آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۶۴۵
تاریخ انتشار: ۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۲
در راستای نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری صورت گرفت:
در راستای نهضت سراسری جهش تولید در بخش دامپروری صورت گرفت: رزمایش بزرگ جهادگران فاطمی در بخش دامپروری کازرون بمناسبت هفته بسیج

سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با گرامی داشت هفته بسیج به جامعه عشایری اظهار داشت: مسأله امنیت غذایی یک موضوع بسیار حساس و راهبردی است و اگر از زنجیره تولید تا توزیع مواد غذایی به خوبی مراقبت شود، می‌توان جامعه‌ای سالم داشت.
وی افزود: عشایر با تولید محصولات دامی به خوبی توانسته اند در امنیت غذایی کشور نقش بسیار بارزی داشته باشند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ایمنی و سلامت غذا را یکی از ارکان توسعه پایدار در هر جامعه دانست و خاطر نشان کرد: ایمنی مواد غذایی علاوه ‌بر ارتباط نزدیک با امنیت ‌غذایی، نقش مهمی در اقتصاد جامعه دارد.
وی با بیان اینکه عشایر می توانند بخش چشمگیری از محصولات پروتئینی کشور را تأمین کنند، گفت: با توجه به ظرفیت های بسیار بالایی که مناطق عشایرنشین در زمینه تولید دارند، شایسته است امکانات لازم برای تثبیت مشاغل در مناطق عشایری فراهم شود.
مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار داشت: امروزه مقوله امنیت غذایی یکی از اساسی ترین شرایط تحقق امنیت ملی و یکی از کارکردهای ضروری بخش کشاورزی می باشد.
وی با اشاره به اینکه توسعه بخش کشاورزی در جهت افزایش ارزش افزوده بخش کشاورزی با بهبود دسترسی به غذا، موجب ارتقای امنیت غذایی می‌شود، افزود: امنیت غذایی یکی از نظریه های نوین امنیتی به شمار می آید که از اهمیت ویژه ای در بعد امنیت ملی و بین المللی برخوردار است.
مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون جهش تولید و امنیت غذایی را مستلزم رویکرد جهادی همه فعالان بخش کشاورزی و دامپروری دانست و خاطر نشان کرد: در بین محصول های کشاورزی و غذایی، فرآورده های دامی در سبد هزینه های خوراکی خانوارها سهم عمده ای را به خود اختصاص می دهند و از لحاظ تأمین پروتئین حیوانی نقش کلیدی در تغذیه و امنیت غذایی ایفا می کنند.
مهندس شفیعی تصریح کرد: با توجه به اهمیتی که محصول و فرآورده های دامی در تأمین سلامت و بهداشت افراد جامعه دارند و به عنوان گروهی از محصول های راهبردی مهم در بخش کشاورزی به شمار می آیند، ثبات و تنظیم بازار این محصولات و ایجاد قیمت های متعادل برای آنها از نگرانی های همیشگی این قشر مولد و زحمتکش جامعه بوده که در این راستا همت مسئولین مربوطه را می طلبد.
وی یادآور شد: در این رزمایش جهادی که با همکاری فرمانداری و مجموعه اداری جهاد کشاورزی، دامپزشکی و امور عشایری با شعار «بسیج، امید ملت ایران» از 29 آبان ماه لغایت 5 آذرماه 1402 در مناطق مختلف عشایرنشین شهرستان برگزار شد، بیش از 28 هزار رأس دام سبک و سنگین به همت سه تیم گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون واکسینه شدند و همچنین سمپاشی جایگاه دام، ویزیت و درمان دام‌های بیمار، واکسیناسیون طیور بومی و آموزش دامداران و روستائیان به صورت کاملاً رایگان از دیگر برنامه های گروه جهادی شهدای کشاورزی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون در طول هفته بسیج بود.
نام:
ایمیل:
* نظر: