آخرین اخبار
کد خبر: ۵۵۶۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
در همایش «یاد مطهر» مطرح شد؛
همایش "یاد مطهر" به مناسبت بزرگداشت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در هفته عقیدتی سیاسی در محل ستاد ناحیه مقاومت کازرون برگزار شد.

به گزارش تنویر،همایش "یاد مطهر" به مناسبت بزرگداشت استاد شهید آیت الله مرتضی مطهری در هفته عقیدتی سیاسی در محل ستاد ناحیه مقاومت کازرون برگزار شد.

در ابتدای این نشست فرمانده سپاه کازرون ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، با اشاره به پیچیدگی های جامعه امروز، تشخیص راه صحیح در فتنه ها را دشوار خواند و گفت: تنها باید چشم به کلام ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه ای( مدظله العالی) دوخت و با بصیرت افزایی در خود و اطرافیان راه سعادت را پیمود.

همایش

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی در ادامه، شهید مطهری را بصیر به معنای واقعی کلمه خواند و اظهار داشت: علت اینکه منافقین وجود شخصی همچون علامه شهید مطهری را تحمل نکردند، آگاهی بخشی نه تنها به اطرافیان بلکه به کل جامعه بود و لذا ناجوان مردانه دست به حذف فیزیکی زدند.

وی با انتقاد از تلاش برخی برای مصادره نام شهید مطهری خاطر نشان کرد: راه آن بزرگوار در سخنرانی ها و دست نوشته هایش روشن است و هیچ کس نمی تواند اندیشه این عالم جلیل القدر را تحریف کند حتی اگر از نزدیکانش باشد.

شرفی در پایان خواستار مطالعه آثار استاد مطهری و بکار گیری آن در حلقه های صالحین شد و گفت: در صورتی که مسئولین حلقه های صالحین بر چنین آثاری اشراف داشته باشند قادر خواهند بود نیروهایی مومن با بنیه فکری و اعتقادی تربیت کنند.

حجت الاسلام یاسین راد ضمن تبریک میلاد امام علی(ع) به مقام معلم اشاره کرد و گفت: پیامبر در حدیثی می فرمایند: "معلمین بهترین مردم هستند، چون هرگاه یاد خدا کهنه شود احیائش می کنند".

همایش

یاسین راد، یکی از راه های موفقیت در هر کاری را آشنایی با زندگی بزرگان آن علم و حرفه دانست و اظهار داشت: بسیاری بودند که با شهید مطهری هم درس و بحث بودند اما باید بررسی کنیم که چرا حضرت امام(ره) ایشان را حاصل عمر خود و کتاب هایش را 100 درصد اسلامی و بلا استثنا مفید می خواند.

وی با برشمردن علل موفقیت و برجستگی استاد مطهری خاطرنشان کرد: اولین دلیل، تربیت صحیح دینی است که ایشان با نام بردن مکرر از پدر بزرگوارشان بر این موضوع صحه می گذارند.

این فعال فرهنگی، جدیت در تحصیل و مطالعه را دلیل دوم موفقیت استاد دانست و گفت: ایشان مطلب را نمی خواندند بلکه به فهم کامل مطلب می رسیدند چون زمانی که مطلب را متوجه بشویم قادر خواهیم بود آن را به زبان ساده برای عموم مردم بیان کنیم، هرچند آن مطلب سنگین باشد.

مسئول عقیدتی سیاسی ارتش، "دغدغه اسلام داشتن" را دیگر علت موفقیت علامه مطهری برشمرد و اخلاق و دانش را میراث انبیاء دانست و تاکید کرد: علماء حقیقی، میراث انبیاء را به ارث می برند و شهید مطهری همچون پیامبر(ص) بود که به دنبال مردم می گشت تا بتواند مشکلی از آنها حل کند.

وی علت ناب بودن آثار استاد را پرداختن به مسائل ضروری و شبهات عصر خود خواند و ویژگی برجسته ایشان را استقبال از شبهات دانست و تاکید کرد: هدف وی جلوگیری از حملاتی بود که به اسلام می شد و این کار نیاز به فهم درست نسبت زمان دارد و ما امروز دچار شبهه گریزی شده ایم و به همین علت قادر نیستیم جواب سئوالات جوانان را بدهیم.

یاسین راد در پایان با اشاره به ایجاد شبکه های گسترده ارتباطی و حجم عظیم شبهات بیان داشت: ما نیازمند علمایی با عمق و بینشی 10 برابر بیشتر از شهید مطهری هستیم زیرا عصر ما تفاوت بسیاری با 30 سال قبل دارد و تحولات به سرعت در حال رقم خوردن است.

گفتنی است که این همایش در جمع اعضاء هیئت عاشقان ولایت برگزار می شد و تجلیل از مربیان، هادیان، مدیران و فرماندهان فعال در امر تربیت و آموزش عقیدتی سیاسی پایان بخش مراسم بود.

همایش آگاهی بخشی به جامعه، علت ترور شهید مطهری/ استاد از شبهات استقبال می کردهمایش همایش همایش همایش
نام:
ایمیل:
* نظر: