آخرین اخبار
کد خبر: ۵۴۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۴
کریمی در گفت و گو با تنویر؛
دبیر شورای راهبردی سپاه کازرون در رابطه با وظایف،اهداف و حوزه عمل این مجمع توضیحاتی ارائه داد.
به گزارش تنویر، دبیر شورای راهبردی سپاه کازرون در رابطه با وظایف،اهداف و حوزه عمل این مجمع توضیحاتی ارائه داد.

جانشین ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در مصاحبه با خبرنگار تنویر گفت:مجمع بسیج شهرستان کازرون با حضور شوراهای قشر و نخبگان بسیجی تشکیل شد و در سال گذشته اعضاء مجمع طی 4 جلسه گرد هم آمدند و در خصوص دستورالعمل ها به بحث و بررسی پرداختند.

سروان پاسدار حسن کریمی در خصوص اهداف مجمع بیان داشت: این مجمع با هدف تولید فکر و تصمیم سازی در جهت ارائه راهکارها در حوزه های سازمان بسیج و مسائل بومی منطقه ای  فعالیت دارد .

وی افزود : مجمع بسیج شهرستان با داشتن هشت کارگروه فرهنگی ، تربیتی ، سلامت ، اجتماعی ، علمی پژوهشی ، بانوان ، اقتصادی،دفاعی- امنیتی متشکل از اقشار هجده گانه بسیج در رابطه با موضوعات مرتبط با حوزه عمل خود تولید فکر و راهبرد می نماید و بازوی قوی برای ما و مسئولین شهرستان محسوب می شود.

حسن کریمی در پایان ضمن تشکر از کسانی که سال 93 در مجمع فعالیت داشتند گزارشی از فعالیت سال قبل مجمع ارائه داد و گفت:امیدوارم با تجربه ای که از سال گذشته کسب کردیم بتوانیم با برنامه ریزی دقیق بخشی از مشکلات و معضلات شهرستان را هموار و برطرف نماییم.

گزارش اجمالی فعالیت مجمع بسیج شهرستان در سال 93 : 

اولین جلسه مجمع عمومی بسیجیان شهرستان کازرون در 16 تیر ماه سال 93 با حضور اقشار و نخبگان بسیج  در ناحیه مقاومت کازرون برگزار شد که در این جلسه ضمن بیان اهداف کارگروه ها و اقشار مجمع، اعضاء هیئت رئیسه با رای گیری انتخاب شدند.

دومین جلسه مجمع 12 مردادماه سال 93 با موضوع مقابله با شبکه های ماهواره ای یا دجال واره برگزار شد که در این نشست مقرر گردید با راه اندازی نهضت روشنگری در اقشار مختلف بسیج و طی مناسبت های مختلف، مردم را نسبت به معضلات ماهواره توجیح کنند و الگوهای موفق مقابله با دجال واره، شناسایی و معرفی شوند.

محل برگزاری جلسات نهضت روشنگری در دانشگاه ها، مدارس، مساجد و مصلی ها تعیین شد و یکی دیگر از مصوبات جلسه دوم مجمع استفاده از فرصت انجمن اولیاء و مربیان با همکاری آموزش و پرورش جهت تبیین معضلات شبکه های ماهواره ای بود.

اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال محور سومین جلسه مجمع بسیج کازرون بود که 1 آذرماه با حضور فرماندار و روسای ادارات در ناحیه کازرون برگزار گردید و فرماندار در این جلسه با به چالش کشیدن مسئولان و روسای ادارات، خواستار شرکت آنان در کارگروه های بسیج و جمع بندی دقیق نظرات جهت اجرایی شدن در سطح شهرستان شد.

چهارمین و آخرین جلسه مجمع بسیج 13 اسفند ماه سال 93 جهت پیگیری مصوبات جلسه قبل، با حضور فرماندار، هیئت رئیسه و دیگر اعضاء برگزار شد که تعدادی از اعضاء به نمایندگی از جمع، در خصوص موانع موجود جهت کشاورزی و علت دست کشیدن سالانه عده ای از کشاورزان و رفتن به سراغ مشاغل دیگر، موانع گسترش و بهره گیری از جذب توریست و صنایع دستی و... مطالبی مطرح و به بحث و بررسی گذاشتند.

از جمله مصوبات این جلسه ، جذب توریست و گردشگر با توجه به وجود اماکن متعدد تاریخی، استفاده از صنعت صنایع دستی از طریق بانوان مشغول در این حرفه، سازماندهی ایشان و راه اندازی کارگاه و بکارگیری تعدادی از افراد در امامزاده سید حسین(ع)، تسهیل در واگذاری وام های خود اشتغالی، ایجاد بازارچه های عرضه مستقیم کالا در سطح شهرستان و ایجاد تعاونی های زود بازده بود و در آخر مواردی از اصراف خصوصا در مصرف آب مطرح شد که برای جلوگیری از هدر رفت این نعمت خدادادی تصمیماتی اتخاذ گردید.
 
نام:
ایمیل:
* نظر: