آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
به مناسبت 16آذر روز دانشجو
بیانیه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون به مناسبت روز دانشجو
 16 آذر روز مقاومت تاریخی و روز دانشجو، نماد روحیه خروشان جنبش دانشجویی و تجلی بصیرت و مظهر ایثار و استقلال و آزادی است. مقام معظم رهبری (مدظله العالی)

    تاریخ ملت رشید ایران، برگ‌های درخشانی دارد، از حماسه، عدالت طلبی، رشادت، آزادی خواهی، بصیرت، تلاش و جدیت مردان و زنانی که فارغ از هر نوع گرایش‌ قومی و مذهبی، در پیدایش و خلق آن کوشیده‌اند. روز 16 آذر که در این صفحات، مزین به نام روشنی بخش «دانشجو» است، روز به اهتزار درآمدن لوای دشمن شناسی قشر بیدار و نخبه جامعه است و بی تردید از پرفروغ ترین یادمان‌های تاریخ ایران است که جوانان فرهیخته، دین باور، متخلق، مومن و مخالف سلطه و استعمار جهانی یعنی دانشجویان آگاه و استکبار ستیز، آن را به زیبایی آفریدند. گرچه حماسه ماندگار 16 آذر سال 1332، به خون پاک سه دانشجوی شهید رنگین شد، اما آغازی بود برای حضور آگاهانه و به موقع نسل جوان و سلحشور که بعدها به تعبیر معمار کبیر انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی«ره»، «سنگر دانش را رها کردند و در سنگر دین، جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند».
  اکنون در پنجمین دهه عمر پُر عزّت و برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دانشجوی ما با نگاه به گذشته و بهره از تجربیات و مرور راه رفته، با بصیرت و ملهم از شهیدان خاصه شهدای عرصه دانشگاه، مقاوم و مبارز در برابر تفکر جهان استکبار، قدی استوار برافراشته و طلایه دار نقش پذیری ها برای سربلندی و عزّت ایران اسلامی است و در شرایطی که دانشگاه و دانشجو از ارکان اصلی و اساسی برای پیشرفت کشور و تحقق تمدن نوین اسلامی محسوب می‌شوند، در عرصه جهاد علمی، جهاد سازندگی، جهاد خودکفایی، جهاد اندیشه ورزی و جهاد تبیین مصمم، پویا و پیشرو نقش آفرین است.
   بی شک تداعی روز دانشجو در خاطره ملت ایران و بزرگداشت سالانه آن یک ضرورت تاریخی و وظیفه ملی است، لذا جامعه بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون ضمن تاکید بر زنده نگه داشتن این روز که به منزله زنده نگه داشتنِ حلقه اتصال خون شهیدان دانشجو و بیداری و پویایی اسلامی دانشگاهیان است، تجدید پیمان خود را با آرمان های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام داشته و روز دانشجو را گرامی می دارد.
 هیات اندیشه ورز بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون
نام:
ایمیل:
* نظر: