آخرین اخبار
کد خبر: ۵۴۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۴:۳۴
امروز چهارشنبه نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر نیرو، مهندس چیت چیان به شهرستان کازرون سفر کرد تا از نزدیک با مردم و مسئولین شهرستان دیدار کند و سپاه و بسیج نیز تامین امنیت این سفر را برعهده داشتند.

به گزارش تنویر، امروز چهارشنبه نماینده ویژه رئیس جمهور و وزیر نیرو مهندس چیت چیان به شهرستان کازرون سفر کرد تا از نزدیک با مردم و مسئولین کازرون دیدار کند.

مسئولین سپاه کازرون با تمهیداتی که اندیشیده شده بود امنیت محل فرود بالگرد نماینده رئیس جمهور و هیئت همراه و مسیر عبور کاروان مسئولین جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه ها را برعهده داشتند که با همکاری بسیجیان پایگاه های مقاومت صورت گرفت.

بالگرد متعلق به وزارت نیرو حامل مهندس چیت چیان و هیئت همراه ابتدا در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کازرون فرود آمد و سپس با همراهی مسئولین شهرستان و تیم حفاظت جهت ادای احترام به مقام شامخ شهدا وارد بهشت زهرا(س) شدند و یکی از دختران شهدا دفاع مقدس به استقبال نماینده ویژه رئیس جمهور رفت و پس از دکلمه خوانی دسته گلی به مهندس چیت چیان هدیه کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی مکان بعدی سفر مقام عالی وزارت نیرو جهت دیدار عمومی با مردم شریف شهرستان کازرون بود.

در این دیدار علاوه بر دانشجویان جمعی از مردم برای شنیدن و البته رساندن نامه های خود به مهندس چیت چیان حاضر شده بودند.

ابتدای مراسم مجری برنامه با خوش آمد گویی و خیر مقدم به مردم و مهمانان به ویژه نماینده ویژه رئیس جمهور چند کلامی از شخصیت های نامی کازرون سخن به میان آورد و اشعاری بر زبان جاری ساخت و سپس با دعوت از فرماندار تریبون را در اختیار وی قرار داد.

گرامی ضمن خیر مقدم، این مراسم را به نام شهید بزرگوار اصغر استوانی که در عملیات بیت المقدس به مقام والای شهادت رسید نام گذاری کرد و با اشاره به سوابق برجسته، کازرون را از شهرهای محوری استان نامید و گفت: موارد مربوط به شهرستان را  دسته بندی کرده ایم و تقدیم مهندس چیت چیان خواهیم کرد تا ایشان از حقوق حقه کازرون در جلسه هیئت دولت دفاع کنند.

فرماندار کازرون افزود: علی رغم تمامی خدماتی که در طول 36 سال گذشته در تمامی دولت ها صورت گرفته، کازرون به عنوان یک شهر محوری در استان فارس دچار عقب ماندگی هایی است که برطرف کردن آنها نیازمند عنایت و همت دولت است.

وی با اشاره به معضل کمبود آب و خشکسالی پیاپی طی سال های اخیر بیان داشت: امسال حدود 200 میلیمتر بارندگی داشتیم که در شرایط عادی حدود 450 میلیمتر بوده است و از طرفی شاخص غالب اشتغال شهرستان، کشاورزی و دامپروری است که طبیعتا دغدغه اصلی کشاورزان،دامپروران و باغداران ما در حوزه آب است.

گرامی اظهار داشت: متاسفانه برای آب شرب هم دچار مشکل جدی در برخی روستا ها بودیم که با تانکر، آب رسانی به آنها صورت گرفت و انتظار ما از دولت توجه به زیر ساخت ها به ویژه دو سد نرگسی و چروم است که سد نرگسی 38 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و سد چروم مراحل مطالعاتی خود را طی کرده است.

سخنران بعدی مراسم امام جمعه کازرون بود که سفر دولت مردان به سومین حرم اهل بیت(ع) را موجب خیرات و برکات خواند و گفت: این دیدارها درک بهتری جهت تصمیم گیری نسبت به امورات جاری کشور به مسئولین امر می دهد و قطعا می تواند موجب همدلی و همزبانی میان مردم و مسئولین شود.

حجت الاسلام والمسلمین خرسند با یادآوری سوابق درخشان کازرون به ویژه در پشتیبانی از منطقه جنوب اظهار داشت: در تهاجم پیر استعمار، این کازرون بود که از پیشرفت آنها جلوگیری کرد و با حمایت مبارزان بوشهر، شکست سختی متوجه انگلستان متجاوز کردند.

حجت الاسلام خرسند بیان داشت: کازرون از دیر باز دروازه منطقه جنوب کشور نام گرفته است که خواسته به حق مردم این شهر در خصوص راه های مواصلاتی(اتوبان شیراز-بوشهر و تونل محرم)و راه آهن باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به شرایط تاسف بار بزرگترین دریاچه آب شیرین خاورمیانه خطاب به مهندس چیت چیان گفت: امیدواریم با دستور جنابعالی شاهد آغاز عملیات اجرایی سد چرم و تسریع در تکمیل سد نرگسی باشیم که یکی از محاسن اتمام این طرح ها، احیاء دریاچه پریشان است.

نماینده ولی فقیه در پایان، منطقه ویژه اقتصادی و فرمانداری  ویژه را از خواسته های عموم مردم برشمرد و گفت: ما شرایط سخت دولت در تنگنای اقتصادی حاصل از تحریم های ظالمانه را درک می کنیم اما امیدواریم مسئولین امر در حد توان به موارد مبتلا به شهرستان کازرون توجه کنند.

نماینده مردم شهرستان کازرون در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع) و امیرالمومنین علی(ع) و خیر مقدم به حضار گفت: جناب آقای مهندس چیت چیان از پرتلاش ترین وزرای کابینه است که همکاران بسیار خوبی در وزارت و مدیران کل استان دارند.

دکتر شاهین محمد صادقی با اشاره به نقش کلیدی مردم کازرون در طول تاریخ ایران خاطرنشان کرد: کازرون مرکز اداره کشور در زمان ساسانیان بود و خلیج فارس را دریابیگان این شهر اداره می کردند چه در زمان هخامنشیان و صفویان و چه زمان ساسانیان و بخشی از قزل باش ها برای مقابله با عثمانی از این خطه بودند یا در جنگ با انگلستان مردم کازرون سینه سپر کردند و در زمان انقلاب، شهر کازرون جزو 11 شهر حکومت نظامی اعلام شد و بعد از آن در دوران دفاع مقدس نیز 1100 شهید تقدیم جمهوری اسلامی کرد.

محمد صادقی افزود: در زمینه تولیدات که مورد نیاز توجه دولت محترم است، کازرون با تولید 70000 تن پیاز، 80000 تن سیب زمینی، 70000 تن خرما، 4000 تن انجیر، 2000 تن انار، حدود 70000 تن مرکبات، هزاران تن سیفی جات و 70000 تن گندم در سال هایی که برای کشت مناسب باشد، جزو معتبرترین مراکز تولید کشاورزی است و دامداری شهرستان با 2 میلیون راس دام جزو کارهای موفق محسوب می شود.

وی در ادامه بیان داشت: شهرستان کازرون علی رغم تمام استعدادها، کاستی های بسیاری دارد و امیدواریم آزاد راه شیراز بوشهر که دارای توجیح اقتصادی نیز هست از کازرون عبور نماید و همچنین راه آهن تهران شیراز از طریق کازرون به خلیج فارس متصل شود.

نماینده کازرون در پایان دریاچه پریشان را نگین زیبایی منطقه نامید و اظهارداشت: امیدواریم با تبدیل طرح ستاد احیاء دریاچه ارومیه به طرح ستاد احیاء دریاچه ارومیه و دریاچه های فلات مرکزی ایران، باعث برگشت دریاچه پریشان شود.

سخنران پایانی مراسم، مهندس چیت چیان مقام عالی وزارت نیرو بود که ضمن تبریک میلاد امام جواد(ع)،امیرالمومنین(ع) و با ابراز خرسندی از حضور در جمع مردم کازرون و تجلیل از شهدای این شهر گفت: کازرون شهری تاریخی و دارای مردمی پرتلاش و متدین است که بزرگانی از این خطه نام آور شدند.

مهندس چیت چیان افزود: به مسئله آب در دولت  به عنوان یک موضوع محوری نگاه می شود اما با توجه به خشکسالی و متوسط بارش کشور که کمتر از یک سوم میزان متوسط جهانیست همه ما باید از اصراف پرهیز کنیم و در گذشته با 30 یا 40 متر عمق، چاه ها به آب میرسید اما اکنون در برخی نقاط تا 500 متر برای رسیدن به آب باید حفاری کرد که نشان از شرایط خطر فوق العاده ای است.

چیت چیان با خوشندی از سرمایه گذاری سه دهه پیش تا کنون بر روی سدها اظهار داشت: حدود 140 سد بزرگ داریم که مجموعا حجمی بالغ بر 48 میلیارد مترمکعب را پذیراست و در حال حاضر 110 سد در دست احداث و بهره برداریست که همه اینها برای ضرورت تامین آب جهت توسعه اقتصادی و بهبود کیفیت زندگی مردم است و امسال باید 16000 میلیارد تومن دربخش آب هزینه کنیم که در تاریخ کشور بی سابقه است.

وی افزود: مسئله کمبود آب صرفا با احداث سد و اجرای شبکه های آبیاری زهکشی قابل حل نیست و ما با فشار بیش از حد به منابع آب تجدید پذیر و مصرف 80 درصد این منابع که دوبرابر مصرف جهانیست، موجب بروز اتفاقاتی چون خشک شدن دریاچه پریشان، بختگان، ارومیه و مشابه این ها شده ایم و همه ما کشاورز،صنعتگر و مردم عادی مصرف کننده آب هستیم که باید در نحوه مصرف تجدید نظر کنیم.

این مقام مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: با نیمی از مصرف فعلی، قادریم همین میزان محصولات کشاورزی تولید کنیم و اگر بتوانیم میزان صرفه جویی شده را در بخش صنعت بکارگیریم شاهد ارزش افزوده چند برابر خواهیم بود و بخشی برای احیاء دریاچه پریشان، کشاورزی، شرب و سایر موارد در نظر گرفته شده است.

وزیر نیرو گفت: سال گذشته 18 میلیارد اوراق مشارکت برای پروژه نرگسی اختصاص داده شد که این علاوه بر بودجه مصوب آن بود و امیدواریم تا سال 96 از این سد بهره برداری کنیم و سد چروم نیز با اتمام مراحل مطالعاتی و شروع مراحل اجرایی  می تواند کمک بزرگی برای کشاورزی منطقه باشد.

نماینده ویژه رئیس جمهور بیان داشت: پروژه فاضلاب شهر کازرون در حال اجراست که پیشرفت قابل توجهی دارد و امیدواریم با منابعی که در سفر دولت تزریق شد، پروژه شبکه فاضلاب و تصفیه خانه حداکثر تا پایان سال 95 به  بهره برداری برسند و با تلاش و جدیت شرکت آبرسانی روستایی استان در سال قبل 25 روستا دارای شبکه آب مطمئن شد و امسال نیز 30 روستای جدید به آنها اضافه خواهد شد و همچنین ظرفیت تولید برق شهر حدود 1400 مگاوات هست و پیک مصرف استان حداکثر 5000 مگاوات که با تولید برق بیش از 5300 مگاواتی در سطح استان، شاهد تولید مازاد هستیم.

وی در پایان با اظهار امیدواری جهت توسعه و آبادانی شهرستان و ابلاغ سلام رئیس جمهور گفت: من از همه شما که به اینجا آمدید و به سخنان من گوش فرا دادید تشکر می کنم و سلام شما و شور و نشاط حاکم را به رئیس جمهور خواهم رساند.

گفتنی است که بعد از این مراسم، نماینده ویژه رئیس جمهور و جمعی از مسئولین با بالگرد برای دیدن از سد نرگسی به محل سفر کردند.


سفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکسسفر نماینده ویژه رئیس جمهور به کازرون+ عکس

 

 عکاسان: مهدی مهربان،علی گلچین،هادی شفیعی

نام:
ایمیل:
* نظر: