آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۶
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون گفت: امروزه انرژی، یکی از نیاز‌های اساسی تدارک و تامین رفاه و آسایش زندگی بشری است.
 مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: امروزه انرژی, یکی از نیازهای اساسی تدارک و تامین رفاه و آسایش زندگی بشری است.
وی با اشاره به اینکه نیروگاه ها برای تولید برق از سوخت های فسیلی استفاده می کنند که این سوخت ها آلاینده های زیست محیطی خطرناکی را تولید می کنند، افزود: با آموزش های لازم مصرف انرژی کنترل می شود و به تبع آن تولید برق، برداشت از منابع فسیلی و آلاینده های زیست محیطی کاهش پیدا می کند.
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با بیان اینکه اصلاح الگوی مصرف نیازمند فرهنگ سازی پایدار است، خاطر نشان کرد: صرفه جویی های کوچک و جزئی در خانواده ها می تواند به صرفه جویی های کلان ملی تبدیل شود.
مهندس شفیعی تصریح کرد: صرفه جویی های کوچک در خانه، علاوه بر سود اقتصادی ای که برای خانواده دارد، در سطح ملی نیز مانع از ورود سهم ناخالص ملی در هزینه های مصرفی شده، به سرمایه گذاری بیشتر کمک می کند.
وی با اشاره به اینکه رعایت نکات فنی مهندسی در ساخت منزل به میزان بسیار زیادی از هدررفتن انرژی جلوگیری می کند، تاکید کرد: توجه به برچسب مصرف انرژی در زمان خرید لوازم الکتریکی و سایر استانداردهای جهانی، به میزان زیادی در کاهش هزینه های مصرفی مؤثر است.
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون از پویش مردمی آغاز اصلاح الگوی مصرف برق منازل از ساعت ۱۱ الی ۱۸ به مدت هفت روز از ۱۴ الی ۲۰ مردادماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: با توجه به گرمای کم سابقه هوا و افزایش بی‌رویه مصرف برق رعایت مواردی همچون عدم استفاده از لوازم خانگی پرمصرف مثل ماشین لباسشویی، اتو، جارو برقی و ... در ساعت اوج مصرف، تنظیم کولر آبی روی دور آهسته، تنظیم کولر گازی روی دمای ۲۴ درجه، شستشوی توری هواکش کولرگازی، تنظیم دمای یخچال روی ۸+ درجه، استفاده از نور طبیعی روز و خاموش کردن نور های اضافی و ... از طرف مردم عزیز در کاهش مصرف برق تاثیر فوق العاده ای دارد.
مهندس شفیعی بیان داشت: با توجه به اینکه اوج مصرف برق در ساعات بین ۱۱ تا ۱۸ هست، از دهه هشتادی ها و نودی ها دعوت می شود تا ایده های خودشان را در صرفه جویی در مصرف برق و ضبط فیلم های کوتاه از نحوه صرفه جویی مصرف برق در منزل و دعوت مردم به اصلاح الگوی مصرف به @bms_kazeroon ارسال نمائید و در پایان از بین شرکت کنندگان در این پویش، به ۱۰ نفر از عزیزانی که بهترین ایده ها و فیلم را ارسال کنند، جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: