آخرین اخبار
کد خبر: ۷۲۲۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام عزمی اظهارداشت: تروریست دست پرورده آمریکا و خود غرب است و امروز کسی از نقش آمریکا در ایجاد گروهک های القاعده و طالبان، داعش و امثال آن بی خبر و بی اطلاع نیست.

به گزارش تنویر، امام جمعه موقت کازرون در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کازرون با اشاره به حضور پر شکوه رهروان راه حسینی در روز اربعین اظهار داشت: اربعین در واقع فرهنگ غنی و منحصر به فرد عاشورای حسینی را تثبیت می کند که بستر ساز قیام حضرت مهدی (عج) است.

حجت الاسلام و المسلمین عزمی اربعین را فرصتی مغتنم برای ترویج فرهنگ ناب اسلام خواند و بیان داشت: اربعین فرصتی است تا پیروان مکتب اهل بیت عصمت و طهارت تفکرات پاک و مقدس توحیدی خود را به مردمان دنیا عرضه نمایند.

عزمی پایان تحولات منطقه را به نفع جبهه مقاومت دانست و تصریح کرد: اسرائیل با حمایت غرب و متحدانش در منطقه در این چند سال موفق شد عده ای گمراه مانند خوارج صدر اسلام به نام وهابیت تکفیری را به جان مسلمانان بیندازد و مفاسد زیادی در منطقه ایجاد کند تا صهیونیسم ستیزی شکل گرفته در نتیجه بیداری اسلامی را منحرف کند.

وی در ادامه افزود: اسرائیل با ایجاد این تفرقه و نزاع بین مسلمین به دنبال تامین امنیت خود است و برای مدتی خود را از فشار خارج کرد اما بحمدلله پس از اهانت به مسجدالاقصی قیام و انتفاضه‌ی سوم مردم فلسطین آغاز شد و آنهایی که راه را گم کرده بودند و با برادرانشان می جنگیدند و برادر کشی به راه می انداختند بیدار شدند.

این استاد حوزه علمیه سیاست دولتمردان ترکیه را در راستای تامین منافع و نظرات غرب خواند  با هشدار نسبت به عواقب این ماجراجویی ها اظهارداشت: ترکیه با یک اشتباه راهبردی هواپیمای نظامی روس را سرنگون کرد و این اشتباه باعث شد روس ها علاوه بر فشار بر ترکیه عزمشان در نابودی هرچه زودتر تروریست ها راسخ تر شود.

عزمی با اشاره به دومین نامه مقام معظم رهبری به جوانان غربی در هفته گذشته خاطرنشان کرد: این نامه به عنوان خبر اول در تمام شبکه های اجتماعی دنیا بازتاب گسترده ای داشت و حتی کشورهای مرتجع منطقه هم بخشی از پیام رهبر معظم انقلاب را منعکس کردند تا از قافله عقب نیفتند.
خطیب جمعه کازرون با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب کوشش بدون واسطه جوانان غرب برای یافتن حقایق اسلام  را خواستار شد و عنوان داشت: ایشان از جوانان غرب می خواهند بدون واسطه بیایند اسلام را برسی کنند و برای شناختن اسلام اصیل که زمینه تعالی انسان را فراهم می کند تلاش کنند.

وی به بخش دیگری از این نامه اشاره و «تروریسم» را درد مشترک ملل غربی و مسلمانان خواند و تصریح نمود: اگر چه افراط گرایان به ظاهر اسلامی در پاریس آن کارها و جنایت ها را انجام دادند و آن  حادثه تروریستی را رقم زدند اما تروریست دست پرورده آمریکا و خود غرب است و امروز کسی از نقش آمریکا در ایجاد گروهک های القاعده و طالبان، داعش و امثال آن بی خبر و بی اطلاع نیست.

عزمی اضافه کرد: این طور نیست که غرب بیاید یک سگ را به جان اسلام و مسلمین بیاندازد و خودش دچار آسیب نشود، این چیزی است که از سال های قبل مسئولین جمهوری اسلامی به غرب هشدار می دادند که این تروریست هایی که شما تجهیز کردید، سلاح و پول در اختیارشان گذاشتید دیر یا زود به سوی خودتان خواهند آمد و ما دیدیم که این پیشگویی تحقق پیدا کرد.

امام جمعه موقت کازرون با اشاره به اینکه کشورهای اسلامی خود قربانی تروریست هستند بیان داشت: ایران اسلامی، مردم مظلوم عراق، افغانستان، بحرین، سوریه، لبنان و یمن  صدها هزار شهید در این راه تقدیم کرده اند و تروریست لحظه ای دست از جنایت در کشورهای اسلامی بر نداشته است حال چطور می شود گفت تروریست خواستگاه مسلمانان است؟! بنا به فرموده مقام معظم رهبری؛ قبل از غلبه استعمار غرب بر کشورهای اسلامی ما هرگز شاهد اینگونه تندروی ها نبوده ایم و تروریسم سوغات غرب برای جهان اسلام است.

حجت الاسلام و المسلمین عزمی خطاب رهبری به جوانان را به علت آلوده نشدن آن ها به پلیدی های سردمداران غربی دانست و تاکید کرد: نکته دیگر که در پیام رهبر معظم انقلاب حائز اهمیت و قابل ذکر می باشد این است که ایشان به جای دولت مردان سست عنصر به سراغ جوانان غرب رفته اند تا وجدان عمومی غربیان را بیدار کنند.



 

نام:
ایمیل:
* نظر: