آخرین اخبار
کد خبر: ۱۳۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
فرمانده سپاه کازرون
توسط گروه جهادی شهدای جامعه کشاورزی سپاه کازرون صورت گرفت: رزمایش جهادی یک روزه به مناسبت گرامیداشت سالگرد شهادت سردار سلیمانی
سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ضمن گرامیداشت هفته مقاومت و دهه بصیرت اظهار داشت: امروز کشاورزی و دامداری پایدار از مهمترین عامل در تأمین امنیت غذایی محسوب می‌شوند.

وی با اشاره به فرهنگ سازی در زمینه امینت غذایی افزود: کشاورزان و دامداران با تولیدات خود در حوزه امنیت غذایی تهدیدها را در این حوزه خنثی و به فرصت تبدیل می کنند.

فرمانده سپاه کازرون حمایت از بخش کشاورزی به ‌عنوان یکی از سیاست‌های پایدار و راهبردی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: در بیشتر کشورها بدون حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری، بخش عمده‌ای از روستاییان و عشایر با درآمد پایین با مشکلات جدی روبرو خواهند بود.

مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون اظهار داشت: بخش کشاورزی و دامپروری به دلیل داشتن نقش حیاتی در تأمین غذای مورد نیاز مردم و زیربنای اصلی تحقق امنیت غذایی از مهم‌ترین بخش‌های اقتصاد کشور به شمار می آیند.

وی با بیان اینکه همواره غذا و تأمین آن به عنوان یکی از مهمترین چالش های فراروی بشر می باشد، افزود: وجود امنیت غذایی پایدار به عنوان یکی از شاخص های مهم توسعه یافتگی محسوب می شود و در این میان عرضه پروتئین حیوانی در سبد غذایی در واقع یک معیار اساسی در تأمین امنیت غذایی می باشد.

مدیر بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون برگزاری کلاس های آموزشی برای بهره ‌برداران بخش دامپروری در زمینه ‌های تبیین اهمیت و جایگاه دامپروری و نقش آنها در تولید و ایجاد ثبات امنیت غذایی را امری ضروری دانست و گفت: امروز مهندسین علوم دامی بسیج مهندسین جامعه کشاورزی با آگاه کردن بهره ‌برداران از دانش و فناوری های جدید و انتقال آن به سطح جامعه روستایی و عشایری و همچنین ارائه بسته های علمی ترویجی شامل دستورالعمل ‌های بکارگیری دانش دامپروری در زمینه های مختلف مثل اصلاح دام، تولیدمثل، تغذیه، بهداشت و جایگاه به دامداران نقش مهمی در توسعه و بهره‌ ور کردن تولیدات بهره ‌برداران روستایی و عشایری داشته اند.

مهندس شفیعی با بیان اینکه برگزاری رزمایش های جهادی در راستای خدمت به مناطق محروم و با هدف محرومیت زدایی و ایمن سازی دام مناطق شهرستان از اولویت های برنامه های بسیج مهندسین جامعه کشاورزی سپاه کازرون می باشد، خاطر نشان کرد: در این رزمایش جهادی که در منطقه ملای بلوط با برگزاری برنامه‌های آموزشی و ترویجی در حوزه‌های بهداشت و نگهداری دام و پیشگیری از بیماری‌های دام، اصول تغذیه دام، معاینه و درمان بیماری‌های دام‌های سبک، سم‌پاشی و ضدعفونی دامداری‌ها به صورت رایگان بهره مند و همچنین تعداد 4800 راس دام سبک علیه بیماری آبله توسط سه تیم کلینیک سیار دامپزشکی توسط گروه جهادی شهدای کشاورزی واکسینه شدند.

وی یادآور شد: در شرایط فعلی حفظ روحیه جهادی و بهره گیری از ظرفیت و پتانسیل مهندسین بسیجی علوم دامی در قالب برگزاری گروه های جهادی می تواند نقش چشمگیری در تحقق اهداف سازمانی و رضایت مندی بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری داشته باشد.
نام:
ایمیل:
* نظر: