آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۷۰۶
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون
مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون از اجرای تور علمی صنعتی در راستای اردوی راهیان پیشرفت واحد‌های تولیدی و صنعتی همزمان با هفته پژوهش و فناوری خبر داد.
  مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون ضمن تبریک هفته پژوهش و فناوری اظهار داشت: یکی از اساسی ترین و بارزترین مسائل در دانشگاه ها، مسئله آموزش علمی است، چرا که پایداری دانشگاه ها به علم آموزی همراه با پژوهش است.

وی، مقوله پژوهش و فناوری را از ضروریات زندگی بشری عنوان کرد و افزود: بدون شک تمام پیشرفت‌های معنوی، علمی و مادی انسان‌ها برگرفته از تفکر، تحقیق و پژوهش است که باید اساتید دانشگاه این مقوله مهم و ضروری را مورد توجه و در رأس برنامه های خویش قرار دهند.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی را بهترین تکیه‌گاه برای بخش اجرا و صنعت دانست و خاطر نشان کرد: گسترش و ایجاد ارتباط میان صنعت و دانشگاه یکی از رویکردهای اصلی بسیج مهندسین صنعت و معدن است که کشورهای پیشرفته و در حال توسعه روی آن تمرکز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه پژوهش و فناوری‌ها زمانی حائز اهمیت می‌شود که حل نظام مسائل مختلف کشور را به دنبال داشته باشد، تصریح کرد: امروز در جهت پیشرفت شرکت های دانش ‌بنیان باید زمینه ‌سازی قانونی و تشویقی مناسبی فراهم شود که یکی از مصادیق بارز آن بسترسازی ارتباط صنعت و دانشگاه است تا با استفاده از ظرفیت ‌های علمی اعم از اساتید دانشگاه و دانشجویان، بتوان در این راستا گام ‌های مؤثری برداشت.

مهندس شفیعی با بیان اینکه این تورهای علمی صنعتی فرصتی برای ارتباط بیشتر صنعت، دانشگاه و جامعه است و می‌تواند این ارتباط را بیش از پیش تقویت کند، یادآور شد: امیدواریم برای دستیابی به آینده‌ای درخشان با تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه به سمت توسعه اقتصادی شهرستان گام های هدفمندی برداشته شود.

لازم به ذکر است در این تور علمی صنعتی مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی در خصوص چگونگی تبدیل ایده به محصول و ارتباط دانشجو با صنعت و حرکت به سمت کارآفرینی پیشنهاداتی ارائه کردند.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: