آخرین اخبار
کد خبر: ۷۱۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
مدیر مرکز رشد خلاقیت و فناوری شهید پیرویان در گفت و گو با تنویر:
مهندس یاسین دیوانی اظهارداشت: مرکز توسعه و تحقیقات در اردوگاه 1100 شهید قرار دارد و به منظور اجرای طرح های پایلوت است که در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ها، وارد مرحله توسعه خواهیم شد.
مدیر مرکز رشد خلاقیت و فناوری شهید دکتر علی‌اکبر پیرویان در گفت و گو با تنویر از راه اندازی مرکز توسعه و تحقیقات طیور و آبزیان زیر نظر مرکز رشد کازرون خبرداد و اظهارداشت: مرکز توسعه و تحقیقات در اردوگاه 1100 شهید قرار دارد و به منظور اجرای طرح های پایلوت است که در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ها، وارد مرحله توسعه خواهیم شد.

مهندس یاسین دیوانی انجام موفقیت آمیز طرح پرورش ماهی های قزل آلا، آمور و کپور مولد را باعث ایجاد انگیزه جهت افتتاح مرکز توسعه و تحقیقات دانست و خاطرنشان کرد: کمبود چنین مراکزی در سطح شهرستان به آشکارا احساس می شد و هدف ما این است که با گسترش طرح ها علاوه بر ایجاد سرمایه مادی و معنوی در شهرستان و ایجاد اشتغال پایدار، با تفسیر واژه «ما می توانیم» توانمندی جوانان را به رخ کسانی بکشیم که دائم از نومیدی و نبود ظرفیت‌ها سخن می‌گویند.

دیوانی به برداشت 10 تا 15 کیلوگرمی ماهی‌های سردآبی و 3 تا 8 کیلوگرمی ماهی‌های گرم‌آبی در هر مترمربع اشاره کرد و بیان داشت: حدود 15 تن ماهی در پایان دوره ماهی برداشت خواهیم کرد و پس از اتمام دوره پرورش ماهی قزل آلا قصد داریم پرورش ماهی خاویار 8 ساله از نوع اوزون برون را آغاز کنیم.

وی در ادامه افزود: در صورتی که سازمان شیلات همکاری لازم را داشته باشد پرورش قزل آلا را هم حفظ می کنیم و در حوضچه دیگری پرورش خاویار صورت می گیرد اما در غیر اینصورت ماهی خاویار جایگزین قزل آلا در مرکز توسعه و تحقیقات آبزیان و طیور خواهد شد ولی در هرصورت پرورش ماهی آمور مولد ادامه می یابد و این مرکز به عنوان مرکز تکثیر و توزیع این ماهی معرفی می شود.

دیوانی از خریداری دو جفت آهو از دوگونه خاص در آینده خبرداد و اظهارداشت: پرورش آهو نیز از جمله برنامه های آینده این مرکز است که درصورت عملیاتی شدن نتایج کار به مرور زمان به اطلاع مردم عزیز شهرستان خواهد رسید.

نام:
ایمیل:
* نظر: