داخل و افزایش یافتن صادرات به شمار می‌آیند.

در ادامه این دیدار، مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون هم با بیان اینکه در شرایط فعلی باید به ظرفیت‌های داخلی کشور توجه بیشتری داشت و با برنامه‌ریزی برای ایجاد اقتصاد و تولید دانش‌بنیان به سمت ارتقای تولید داخلی و باکیفیت حرکت کرد، خاطر نشان کرد: برای اجرایی کردن توسعه صنایع کوچک و متوسط لازم است مشوق‌ها و تسهیلات مناسب و ارزان‌قیمتی در اختیار صاحبان واحدهای تولیدی و صنعتی قرار گیرد.

مهندس شفیعی کمبود نقدینگی و تأمین مالی، موانع دسترسی به مواد اولیه، مشکلات مدیریتی، نبود نیروی انسانی متخصص، فقدان وام‌ها و تسهیلات لازم را از چالش‌های بسیار مهم صنایع کوچک و متوسط دانست و تصریح کرد: این مشکلات با سیاست‌های خاص نظام پولی و بانکی و همچنین مدیریت صحیح در مشوق‌های تولیدی رفع خواهد شد.

وی گفت: برخی از تولیدکنندگان داخلی علیرغم لبیک گفتن به منویات مقام معظم رهبری و آمادگی برای تولید و رفع نیاز بازار متأسفانه از سوی مسئولین مورد حمایت قرار نگرفته و یا بعضاً با مشکلات جدی دست و پنجه نرم می‌کنند که در این راستا ما باید خودباوری را به مسئولین دولتی برگردانیم که چنانچه این خودباوری در میان مسئولین اصلاح و نهادینه شود، بخش عمده ای از مشکلات صنعت قابل حل خواهد بود.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: