آخرین اخبار
کد خبر: ۶۲۷۱۴
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
سرمربی حلقه های صالحین سازمان بسیج اساتید فارس:
دکتر علی اکبر عارف اظهارداشت: از سال 81 تاکنون هر سال که کانون بسیج اساتید برتر در استان معرفی شده است واحد کازرون حائز مقام برتر استان گردیده و خوشبختانه امسال نیز عنوان برتر استان را کسب کردیم و امیدواریم همچون سال 93 رتبه برتر در کشور را هم کسب کنیم.
به گزارش تنویر، مسئول بسیج اساتید ناحیه مقاومت کازرون در گفت و گو با تنویر از کسب رتبه برتر استان فارس توسط کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد واحد کازرون خبر داد و اظهارداشت: از سال 81 تاکنون هر سال که بسیج اساتید برتر اعلام شده است ما به عنوان کانون برتر استان معرفی شده ایم و خوشبختانه امسال نیز عنوان برتر استان را کسب کردیم.

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر عارف در ادامه افزود: سال 93 نیز سه کانون عنوان برتر کشوری را به خود اختصاص دادند که بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی واحد کازرون جزو آن ها بود و امیدواریم امسال نیز این افتخار تکرار شود.

عارف گسترش و تقویت بنیه انقلابی و اسلامی را یکی از اهداف حلقه های صالحین بسیج اساتید دانست و با توجه به جایگاه و تاثیر اساتید دانشگاه در نگرش دانشجویان تاکید کرد: از مهر سال 93 تا اردیبهشت سال 94 بیش از 120 جلسه حلقه صالحین در دانشگاه آزاد کازرون برگزار شده است و اگر بتوانیم اساتید را وارد عرصه های فرهنگی اعتقادی بکنیم قطعا شاهد تحول و پیشرفت چشمگیر در چشم انداز فرهنگی در تمام عرصه ها اعم از فرهنگ مصرف، اقتصاد و کارآفرینی، فرهنگ همزیستی مسالمت آمیز و تحمل سخن مخالف و در یک کلام شکل دادن جامعه ای بر مبنای سبک زندگی اسلامی ایرانی خواهیم بود و از بسیاری افراط و تفریط ها جلوگیری خواهد شد.

وی با اشاره به سازماندهی اساتید در کانون بسیج دانشگاه آزاد عنوان داشت: حدود 260 نفر از اساتید با ما همکاری دارند و در نشست ها و حلقه های صالحین شرکت می کنند اما تاکنون 216 نفر از اساتید به عنوان عضو فعال در سامانه سازمان ثبت رسمی شده اند که البته به این علت است که تعدادی از اساتید در مراکز و پایگاه های دیگر عضو هستند و امکان ثبت همزمان یک نفر در دو واحد وجود ندارد.

مسئول کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد کازرون به دیگر فعالیت های این کانون اشاره و ابراز داشت: تاکنون حدود 220 جزوه پیرامون مسائل بصیرتی، فرهنگی و اجتماعی توسط کانون بسیج اساتید به چاپ رسانده ایم و در اختیار اساتید و فعالین فرهنگی دانشگاه قرار گرفته است و از 31 مرداد تا 3 شهریورماه نیز دوره ای بصیرتی، فرهنگی تربیتی در واحد کازرون برگزار می شود و اساتید 28 ساعت در کلاس های آموزشی شرکت خواهند کرد.

سرمربی حلقه های صالحین بسیج اساتید استان فارس در ادامه به تشکیل و راه اندازی حلقه های علمی با حضور اساتید و دانشجویان نخبه اشاره و خاطرنشان کرد: این حلقه ها بطور مرتب و هفتگی برگزار می شود و این گروه ها در رشته های مختلف همچون برق، حقوق، دامپزشکی و... تشکیل شده است که روی دغدغه های بخش صنعت و جامعه متمرکز شده اند و با ایجاد پل ارتباطی با مراکز غیر دانشگاهی مثل نیروگاه سیکل ترکیبی، دادگستری و نیروی انتظامی، خروجی این جلسات در اختیار مراکز هدف قرار داده می شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد کازرون در پایان گفت: از مسئولین سپاه و دانشگاه بابت همکاری هایشان در پیشبرد اهداف مجموعه مقدس بسیج تشکر می کنم و امیدوارم با استقبال بیش از پیش اساتید بتوانیم شاهد شکوفایی و تربیت هرچه بیشتر استعدادهای علمی و فرهنگی در دانشگاه ها باشیم.

راه اندازی 5 سایت و وبلاگ، برگزاری دوره ها و اردوهای فرهنگی تربیتی و نشست های بصیرتی از جمله برنامه های بسیج اساتید دانشگاه آزاد کازرون است.

نام:
ایمیل:
* نظر: