آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۲
امام جمعه کازرون
امام جمعه شهرستان کازرون گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک امر همگانی است.
حجت الاسلام والمسلمین محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان کازرون اظهار داشت: از خود گذشتن از آرزوهای دنیا بسیار سخت می باشد و به لحظه هایی می رسیم که بین خدا و دنیا یکی را باید انتخاب نمائیم و از خدا بخواهیم که در این امتحان موفق بیرون بیائیم.
وی ادامه داد: برای پیروی و عمل به دستورات دین باید از خود عبور کنیم و تا از خود عبور نکنیم و آرزو ها را کنار نگذاریم نمی توانیم به خدا برسیم.
امام جمعه کازرون به جملاتی از کتاب معراج السعاده نوشته ملا احمد نراقی اشاره داشت و افزود: انسانی که نتواند از وابستگی های دنیا جدا شود با بغض خداوند متعال دنیا را ترک خواهد نمود.
وی ضمن تسلیت شهادت امام سجاد(ع) و گرامیداشت یادو خاطره شهدای مدافع حرم گفت: به راستی خداوند بهترین ها را در دنیا و آخرت نصیب شهدا نموده چرا که شهدا از همه متعلقات و آرزو ها دنیا در راه عمل به دستورات دین چشم پوشی کردنند.
حجت الاسلام والمسلمین صباحی با توجه به در پیش بودن ایام اربعین و راه اندازی موکب های از شهرستان کازرون در عراق و مرز شلمچه، تاکید داشت: همه وظیفه داریم به هر نحوی به انقلاب جهانی که به نام پیاده روی اربعین نام گذاری شده است کمک نمائیم و مردم شهرستان کازرون همانند سال های گذشته، امسال نیز خوش خواهند درخشید.
وی اشاره کرد: موضوع امر به معرف و نهی از منکر یک تکلیف همگانی است که تذکری داده خواهد شد و طرف مقابل قبول کرد یا نکرد تکلیف خودمان را انجام داده ایم  و اگر خدائی نخواسته به مقدسات توهین شد، شخص به مراجع قضائی معرفی خواهد شد.
امام جمعه کازرون امر به معروف و نهی از منکر تذکر دین، قرآن و حکم خدا  را ابلاغ می کند و خاطر نشان کرد: امروز ملتی که چادر به سر می کند مجاهد فی سبیل الله است و همه وظیفه داریم حمایت محکم و استوار داشته باشیم چرا که اگر حمایت صورت نگیرد ننگ بی حجابی دامن شهر را آلوده خواهد کرد.
وی در ادامه در خصوص دیدار ناوگروه 186ارتش جمهوری اسلامی ایران با رهبر معظم انقلاب، اقتدار سپاه پاسداران در جهان و شهدای مدافع حرم نکاتی را برای حاضرین ایراد داشتند.
نام:
ایمیل:
* نظر: