آخرین اخبار
کد خبر: ۶۹۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶
گزارش فارس از میزگرد «13 آبان؛ حفظ انقلاب از نفوذ آمریکا»
دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی با حضور در میزگرد «13 آبان؛ حفظ انقلاب از نفوذ آمریکا» از دلایل تسخیر سفارت آمریکا، ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی، زمینه‌های نفوذ آمریکا و معنای مرگ بر آمریکا در دهه چهارم انقلاب سخن گفتند.

به گزارش تنویر به نقل از فارس، در آستانه سالروز 13 آبان و تسخیر لانه جاسوسی، دبیران اتحادیه‌های بزرگ دانشجویی با حضور در میزگرد «13 آبان؛ حفظ انقلاب از نفوذ آمریکا» که در خبرگزاری فارس برگزار شد، از دلایل تسخیر سفارت آمریکا، ماهیت استکبار ستیزی انقلاب اسلامی، زمینه‌های نفوذ آمریکا و معنای مرگ بر آمریکا در دهه چهارم انقلاب سخن گفتند.

*13 آبان حرکت انقلاب اسلامی از کانال غرب‌ را غیرممکن کرد

در ابتدای این میزگرد محمد حسین قائدشرف دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به شرایط کشور در دوران پس از انقلاب اظهار داشت: در آن زمان با دولت موقتی مواجه بودیم که تلاش می‌کرد انقلاب اسلامی را از کانال غرب‌گرایی پیش ببرد آن هم با ارتباط با آمریکا.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: در این زمان جایگاه سفارت آمریکا نیز مشخص بود. از اینکه برای اقدام علیه کشور توطئه‌چینی می‌کرد به همین خاطر دانشجویان این مرکز را نقطه خطر احساس کردند و بر همین اساس انقلاب دوم را شکل دادند.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به موقعیت امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان گفت: ما امروز یک جمهوری اسلامی قدرتمند و تاثیرگذار در منطقه داریم که به عقیده دشمنان ما نقش ایران در منطقه و جهان غیرقابل انکار است.

وی با اشاره به تلاش آمریکا برای نفوذ کشور اظهار داشت: این تلاش که قبل از انقلاب نیز صورت می‌گرفت برای نفوذ در ساختار نظام ما بود. آمریکا امروز نیز همین پروژه را از طریق حمایت از جریان غرب‌زده در کشور دنبال می‌کند.

قائدشرف با اشاره به روزنه‌های نفوذ در حوزه فرهنگی کشور گفت: ما یک انقلاب اسلامی را پیش روی خود داریم که قرار بود اسلام فرهنگ زیربنایی آن قرار گیرد. قرار بوده و هست جمهوری اسلامی مردم را با باورهای اسلامی تربیت کند و روحیه مقاومت را در آنان افزایش دهد.

این فعال دانشجویی افزود: اما اتفاقی که امروز توسط برخی جریانات غرب‌زده و غرب‌گرا در جریان است، این است که به دنبال تبدیل کردن روحیه انقلابی و مقاومت به روحیه دنیا‌طلبی هستیم آن هم از طریق تبلیغات و ایجاد فرهنگ مصرف‌گرایی.

دبیر دفتر تحکیم وحدت با اشاره به تلاش دشمن برای شکست گفتمان اسلام در خصوص نظام‌سازی اظهار داشت: شکست اسلام به عنوان یک سیستم نظام‌ساز از طرف گروه‌های نخبگانی غرب‌گرا پیگیری می‌شود تا از این طریق بتواند به نظام جمهوری اسلامی ضربه بزند. حال در این خصوص نقش حوزه‌های علمیه کلیدی است چراکه باید خود وارد عرصه شود و در این حوزه به گفتمان‌سازی اقدام کند.

وی پیرامون روزنه‌های نفوذ در حوزه اقتصادی نیز اظهار داشت: این احتمال وجود دارد کشور پس از برجام به سمت خام‌فروشی سوق پیدا کند که البته زمینه آن نیز وجود دارد اما ما باید ضربه‌هایی که در این حوزه خوردیم را مدنظر قرار دهیم.

قائدشرف تصریح کرد: در حال حاضر انتظاری در بین مردم در خصوص گشایش در حوزه اقتصادی به وجود آمده است که این باعث تزریق نقدینگی به بازار می‌شود اما وضعیت کنونی تولید ملی آمادگی آن را ندارد که متناسب با نقدینگی به ارائه کالا بپردازد در نتیجه ما با ورودی کالاهای مصرفی مواجه می‌شویم.

این فعال دانشجویی با اشاره به ورود هیات‌های تجاری غربی به ایران گفت: مسئولان امر باید مشخص کنند حوزه فعالیت این هیات‌ها در اقتصاد ما کجا خواهد بود. آیا قرا راست ما واردکننده کالاهای مصرفی شویم.

دبیر دفتر تحکیم وحدت تاکید کرد: اگر دوباره ما به واردات متوسل شویم وابستگی دوباره نظام اقتصادی‌مان به دلار را رقم زده‌ایم که در گذشته ضربه این وابستگی را خورده‌ایم. ما اگر در حوزه کالاهای مصرفی به واردات بپردازیم قطعا به تولید ملی ضربه زدیم.

وی پیرامون روزنه‌های نفوذ سیاسی در کشور نیز گفت: جریان غرب‌گرا که دلبستگی شدیدی به آمریکا دارد می‌خواهد در کشور و بین مردم این تفکر را تبلیغ کند که باید با جامعه جهانی (که منظورشان تنها چند کشور استکباری است) ارتباط داشته باشیم.

قائدشرف افزود: از جمله تلاش این جریان غرب‌گرا عادی‌سازی روابط با دو کشور آمریکا و انگلیسی است که بیشترین ضربه را به جمهوری اسلامی و مقاومت در منطقه زده است.

این فعال دانشجویی تصریح کرد: سران این کشورها به صراحت اعلام کرده‌اند که یکی از مشکلاتشان عدم حضور مستقیم در ایران است. اینان با حضور مستقیم در ایران می‌خواهند جریان غرب‌گرا را حمایت کنند که اگر این اتفاق بیفتد همان وضعیت سفارت آمریکا تکرار می‌شود.

دبیر دفتر تحکیم وحدت در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش دشمن برای نفوذ فرهنگی در کشورمان گفت: ما در یک جنگ نرم فرهنگی قرار داریم اما مسئولان فرهنگی ما خود را آماده این نبرد نکردند و تصور نمی‌‌کنند که در یک جنگ نرم با دشمن قرار دارند.

وی افزود: ما در این شرایط نیاز به ورود مرجعیت به میدان مقابله با دشمن داریم. حوزه‌های  علمیه ما باید در این خصوص بهتر عمل کند و باید پرچمدار مقابله با جنگ نرم شود و بتوانند اقتضائات جمهوری اسلامی را تبیین کنند.

قائدشرف در ادامه همچنین با اشاره به تلاش برخی برای حذف شعار مرگ بر آمریکا گفت: در تبیین چرایی سر دادن شعار مرگ بر آمریکا باید بگویم که این شعار به معنای ایستادگی مقابل ظلم و استکبار آمریکا است چراکه آمریکا تنها یک رقیب نیست بلکه نماد بارز ظلم در جهان است.

این فعال دانشجویی در ادامه پیرامون راه‌های جلوگیری از نفوذ آمریکا در حوزه اقتصادی گفت: از جمله این راه‌ها اجرای اقتصاد مقاومتی است اما آنچه که امروز مشاهده می‌شود تنها سر دادن شعار اقتصاد مقاومتی است.

دبیر دفتر تحکیم وحدت افزود: یکی از راه‌های فلج کردن اقتصاد سرمایه‌گذاری زیاد در یک کشور و خارج کردن آن سرمایه‌ها به طور ناگهانی است که باعث زمین خوردن اقتصاد آن کشور می‌شود و امکان وقوع این وضعیت در اقتصاد کشور ما نیز وجود دارد. بنابراین مسئولین باید در این حوزه باید با هوشیاری عمل کنند.

وی پیرامون راه‌های جلوگیری از نفوذ سیاسی آمریکا به کشور نیز گفت: این جریانات غرب‌گرا در کشور هستند که خطر نفوذ سیاسی را افزایش می‌دهند. باید این تجربه تاریخی برای ملت ما بازخوانی شود که غرب‌گرایان حتی اگر نفت را ملی کنند آن را از دامن انگلیس به دامن آمریکا منتقل می‌کنند.

قائدشرف در پایان تصریح کرد: باید تجربه کشورهایی که به آمریکا اعتماد کردند و جز ضرر نتیجه دیگری ندیدند از جمله مصر، لیبی و دیگر کشورها را برای مردم تبیین کند.

*برخی می‌خواهند همیشه سرشان مقابل کدخدا خم باشد

در ادامه این میزگرد حسین زینلیان دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان اظهار داشت: برخی بعد از انقلاب اسلامی که وارد پست‌های مدیریتی شدند این تصور را داشتند که بدون کمک آمریکا نمی‌شود کاری انجام داد و بدون کمک این کشور ایستادن روی پای خود مشکل است. به همین خاطر تلاش کردند با آمریکا و انگلیس ارتباط بگیریم.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: اما این افراد فراموش کردند که جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی یک پشتوانه تئوریک و ایدئولوژیک داردکه همین ایدئولوژیک باعث تقابل با نظام سلطه شده است.

زینلیان تصریح کرد: متاسفانه آن جریانی که در مقابل غرب خود را ناتوان می‌دیدند در همان اوایل انقلاب برای مذاکره با آمریکا تلاش کردند که نمونه آن ملاقاتی بود که در الجزایر صورت گرفت. وقتی خبر این دیدار به گوش دانشجویان رسید یکی از دلایلی شد که دانشجویان سفارت آمریکا را تسخیر کنند که بعد از آن لانه جاسوسی بودن این سفارت مشخص شد.

وی تاکید کرد: اگر این تسخیر صورت نمی‌گرفت قطعا کار برای مقابله با آمریکا و استکبار و به دست گرفتن علم مبارزه با شیطان بزرگ سخت می‌شد.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه این تفکر غرب‌گرا امروز نیز وجود دارد، گفت: جریان غرب‌گرا تا امروز با هر بهانه‌ای به دنبال رابطه با آمریکا هستند. امروز هم می‌بینیم در موضوع سوریه می‌خواهند به مذاکره بپردازند در حالی که موضع ما در این خصوص موضع اقتدار است. 

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان خاطرنشان کرد: برخی راه‌حل همه مشکلات را مذاکره می‌دانند گویی می‌خواهند همیشه سرشان را مقابل کدخدا خم کنند.

زینلیان با اشاره به وقایعی که باعث ایجاد بحران روابط ایران و آمریکا شد، گفت: برخی دراین 36 سال کلیدواژه‌های مختلفی را برای رابطه با آمریکا به کار می‌برند. از جمله این کلیدواژه‌ها سیاست تنش‌زدایی است.

وی با تاکید براینکه اگر قرا راست تنش‌زدایی صورت گیرد این آمریکا است که باید این کار را انجام دهد، گفت: مگر ما بودیم که در آمریکا یک دست‌نشانده فاسد را سر کار آوردیم؟ مگر ما بودیم که نفت آمریکا را چپاول کردیم؟ مگر ما بودیم که ساواک را شکل دادیم و مگر ما بودیم که از شاه حمایت کردیم.

این فعال دانشجویی افزود: کشوری که باید سیاست تنش‌زدایی را در پیش بگیرد آمریکا است نه ما. این آمریکا بوده که به دنبال دست‌درازی به منافع ملت ما بوده است. برای مثال ما در حوزه هسته‌ای پیگیر حقمان بودیم اما این آمریکا بود که درا ین راه برای ما مشکلاتی ایجاد کرد. البته عده‌ای هستند که در برابر این زورگویی معتقدند باید سر خود را خم کنیم.

وی افزود: مگر نتیجه تنیش‌زدایی در دوران اصلاحات چه بود. غیر از این بود که آمریکا با اشغال عراق و افغانستان به دنبال محدود کردن دامنه نفوذ ایران بود. برخی به دنبال وابستگی التماسی با آمریکا و غرب هستند.

دبیر اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان تصریح کرد: آمریکایی‌ها که برای نابودی القاعده، داعش و طالبان ائتلاف تشکیل می‌دهند چگونه است که نمی‌توانند این گروه‌ها را از بین ببرند. یا بنای مبارزه با اینها را ندارند یا قدرت آن را ندارند.

زینلیان در ادامه سخنان خود با اشاره به کسانی که از تسخیرکنندگان سفارت بودند و امروز از کرده خود پشیمانند، گفت: این افراد با وجه تسخیرکننده سفارت توانستند برای خود در این 36 سال برای خود وجهه‌ای دست و پا کنند حال امروز که در عرصه سیاسی حضور فعالی ندارند می‌خواهند با پرستیژ پشیمانی از تسخیر خود را در عرصه نگه دارند.

وی افزود: برای مردم ما قابل قبول نیست فردی که در ابتدا در تسخیر سفارت شرکت داشته امروز موضعی 180 درجه متفاوت از آن دوران بگیرد در حالی که منفعت آن را برده است.

این فعال دانشجویی در پایان خاطرنشان کرد: ما از مسئولین انتظار داریم به پاس خون‌هایی که برای انقلاب ریخته شده است و حرمت خون شهدا در برابر زیاده‌خواهی‌ها سر خم نکنند.

*13 آبان اثبات دشمنی آمریکا علیه انقلاب اسلامی است

محمد مهدی فدوی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه این میزگرد اظهار داشت: 13 آبان روحیه استکبارستیزی انقلاب اسلامی را بسیار پررنگ کرد و باعث شد مردم جهان متوجه شوند که مردم ایران انقلاب خود را برای مبارزه با استکبار و حاکم کردن اسلام انجام داده است. 

وی در ادامه گفت: البته برخی تلاش می‌کنند با از بین بردن روحیه مقاومت در بین مردم این را القا کنند که مردم از انقلاب خسته شده و به دنبال مذاکره با آمریکا است. این در حالی است که 13 آبان اثبات دشمن بودن آمریکا را نسبت به ما اثبات کرد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه با اشاره به تغییر نگرش دستگاه دیپلماسی دولت اظهار داشت: دراین دستگاه گویی فراموش شده آمریکا دشمن اصلی ماست. انقلاب اسلامی برای دشمنی با مستکبران شکل گرفته اما گویی این موضوع در دستگاه دیپلماسی دولت به فراموشی سپرده شده است.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه انقلاب اسلامی با روحیه استکباری آمریکا مشکل دارد، گفت: تا زمانی که این روحیه در آمریکا وجود داشته باشد رابطه و مذاکره در آمریکا معنا ندارد اما گویی در وجود برخی مرض عزت نخواستن وجود دارد.

این فعال دانشجویی با تاکید براینکه تغییر رویکرد از حوزه انقلابی‌گری به حوزه سازش‌کاری در سیاست خارجی قابل قبول نیست، گفت: مقام معظم رهبری نقشه راه سربازان دیپلماسی را تعیین کردند و اینکه باید روحیه استکبارستیزی و حمایت از مستضعفین بر سیاست‌های خارجه و دستگاه دیپلماسی دولت حاکم باشد.

فدوی با بیان اینکه اهداف جمهوری اسلامی با آمریکا در اکثر موضوعات 180 درجه متفاوت است، گفت: جمهوری اسلامی می‌گوید باید به هویت و استقلال سوریه احترام گذاشته شود و خود این مردم سرنوشت آینده‌شان را با انتخابات تعیین کنند اما آمریکا معتقد است آنان باید برای سوریه و مردم این کشور تعیین تکلیف کنند که این یک بدعت است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه یک جنگ امنیتی در باب نفوذ کشور در حال شکل‌گیری است، گفت: برای مثال آمریکا با تاسیس شعبه مک‌دونالد در شوروی توانست آنجا را تبدیل به یک لانه جاسوسی برای خود کند. حال مسئولان ما باید در این خصوص هوشمندانه عمل کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: اگر درگاه‌های نفوذ با ریزبینی رصد و مراقبت نشود قطعا مشکلات امنیتی برای ما به وجود می‌آورد. مشکلات امنیتی می‌تواند در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باشد.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ بااشاره به راه‌های جلوگیری از نفوذ دشمن در حوزه اقتصادی کشور گفت: ما مشاهده می‌کنیم که در حوزه صنایع نظامی به ظرفیت داخل تکیه شده و در مقابل مصرف‌زدگی مقاومت صورت گرفت که حاصل آن پیشرفت‌های امروز در این حوزه است.

این فعال دانشجویی افزود: امروز نیز باید در سایر حوزه‌های اقتصادی سیاست اقتصاد مقاومتی تکرار شود. بستر اجرای اقتصاد مقاومتی مهیا است اما عده‌ای تلاش می‌کنند این بستر را از بین ببرند. جنگ تحمیلی به ما فهماند که ما باید روی پای خودمان بایستیم.

فدوی در ادامه سخنان خود با اشاره به دشمنی‌های آمریکا با ملت ایران اظهار داشت: اولین دلیل تنش ما با آمریکا جنایاتی است که این کشور علیه ما انجام داده است. تا زمانی که آمریکا با ما جنگ دارد نمی‌شود دست از مقاومت برداشت. اولین عرصه این جنگ نیز دخالت آمریکا در امور داخلی کشورمان است.

وی تصریح کرد: ما تجربه جنگ تحمیلی را داریم که آمریکا با حمایت از صدام علیه ملت ما فعالیت کرد. مردم ما دشمنی آمریکا را در جنگ تحمیلی با پوست و خون خود احساس کردند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: درادامه آمریکا جنگ اقتصادی را علیه ملت ما به راه انداخت و تحریم‌ها را اعمال کرد و تلاش کرد جهان را علیه ما بسیج کند که البته این سیاست در حوزه‌هایی به نفع ما شد از اینکه توانستیم در بخش‌هایی به خودکفایی برسیم و روی پای خود بایستیم.

عضو شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با اشاره به جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی گفت: بعد از جنگ اقتصادی آمریکا شروع به جنگ نرم کرد که تا امروز نیز ادامه دارد. هرچه زمان می‌گذرد ظاهر بودن این جنگ‌ها کم‌رنگ می‌شود اما عمق آن بیشتر می‌شود. 

این فعال دانشجویی تصریح کرد: علاوه بر این آمریکا سعی کرد با ایجاد جنگ‌های نیابتی ایران را منزوی کند اما امروز می‌بینیم آمریکا در همه عرصه‌ها در مقابل ایران شکست خورده است. امروز نقش تعیین‌کننده جمهوری اسلامی را در منطقه مشاهده می‌کنیم.

فدوی افزود: بی‌انصافی است که برخی دعوت از ایران برای حضور در نشست ژنو درباره سوریه را به خاطر انجام مذاکرات با آمریکا در زمینه برجام می‌دانند. این سخن نادیده گرفتن تلاش گروه‌های مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: عرصه دیگر دشمنی آمریکا با ما عرصه امنیتی و نفوذ در کشور است. ما سعی نکنیم خودمان را با سیاست تنش‌زدایی فریب دهیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولین باور کنند که آمریکا دشمن ماست و با این تفکر و عقیده به مقابله با این کشور بپردازد.

* 13 آبان نمایش بین‌المللی عدالتخواهی است

در ادامه این میزگرد مجتبی رئیسی دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی پیرامون 13 آبان و دلایل تسخیر سفارت آمریکا اظهار داشت: مشروطه و صنعت نفت این موضوع را به ما فهماند اگر حرکت‌های انقلابی که به یک دستاوردی می‌رسند، پس از آن به دنبال هدف والاتری نروند، فروکش می‌کنند و این وضعیت بهترین فرصت برای اقدامات ضد انقلابی است.

وی افزود: امام این هدف والاتر را پس از سقوط رژیم شاه به مردم ما نمایاند و آن مبارزه با شیطان بزرگ و استکبار بود. مردم انقلابی ما باید همیشه در صحنه حضور داشته باشند و امام بستر این حضور را آماده کرده است. 

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: با تسخیر سفارت آمریکا انقلاب اسلامی ما از مرحله مبارزه با استبداد به مرحله مبارزه با استکبار ارتقاء پیدا کرد. ما مشاهده می‌کنیم امام پس از پذیرش قطعنامه نبرد کاخ‌نشینان و کوخ‌نشینان را مطرح می‌کنند.

این فعال دانشجویی با تاکید براینکه طبق تفکر امام انقلاب مستمر است، گفت: این استراتژی را امروز نیز مقام معظم رهبری دنبال می‌کند و خطر نفوذ نیز بر همین اساس به وجود می‌آید که انقلاب ما مستمر است و جریان دارد.

رئیسی با بیان اینکه آمریکا در برخورد با مخالفانش الگوی مشخصی دارد، گفت: امروز آمریکا تمام الگوها و تجربه‌های خود در مواجهه با حکومت‌های مخالفش را علیه انقلاب اسلامی به کار گرفته است که عصاره آن در برجام قابل مشاهده است.

وی در ادامه سخنان خود برجام را مرحله جدیدی از نفوذ آمریکا عنوان کرد و گفت: ما الگوهای آمریکا برای نفوذ در دیگر کشورها را دیده‌ایم از جمله در کشور شیلی که آمریکا تعدادی از دانشجویان این کشور را به شیکاگو بورس کرد. با بازگشت این دانشجویان و تشکیل اتاق فکر برای کودتا توسط همین دانشجویان حکومت شیلی سرنگون شد.

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تصریح کرد: آمریکا این نمونه را علیه انقلاب اسلامی ما نیز به کار برده است. امروز بسیاری از غرب‌گ رایان کشورمان با مراودات علمی که با آمریکا و غرب داشتند نسبت به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بیگانه شدند.

این فعال دانشجویی با اشاره به لزوم شناخت روزنه‌های نفوذ گفت: مرگ بر آمریکای امروز به مراتب عمیق‌تر و گسترده‌تر از سال 58 است. 

رئیسی در ادامه سخنان خود با اشاره به لزوم دوری از اجرای الگوی غربی برای اداره کشور گفت: اگر ما نتوانیم الگویی در مقابل برنامه نفوذ آمریکا در کشور ارائه دهیم قطعا آمریکا دراجرای برنامه‌های خود موفق می شود و این الگوی آمریکا خواهد بود که از طریق غرب‌گرایان داخلی در کشور ایجاد می‌شود.

وی افزود: اینکه برخی مسئولین عنوان می‌کنند باید مدیر از خارج وارد کنیم آیا بدین معنی است که مدیران دست پرورده آمریکا نتوانسته‌اند اهداف این کشور را در ایران اجرا کنند؟

دبیر جنبش عدالتخواه دانشجویی تاکید کرد: مرگ بر آمریکا گفتن زمانی که ما الگوی اقتصادی و یا فرهنگی آمریکا را در کشور پیاده می‌کنیم معنا ندارد. مرگ بر آمریکا باید در دهه چهارم انقلاب به درستی تبیین شود.

این فعال دانشجویی با بیان اینکه مرگ بر آمریکا و 13 آبان نفی ساختار استکباری آمریکاست، گفت: نهایت این شعار به نفی پیوند قدرت و ثروت ختم می‌شود چراکه نطفه آمریکا از پیوند قدرت و ثروت شکل گرفته است.

رئیسی با تاکید براینکه 13 آبان و استبکارستیزی نمایش بین‌المللی عدالتخواهی است، گفت: همان گونه که در عرصه خارجی به دنبال استکبارستیزی هستیم باید در داخل هم مخالف استکبار باشیم. تاثیر هر گونه دگراندیشی در عرصه داخلی و تغییر ارزش‌ها دیر یا زود در عرصه جهانی پدیدار می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای مثال اگر به اقتصاد آمریکایی گرایش پیدا کنیم، سیاست خارجی‌مان نیز طبق آن تغییر می‌کند. اگر نتوانیم الگوی انقلاب اسلامی را به طور کامل در کشور پیاده کنیم قطعا ضربه می‌خوریم و عرصه بین‌‌الملل را نیز واگذار می‌کنیم.

*13 آبان روز به اهتزاز در آمدن پرچم استکبار ستیزی در ایران است

در پایان این میزگرد علیرضا احمدی دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل پیرامون روز استکبار ستیزی اظهار داشت: 13 آبان روزی است که در کشور ما پرچم استکبار گرایی پایین کشیده شد و پرچم استکبارستیزی و استقلال خواهی به اهتزاز درآمد.

وی با اشاره به علل شکل‌گیری تسخیر سفارت آمریکا اظهار داشت: حمایت‌های آمریکا از شاه، کودتای 28 مرداد، حمایت از صدام در جنگ تحمیلی و موارد بسیار دیگر نشان می‌دهد سیاهه جنایات آمریکا علیه ملت ایران قابل فراموش کردن نیست.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با بیان اینکه استکبار یک واقعیت ملموس و عینی است نه یک آرمان و تخیل، گفت: اگر ما می‌خواهیم پیشرفت کنیم و راحت زندگی کنیم باید علیه استکبار قیام کنیم. با نابودی استکبار است که می‌توانیم روی آرامش را ببینیم.

احمدی ادامه داد:‌ اگر دولتی نسبت به مردم خودش رفتار ظالمانه‌ای داشته باید این هم به نوعی استکبار است و باید تلاش کرد چنین استکباری نیز از بین برود. اگر کسی بخواهد آزادی ما را زیر سؤال ببرد بدین معناست که می‌خواهد ما را تحت سلطه خود قرار دهد و استکبار نیز در صدد همین هدف است. پس اگر ما استقلال‌خواه هستیم باید با استکبار مبارزه کنیم.

وی با بیان اینکه برخی معتقدند به خاطر قدرت و پیشرفت استکبار باید با آن ارتباط داشته باشیم، گفت: اینان معتقدند ما نمی‌توانیم روی پای خود بایستیم و به اهداف‌مان نائل آییم. این افراد تنها راه پیشرفت را کنار آمدن با استکبار می‌داند.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: نهایت تصوری که اینان از پیشرفت دارند این است که ما یک کشور پیرامونی و مصرف‌کننده مانند برخی کشورهای حاشیه خلیج فارسی باشیم. آنهم تنها مصرف‌کننده که هیچ اختیاری از خود ندارد.

احمدی در ادامه سخنان خود با اشاره به برنامه دشمن برای نفوذ در کشور گفت: این را باید بدانیم که نفوذ در یک بستری به وجود می‌اید. یکی از بسترهای آن نوع تفکر مسئولین است. وقتی مسئولی می‌گوید ما باید از خارج وارد کنیم بستری برای نفوذ به کشور ایجاد می‌کنیم.

وی ادامه داد: اینکه مسئولی بر این تفکر باشد که با برداشته شدن تحریم‌ها اقدام به واردات کالاهای مصرفی کنند، زمینه را برای نفوذ اقتصادی دشمن باز کرده است.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل خاطرنشان کرد: تمام تلاش دولت در 2 سال گذشته این بود تحریم‌هایی که مشکلاتی را برای کشور به وجود آورده است، برداریم. اگر قرار است با رفتن ما کالاهای مصرفی وارد شود چه نیازی به برداشتن تحریم‌ها بود.

احمدی با بیان اینکه عدم اعتقاد به وجود دشمن بستر نفوذ را شکل می‌دهد، گفت: باید باور داشته باشیم که دشمن وجود دارد و به دنبال نفوذ در کشور است که مصداق امروز این دشمن آمریکاست که می‌خواهد با نفوذ به کشور ما استحاله ماهیت نظام جمهوری اسلامی را رقم بزند.

وی با بیان اینکه اگر مسئولین ما اعتقادی به وجود دشمن نداشته باشند، نفوذ به راحتی شکل می‌گیرد، گفت: اینکه تلاشی از طرف برخی مسئولین برای جلوگیری از نفوذ صورت نمی‌گیرد، نگران‌کننده است. آمریکا ما را تهدید به حمله نظامی می‌کند اما برخی از مسئولین ما با ادبیات کودکانه پاسخ این تهدیدات را می‌دهد.

دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل با تاکید بر اینکه شعار مرگ بر آمریکا یا شعار استکبارستیزی از عمق وجود مردم سرچشمه گرفته است،‌گفت: مردم ما با علم به جنایات آمریکا علیه ایران شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهد و از بن دندان به این شعار اعتقاد دارد.

احمدی تصریح کرد: منظور ما از شعار مرگ بر آمریکا هیأت حاکمه در این کشور است که با روحیه استکباری خود جنایات مختلفی را علیه ملت ما انجام داده است. اینکه برخی‌ها بخواهند شعار مرگ بر آمریکا را دعوای دو ملت قلمداد کنند اشتباه کرده است.

این فعال دانشجویی در پایان گفت: مبارزه ما با استکباری است که علیه مردم جهان دست به جنایت می‌زنند و برای منافعش دست به هر کاری می‌زند اما این را باید بگویم که امسال نیز محکم‌تر از قبل شعار مرگ بر آمریکا را سر خواهیم داد به امید روزی که این شعار محقق شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر: