آخرین اخبار
کد خبر: ۶۰۹۴۶
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
خطیب جمعه کازرون:
خرسند در مورد مذاکرات هسته‌ای خاطرنشان کرد: بعد از 12 سال مذاکره در دولت‌های گوناگون به‌ویژه در این دولت شاهد جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای بودیم که هنوز توافقی صورت نگرفته و این مرحله، جمع‌بندی بوده است.

به گزارش تنویر، حجت‌الاسلام‌ محمد خرسند در خطبه‌های نماز جمعه کازرون در سخنانی خطاب به نمازگزاران اظهار داشت: پیش از برگزاری نماز عید سعید فطر، فطریه‌های خود را به خیریه‌ها و کمیته امداد امام (ره) برسانید تا آن‌ها آن را به دست مستمندان و نیازمندان برسد و بحث کمک به مردم مظلوم یمن که شب و روز زیر آتش کینه دشمنان اسلام قرار دارند نیز مد نظرتان قرار گیرد.

دشمن به مذاکرات هسته ای پایبند باشد یا نباشد مسئولین زحمت خودشان را کشیدند/ به شیوه انتخاب استاندار و عملکرد وزارت کشور انتقاد جدی داریم

وی همچنین گفت: امروز سالروز تأسیس شورای نگهبان قانون اساسی است که در سال 1359 شورایی که مسئول حفاظت و حراست از اسلامیت نظام و تطبیق قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی با شرع و قانون اساسی را دارد شکل گرفت.

خرسند در مورد مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: بعد از 12 سال مذاکره در دولت‌های گوناگون به‌ویژه در این دولت شاهد جمع‌بندی در مذاکرات هسته‌ای بودیم که هنوز توافقی صورت نگرفته و این مرحله، جمع‌بندی بوده است.

وی اضافه کرد: باید از تلاش پیگیر و مجاهدت خستگی‌ناپذیر هیئت مذاکره‌کننده به‌ویژه وزیر امور خارجه و تلاش‌های ریاست جمهوری در این زمینه تشکر کنیم حال دشمن به این مذاکرات پایبند باشد یا نباشد این عزیزان زحمت خودشان را کشیده‌اند.

امام جمعه کازرون ادامه داد: این مذاکرات بالاخره به یک سرانجام رسید که در جواب مقام معظم رهبری به نامه رئیس‌جمهور نیز آمده متن فراهم‌شده باید با دقت ملاحظه شود و در مسیر قانونی پیش‌بینی‌شده قرار گیرد چراکه متن طولانی است و کارشناسان باید دقت لازم را داشته باشند که دشمن نتواند از برخی کلمات سواستفاده کند چراکه کشورهای 1+5 به‌هیچ‌وجه قابل‌اعتماد نیستند و ما این‌ها را دشمن می‌دانیم.

وی گفت: زورگویی و خوی استکباری هنوز در لحن این‌ها وجود دارد، ازاین‌رو باید مراقب نقض عهد دشمن باشیم چراکه این‌ها حاضر نبودند حتی یک سانتریفیوژ در ایران فعال باشد و 12 سال پیش می‌گفتند شما انرژی هسته‌ای لازم ندارید و باید جمع کنید اما امروز پذیرفته‌اند که ایران انرژی هسته‌ای صلح‌آمیز داشته باشد.

خطیب جمعه کازرون در ادامه تصریح کرد: برخی از خطوط قرمز نظام رعایت شده و این نتیجه قاطعیت و صلابت و دشمن‌شناسی رهبری و اختیاری که به این هیئت دادند و حمایت‌هایی که شد و درعین‌حال تذکرات و جاهایی نیز خطوط قرمز را ترسیم کردند و همچنین حمایت و صبر مردم در برابر مشکلات را یک جریان سیاسی به نفع خود مصادره نکند چراکه دولت‌های گوناگون در این زمینه زحماتی را کشیده‌اند.

وی گفت: هنوز با نتیجه مطلوب فاصله داریم و سطح توقع جامعه را بالا نبریم و امید کاذب ایجاد نکنیم به‌نحوی که مردم فکر کنند تمام مشکلات حل می‌شود.

خرسند در مورد انتخاب استاندار جدید فارس خاطرنشان کرد: به شیوه انتخاب استاندار و عملکرد وزارت کشور انتقاد جدی داریم چرا که بسیار نامناسب بود و در هیچ دولتی این‌چنین با فارس برخورد نشد و 18 نماینده مجلس و نماینده محترم ولی‌فقیه در این استان، تولیت آستان مقدس شاه‌چراغ (ع) و برخی دیگر از علمای این استان جلسه مشترکی گرفتند و پنج نماینده معرفی کردند که همگی اصلاح‌طلب بودند و در این دولت مسئولیت دارند و بااین‌وجود فرد دیگری معرفی می‌شود.

خطیب جمعه کازرون گفت: آیا بهتر نبود در معرفی این گزینه مشورتی صورت می‌گرفت و در حالتی استاندار به استان می‌آید که هیچ تعاملی وجود ندارد و شما بار وی را سنگین کردید و امیدواریم این تعامل را بتواند برقرار کند.

خرسند افزود: این چه تدبیری و امیدی است که به 18 نماینده و علمای این استان، 74 امام‌جمعه فارس بی‌توجهی می‌کنند و آیا دلسوزی آن‌ها برای این استان کمتر از شما و آقای وزیر کشور بوده، این چه برخوردی است که شما با سرنوشت این استان می‌کنید، این شیوه‌ مناسبی نیست و من به وزارت کشور و رئیس‌جمهور می‌گویم با استان فارس این‌چنین برخورد نکنید.

امام جمعه کازرون ادامه داد: سیاسیون هرچیزی را سیاسی و جناحی نبینند و باید با مشورت و با هماهنگی رفتار می‌‌کردند و این دروغ است که مخالفت به دلیل این است که استاندار اهل فلان شهر و دیار و فلان قوم است، من خودم در این جلسات بوده‌ام و هیچ معیار قومیتی نبوده است چرا در این ماه مبارک رمضان و در این فضاهای مجازی بی‌تقوایی می‌کنید که امیدواریم استاندار بتواند مسائل این استان را خوب درک کند و مشورت خوب بگیرد و تعامل خوب داشته باشد.

منبع: کازرون خبر

نام:
ایمیل:
* نظر: