آخرین اخبار
کد خبر: ۶۱۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۰
مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه کازرون خبرداد:
در تاریخ 4 دی ماه(روز کازرون) بناست همزمان با یادبود شهدای عملیات کربلای 4 و یادواره شهدای گردان فجر، از برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری روز کازرون که با محوریت؛ نقش رزمندگان کازرون در عملیات های دفاع مقدس به ویژه کربلای 4 و 5، جاذبه های گردشگری کازرون و ویژگی های منحصر به فرد کازرون برگزار می گردد تقدیر به عمل آید.
در عملیات کربلای 4 بود که شهر کازرون، 78 شهید گلگون کفن را تقدیم اسلام کرد و ورق درخشان دیگری در تاریخ پر افتخار این شهر انقلابی به ثبت رسید.
به گزارش تنویر، در تاریخ 4 دی ماه(روز کازرون) بناست همزمان با یادبود شهدای عملیات کربلای 4 و یادواره شهدای گردان فجر، از برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری روز کازرون که با محوریت؛ نقش رزمندگان کازرون در عملیات های دفاع مقدس به ویژه کربلای 4 و 5، جاذبه های گردشگری کازرون و ویژگی های منحصر به فرد کازرون برگزار می گردد تقدیر به عمل آید.
مسئول فرهنگی اجتماعی سپاه کازرون در گفت و گو با خبرنگار تنویر اظهارداشت: از چندی قبل پیشنهادی مبنی بر نام گذاری 4 دی ماه به عنوان روز کازرون در تقویم سپاه پاسداران مطرح و مصوب گردید و هرچه نگاه می کنیم این کم ترین کاری است که می شود برای بزرگداشت عظمت این مردان الهی که از همه چیزشان برای دین و وطنشان گذشتند صورت داد.
سروان پاسدار هادی عارف با اشاره به اهداف این جشنواره گفت: هنر ابزار بسیار کارآمد عصرما برای به تصویر کشیدن مفاهیم و آشنا کردن مردم با ارزش های هر فرهنگ است و شهادت ناب ترین معنا در حیات دنیوی است که انسان ها را روز به روز بیشتر مجذوب خود می کند.
عارف در ادامه به عرصه های این رقابت فرهنگی هنری اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره در بخش های گرافیک، عکس، تایپو گرافی، فیلم کوتاه، نماهنگ، شعر، قطعه ادبی و داستان کوتاه برگزار خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم آثار نفیسی از هنرمندان متعهد کازرونی به دبیرخانه جشنواره برسد و بتوانیم در 4 دی ماه این آثار را به نمایش عموم بگذاریم.
گفتنی است شرکت کنندگان از هم اکنون تا حداکثر دهم آذر ماه فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به آدرس: خیابان آیت الله طالقانی، ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون ارسال کنند.
در زیر خلاصه ای از عملیات کربلای 4 و چرایی عدم فتح در این عملیات که قرار بود راه گشای جبهه ها باشد را از نظر مخاطبین می گذرانیم شاید خالی از لطف نباشد.
عملیات کربلای چهار با هدف تصرف کامل شبه جزیره فاو، شهرک ابوخصیب و محاصره بصره در موقعیت جنوب و غرب خرمشهر در سال 65 آغاز شد و 250 گردان پیاده و 26 گردان توپخانه از سپاه پاسداران در آن شرکت داشتند.
در صورت پیروزی، این عملیات قادر بود سرنوشت جنگ را رقم بزند به همین علت سپاه تمام نیروهای خود را بسیج نمود و این تمرکز نیرو باعث هوشیاری عراق گردید ضمن آنکه با کمک ماهواره های جاسوسی آمریکایی، عراق حتی از مکان معابر نفوذ رزمندگان ایرانی خبر داشتند!
آمادگی عراق و مقاومت شدید همراه با آتش سنگین توپخانه و بمب باران گسترده شیمیایی باعث شد تا جان برکفان سپاه اسلام 48 ساعت بعد از آغاز حمله به مواضع اولیه خود بازگردند.
البته رزمندگان همیشه پیروز اسلام به فاصله 14 روز عملیات کربلای 5 را آغاز کردند و شکست سختی بر صدامیان تحمیل کردند و خطوط جبهه تا نزدیکی شهر بصره گسترش یافت.

اعلام برگزیدگان جشنواره فرهنگی هنری روز کازرون در 4 دی ماه/ مهلت ارسال آثار حداکثر تا 10 آذر ماه
 
نام:
ایمیل:
* نظر: