آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۲۶۸
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۳
بمناسبت هفته دامپزشکی صورت گرفت:
بمناسبت هفته دامپزشکی صورت گرفت: پنجمین رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون
سرهنگ پلسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ضمن تبریک هفته دامپزشکی اظهار داشت: امروزه سلامت، بهداشت و امنیت غذایی از مقوله های بسیار مهم زندگی تمام جوامع بشری است که در این راستا بخش عمده ای از غذای انسان ها از دام و فرآورده های دامی تأمین می شود و بر همین اساس دامپزشکی از جایگاه و اهمیت ویژه ای در کشور برخوردار است.
وی افزود: در دهه های اخیر، امنیت غذایی به یک مشکل جهانی تبدیل شده است. لذا شناسایی و معرفی شاخص جامعی که بتواند تصویر درست و صحیحی از وضعیت امروز امنیت غذایی کشور ارایه نماید، ضروری به نظر می رسد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون گفت: وضعیت امنیت غذایی نشان می دهد که تهدیدها و فرصت هایی در رابطه با امنیت غذایی در سه مقوله موجودی غذا، دسترسی به غذا و همچنین استفاده از غذا وجود دارند.
در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار داشت: امروزه امنیت غذایی سنگ بنای یک جامعه توسعه یافته و عنصر اصلی سلامت فکری، روانی و جسمی آن جامعه می باشد.
وی با اشاره به اینکه بخش دامپروری به عنوان یکی از زیربخش های کشاورزی نقشی کلیدی را در امنیت غذایی جامعه بر عهده دارد، افزود: تولیدکنندگان این بخش برخلاف نقش آفرینی پررنگ در اقتصاد کشور به طور عام و اقتصاد کشاورزی به طور خاص، چندان مورد توجه محققان و دانشمندان قرار نگرفته اند که می طلبد توجه جدی به این مقوله داشته باشند.
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون با بیان اینکه بخش دامپروری اهمیت بالقوه ای در تولید ناخالص ملی و اشتغالزایی دارد، خاطر نشان کرد: امنیت غذایی به عنوان یکی از موضوعات کلیدی توسعه روستایی و عشایری سالها است که در پاردایم توسعه پایدار مطرح است. در حالی که دامپروری به عنوان پایه و اساس فعالیت های روستائیان به امنیت غذایی کمک و یاری می رساند.
مهندس شفیعی تصریح کرد: تأمین امنیت غذایی پایدار در کشور مستلزم داشتن یک استراتژی امنیت غذایی ملی پویا و کارآمد است که ترکیبی از سیاست هایی همچون حداکثرسازی توان نیازهای غذایی جامعه از منابع داخلی و صدور مازاد محصولات کشاورزی، تنظیم الگوی تولید متناسب با پهنه بندی اقلیمی، کاهش واردات محصولات اساسی استراتژیک غذایی از طریق افزایش تولید از منابع داخلی، ارتقای جایگاه ایران در تولید و تجارت محصولات کشاورزی با بهبود کیفی تولیدات و افزایش قدرت رقابت پذیری در بازارهای منطقه ای و جهانی می باشد.
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون  بیان داشت: در این رزمایش جهادی که در راستای طرح واکسیناسیون دام سبک علیه بیماری‌های طاعون نشخوارکنندگان کوچک (ppr) ، تب برفکی و تب مالت به صورت رایگان توسط سه تیم گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج جامعه کشاورزی سپاه کازرون برگزار شد، تعداد 20 هزار و 5۰۰ رأس دام سبک و سنگین در بخش های جره و بالاده، خشت و کنارتخته، فامور و مرکزی علیه بیماری‌های دامی و مشترک بین انسان و دام واکسینه شدند.
مهندس شفیعی در ادامه یادآور شد: انجام عملیات سمپاشی، ویزیت رایگان دام و طیور بومی روستاهای توابع شهرستان نیز توسط گروه جهادی بسیج جامعه کشاورزی سپاه کازرون با همکاری دامپزشکی انجام شد.
وی با اشاره به فعالیت‌های مشاوره‌ای گروه‌ جهادی شهدای کشاورزی بسیج جامعه کشاورزی سپاه کازرون در حین فرآیند واکسیناسیون گفت: براساس راهنمایی، مشاوره و اهتمام دامپزشکان و مهندسین علوم دامی امسال شاهد رشد بیست درصدی در تولید گوشت قرمز دامی سبک خواهیم بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: