آخرین اخبار
کد خبر: ۶۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۷
آتش اختلاف در ائتلاف تجاوز به یمن
یک منبع امنیتی یمنی در گفت‌وگو با فارس افشا کرد که گروه تروریستی تکفیری «داعش» با همکاری نیروهای امنیتی و اطلاعاتی عربستان سعودی، ده‌ها نظامی اماراتی را پس از فرارشان از استان «مارب» یمن به اسارت گرفت.

به گزارش تنویر، یک منبع امنیتی یمنی در استان مارب در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در صنعا افشا کرد که گروه تروریستی تکفیری «داعش» در استان «حضرموت» ده‌ها نظامی اماراتی را به همراه اسلحه و وسایل شخصی‌اشان به اسارت گرفت.

این منبع امنیتی یمنی افزود: داعش با حمایت و پشتیبانی سرویس‌های اطلاعاتی عربستان سعودی در مسیر این نظامیان اماراتی کمین کرد و هنگام دستگیری دو گزینه را پیش روی آنها قرار داد.

منبع مذکور گفت: داعش از نظامیان به اسارت گرفته شده اماراتی خواسته بود، بین دو گزینه بازگشت به میدان جنگ در استان مارب و یا سر بریده شدن یکی را انتخاب کنند.

به گفته این منبع مذاکرات بین فرماندهان ارتش امارات و گروه داعش در حضرموت برای آزادی این گروگان‌ها جریان دارد.

حملات هوایی سعودی علیه مجتمع دفاعی صنعا

از سوی دیگر، حملات هوایی جنگنده‌های رژیم سعودی امروز (شنبه) نیز ادامه یافت و طی آن این جنگنده‌ها متجمع دفاعی العرضی صنعا را بمباران کردند.

یک منبع امنیتی یمنی در این خصوص توضیح داد که جنگنده‌های سعودی در یکصد و شصت و سومین روز از تجاوز عربستان و کشورهای هم پیمانش به یمن متجمع دفاعی العرضی صنعا که غیر نظامیان در آن سکونت دارند، را 4 بار بمباران کردند.

این منبع خاطرنشان کرد که این حملات تلفات جانی به دنبال نداشت، اما خسارات بسیاری به منازل مسکونی این منطقه وارد کرد و باعث شکسته شدن شیشه‌ پنجره‌های خانه‌های مناطق اطراف این منطقه در بخش قدیمی و تاریخی شهر صنعا شد.

جنگنده‌های رژیم سعودی بامداد امروز طی حملاتی مناطق مختلف صنعا، پایتخت یمن از جمله دانشکده پلی‌تکنیک این شهر در منطقه ذهبان و منطقه جبل عطان را گلوله باران کردند که کشته شدن یک شهروند یمنی و زخمی شدن 6 نفر دیگر را درپی داشت.

این منبع امنیتی یمنی بار دیگر حملات وحشیانه عربستان سعودی علیه نقاط غیر نظامی و خانه‌های مردم یمن و کشتن کودکان و زنان و تخریب ساختارهای زیربنایی این کشور را محکوم کرد و آن را نقض آشکار عرف‌ها و قوانین بین المللی شمرد.

انتهای پیام

نام:
ایمیل:
* نظر: