آخرین اخبار
کد خبر: ۵۴۴۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
در جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مطرح شد؛
اولین جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سال 94 با حضور رئیس،دبیر و دیگر اعضاء در دفتر امام جمعه شهر کازرون برگزار شد.

به گزارش تنویر،اولین جلسه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در سال 94 با حضور رئیس،دبیر و دیگر اعضاء در دفتر امام جمعه شهر کازرون برگزار شد.

در این جلسه امام جمعه کازرون با تاکید بر جدیت در پیگیری مصوبات و داشتن دغدغه همه مسئولین برای حل معضل بد حجابی گریبان گیر شهر خاطرنشان کرد: شهر کازرون دارای یک اصالت فرهنگی و مذهبی است که این نه فقط بعد از انقلاب بلکه در دوران طاغوت که برخی از جاها انسان بی حجابی را آشکارا مشاهده می کرد،مردم کازرون انتخابشان حجاب برتر بود.

رئیس ستاد احیاء امربه معروف و نهی از منکر شهرستان کازرون با اشاره به تصمیم سال ها قبل طیف دوم خرداد در حذف چادر از دبیرستان های دخترانه گفت: کسانی به بهانه برخی مسائل جزئی چادر را از دبیرستان های دخترانه حذف کردند و امروز ثمره آن حرکات،کم توجهی برخی دانش آموزان و حتی خانواده ها به مقوله حجاب، خصوصا چادر شده است و آموزش و پرورش باید با جدیت تمام توان خود را برای حل این معضل به کار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند در ادامه با گلایه از دانشگاه ها و یادآوری نقش تاثیر گذار این نهاد بر فضای شهرستان، خواهان اجرای دقیق مبانی عفاف و حجاب در دانشگاه های کازرون شد.

فرمانده سپاه کازرون و دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر در خلال این جلسه از اجرای نسبتا موفق مصوبات سال 93 توسط برخی نهادها به ویژه مجمع امور صنفی و شبکه بهداشت تشکر کرد و گفت: علاوه بر اجرای کامل مصوبات سال جاری باید با تذکر چهره به چهره از خانواده های خود شروع کنیم و به مرور این شیوه را به جامعه منتقل کنیم تا انشاء الله شاهد فراگیری این فریضه الهی در آینده باشیم.

در این جلسه مقرر شد مصوبات به شرحی که خواهد آمد پیگیری و گزارش آن در جلسه بعد ارائه گردد:

-          رعایت شئونات اسلامی توسط مغازه ها به ویژه مغازه های لباس عقد و عروسی.

-          نظارت بر تالارها به نحوی که ادامه مراسم از ساعت 12 شب به بعد ممنوع و در صورت مشاهده هنجار شکنی،  اختلاط زن و مرد و تیر اندازی با قاطعیت برخورد و منجر به پلمپ شود.

-          هماهنگی توسط آموزش و پرورش به نحوی که مدارس دخترانه و پسرانه با یک اختلاف زمانی تعطیل شوند.

-          شناسایی مغازه هایی که در ترویج امر به معروف و نهی از منکر پیشتاز هستند و تشویق ایشان.

-          نظارت بیشتر بر برخی اماکن خصوصا تاکسی های تلفنی.

همه به ویژه مسئولین دانشگاه ها و آموزش و پرورش به مبانی عفاف و حجاب پایبند باشند + عکسهمه به ویژه مسئولین دانشگاه ها و آموزش و پرورش به مبانی عفاف و حجاب پایبند باشند + عکس
نام:
ایمیل:
* نظر: