آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۳۸
مدیرکل آموزش و پرورش فارس
 مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: معلمان هویت بخش و‌هویت ساز هستند وبرگزاری یادواره شهدای فرهنگی نشان از حضور موثر این قشر در جامعه است
یادواره ۳۸شهیدفرهنگی آموزش وپرورش کازرون بمناسبت هفته بسیج برگزار شد
محمد خلیل عسکری در یادواره سی و هشت شهید معلم شهرستان کازرون در هفته بسیج بااشاره به آیه ولاتحسبن الذین قتلوا... گفت: جایگاه شهدا بسیار ارزشمند و‌والا است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس بااشاره به هفته بسیج گفت: امروز ما شاهد به بارنشستن نهال بسیج که با تدبیر حضرت امام خمینی (ره) بنیان نهاده شد در دنیا هستیم.
عسکری مهمترین رویکرد بسیج را فرهنگی و تربیتی دانست و تجلی آن در اموزش وپرورش را در عملکرد بسیج دانش اموزی و فرهنگیان دانست.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس به سایر ماموریت های بسیج نیزاشاره کرد و گفت: هر زمان که حتی دولت ها نتوانستند در جاهایی اقداماتی کنند این بسیج بود که خلا ها را پر کرد.
عسکری گفت: امروز بسیج نه تنها مایه افتخار و مباهات کشور ما  است بلکه جهان اسلام و‌محور مقاومت به آن مباهات می کنند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس دربخش دیگری از سخنان خود خطاب به فرهنگیان و دانش اموزان گفت:نقش معلمان ودانش اموزان در شکل گیری انقلاب اسلامی بسیار مهم و اثرگذار بوده است.
عسکری گفت: معلمان، هویت بخش و‌هویت ساز هستند و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی نشان از حضور موثر این قشر در جامعه است.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حضرت علی (ع) با آن همه مدارج و افتخارات در اسلام وقتی به شهادت میرسد اعلام رستگاری میکند واین مقام شهید و شهادت است.
عسکری ازمعلمان خواست تابازیابی وبازخوانی هویت ملی و دینی رابرای دانش اموزان داشته باشندوشهدا خصوصا شهدای فرهنگی ظرفیتی بزرگ برای این مساله است.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس دربخش دیگری از سخنان خود به بیان ویژگی های شهدا خصوصا شهدای فرهنگی پرداخت و  اولین ویژگی انها را تبعیت از ولایت فقیه؛ حضرت امام خمینی (ره) بود عنوان کرد.
عسکری گفت:امروز نیز ولایت فقیه؛ رهبر انقلاب است که حاج قاسم سلیمانی از شئونات  عاقبت به خیری را تبعیت از ایشان عنوان می کند لذا همه ما باید گوش به فرمان ایشان باشیم تا رهرو شهدا باشیم.
مدیرکل آموزش وپرورش فارس توجه به معنویت و اخلاق رااز دیگر ویژگی های شهدا و دانست وگفت:امروز اگر میخواهیم این ویژگی ها در جامعه توسعه یابد باید اول در خود انسان شکل بگیرد.
عسکری بازخوانی بیانیه گام دوم انقلاب در خصوص معنویت و اخلاق را بسیار الزامی دانست و از متولیان برگزاری یادواره های شهدا خواست به این مساله در برگزاری یادواره ها توجه داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش پایانی سخنان خود لازمه رشد و‌پیشرفت را توجه ویژه به اموزش و پرورش دانست و گفت: مدارس شاهراه رشد و پیشرفت ایران اسلامی هستند و اگر ایران قوی می خواهیم باید مدارس قوی داشته باشند.
عسکری از همه مسوولین خواست تا توجه و حمایت ویژه ای نسبت به اموزش و پرورش داشته باشند تا بتوان در راستای رشد نسل انقلابی گام برداشته شود.
خاطر نشان می شود: در ابتدای این یادواره که با اجرای سرودهای دانش اموزی و روایت گری برگزار شد حجه الاسلام والمسلمین صباحی؛ امام جمعه کازرون در سخنانی ضمن گرامی داشت یادوخاطره شهدا مطالبی را در خصوص وضعیت کنونی دنیای اسلام خصوصا جنگ غزه اشاره کرد. در پایان این یادواره کتاب لاله های باغ فرهنگ شهدای فرهنگی شهرستان کازرون رونمایی
نام:
ایمیل:
* نظر: