آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۷
فرمانده سپاه کازرون در جمع دختران دانش آموز:
سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی اظهارداشت: بانوان مثل فیلم بردارها کارگردان ها و صدابردارها هستند که در قاب دوربین نیستند و ممکن است قدری مظلوم واقع شوند و گاهی نقش آن ها فراموش یا کم رنگ جلوه کند در صورتی که زحمت اصلی برعهده آنان است.
به گزارش تنویر، فرمانده سپاه کازرون در نشست بصیرتی نهضت مازنده ایم با موضوع «بررسی جایگاه زنان در جمهوری اسلامی» که در مدرسه دخترانه شهیدان حسن زاده برگزار می شد اظهارداشت: نقش زنان در طول تاریخ بسیار کلیدی و سرنوشت ساز بوده، تا آنجا که قیام هایی به خاطر حضور یا عدم حضور آنها پیروز شده یا شکست خورده است.

سرهنگ پاسدار غلامرضا شرفی با تشبیه نقش بانوان در شکل گیری جمهوری اسلامی به عوامل پشت صحنه یک فیلم و سریال بیان داشت: بانوان مثل کارگردان ها، فیلم بردارها و صدابردارها هستند که در قاب دوربین نیستند و ممکن است قدری مظلوم واقع شوند و گاهی نقش آن ها فراموش یا کم رنگ جلوه کند در صورتی که زحمت اصلی برعهده آنان است.

شرفی به اهمیت و نقش آفرینی زنان اشاره کرد و عنوان داشت: مثلا در جریان قیام مسلم بن عقیل، ابتدا جمع کثیری مسلم را همراهی کردند، ولی ابن زیاد با فریب دادن زنان کوفی باعث شد تا مادران و همسرانی که پسر یا شوهرشان برای یاری مسلم شمشیر کشیده بودند، در کمتر از نیم روز او را رها کنند و در نتیجه آن فجایع در جریان شهادت مسلم، و در ادامه، آن مصیبت عظمی در کربلا رقم خورد.

وی در ادامه افزود: از آن طرف در همین جریان کربلا شیر زنانی می بینیم که با افتخار همسر و فرزندان خود را به یاری حضرت اباعبدالله(ع) تشویق کردند که سر آمد همه آن ها حضرت زینب کبری(س) و حضرت ام البنین(س) بود و بازهم در همین قضایای کربلا زنان به ظاهر عادی اما بزرگی چون همسر زهیربن قین را می بینیم که زهیر را به دیدار با امام حسین(ع) تشویق می کند که در نتیجه آن دیدار، زهیر به شهدایی پیوست که تمامی بزرگان تاریخ در حسرت مقام او هستند.

فرمانده ناحیه مقاومت کازرون گفت: در مشروطه زنان پای کار نیامدند و آن جریانات پیش آمد اما در انقلاب و دفاع مقدس زنان با تمام وجود در صحنه بودند و پیروزی حاصل شد.

این مقام مسئول با تاکید بر حفظ نقش پررنگ زنان در تحولات جامعه به سخن حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر «تقدم زنان در انقلاب» اشاره و خاطرنشان کرد: رهبر کبیر انقلاب جمله ای به این مضمون فرمودند که "زنان ما در انقلاب مقدم اند" و این نشان از وجود تعداد کثیری از زنان است که علاوه بر خود، فرزندان و همسرشان را به یاری دین خدا تشویق کردند و این جایگاه باید برای بانوان حفظ شود.

شرفی به تلاش دشمن برای معرفی ارزش ها به عنوان عامل عقب ماندگی در جامعه اشاره و بیان کرد: دشمن پس از حذف ارزش ها به دنبال معرفی الگوهای متناسب با فرهنگ جوامع غربی است و اینکه گاهی مشاهده می کنیم برخی دختران از پوشش چادر که حجاب برتر است فرار می کنند به علت ترس از تمسخر بد حجابان است و همین مسئله نشان دهنده تاثیر فرهنگ غربی است.

وی مراکز هدف در جنگ نرم را کانون های تولید فکر و اندیشه دانست و مدارس و دانشگاه ها را در راس اهداف دشمنان برشمرد و تصریح کرد: غرب از ابزاری همچون ماهواره و شبکه های اجتماعی برای تغییر ذائقه جوان ایرانی استفاده می کند.

این استاد دانشگاه به سخنان رابرت مورداک مالک شبکه فارسی 1 در افتتاح این شبکه اشاره کرد و بیان داشت: آن ها می دانند مادر ایرانی در تربیت فرزندان نقش اصلی را ایفا می کند لذا می خواهند مادران فعلی و آینده جامعه ما را به سمت انحطاط اخلاقی بکشند.

وی در پایان خطر را بسیار نزدیک دانست و تاکید کرد: همه باید هوشیار باشیم و اگرنه ضربه سختی خواهیم خورد و یکی از راه ها، تقویت ارتباط خود با بسیج است که هدفی جز خدمت و ترویج مبانی اسلامی ندارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: