آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۲۰۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه کازرون گفت: بزرگترین اسوه و سرمشق بشریت در طول تاریخ تا آخر بشریت پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) می باشند. .
حجت الاسلام والمسلمین رسول محمدی مسئول نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در جمع کارکنان رسمی و وظیفه این ناحیه با تبریک میلاد سراسر نور حضرت محمد(ص) و گرامیداشت هفته وحدت اظهار داشت:  پـیـامـبـر اعـظـم (ص ) اول شـخـصـیـت مـعـنـوی و اخـلاقـی جـهـان هـسـتـی اسـت کـه مـدارج و مـراحـل عـالی انـسانیت را پیموده و بهترین الگو برای ملکات فاضله نفسانی می باشد.
وی ادامه داد:  بحث های اخلاقی اسلامی بیشتر بر محور تثبیت و تقویت بایدها و محو نبایدهاست و ایـن اخلاق پسندیده از قرآن و سنت پیامبر(ص ) و ائمه معصومین (ع ) سرچشمه می گیرد و ارتقای معنوی و آسایش اجتماعی در جامعه اسلامی به برکت آن به دست می آید.
مسئول نمایندگی سپاه ناحیه کازرون تاکید داشت: جامعه توسعه یافته امروز نیازمند آن است که با نور معنویت و اخلاق ، فروغی بگیرد و خـود را از ظـلمـتکده گمراهی برهاند، جوامع اسلامی نیز به احیای ارزش های والای دینی و بـازگـشـت بـه اصـول اخـلاقـی سخت نیازمند است و با جدیت می توان گفت که شرط لازم جامعه در دنـیـای امـروز گـسـترش و نهادینه سازی اخلاق در طبقات مختلف مردم با الگوگیری از سیره اخلاقی پیامبر اعظم (ص ) است.
وی به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) پراخت و اضافه داشت:  امام صادق علیه السلام در حدیثی در وصف پیامبر اکرم (ص) می فرماید اِنَ اللّهَ خـَصَ رَسـولَه بـِمـَکـارِمِ الاخـلاقِ وَ امـتَحِنوا اَنفُسَکُم فَان کانَت فیکُم فاحَمدو اللّه وَارغـَبوا اِلَیهِ فی الزیادَةِ مِنها. خـدای تـعالی رسول خود را به صفات پسندیده اختصاص داد، پس شما خود را بیازمایید: هـر گـاه ایـن صـفـات نـیـک پـیـامـبـری در شـمـا بود، خدای را سپاس گویید و در تقویت و افزایش آن صفات بکوشید.
حجت الاسلام محمدی در ادامه در خصوص برخی از صفات پیامبر اکرم(ص) در موضوعات ساده زیستی، اخلاق، مهروزی و مهربانی، معاشرت عمومی، سخن گفتن و... نکاتی را برای حاضرین در مراسم جشن میلاد پیامبر اکرم(ص) ایراد نمود.
نام:
ایمیل:
* نظر: