آخرین اخبار
کد خبر: ۷۳۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
خطیب جمعه کازرون:
حجت الاسلام خرسند گفت:در شهری که در فاصله دو هفته 150 شهید تقدیم انقلاب اسلامی می کند هیچ روزی مناسب تر از این ایام برای نام گذاری «روز کازرون» وجود ندارد.
به گزارش تنویر، امام جمعه ی کازرون در خطبه های نماز جمعه ی این هفته میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) را تبریک گفت و با اشاره به میلاد حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) آغاز هفته ی وحدت را نیز تبریک گفت و اظهار داشت: قرآن سراسر دعوت به وحدت است «واعتصموا بحبل ا... جمیعاً و لا تفرقوا ان المؤمنون اخوه» و پیامبر امت را به وحدت و همدلی دعوت کرده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد خرسند با تاکید بر روایتی از پیامبر اعظم(ص) که جماعت مسلمین را رحمت می‌دانست و دوری و اختلاف مسلمین را عذاب برمی‌شمرد عنوان داشت: امیرالمؤمنین در خطبه127 نهج‌البلاغه  سفارش می کنند که از پراکندگی و اختلاف بپرهیزید و علمای اسلام و مراجع شیعه هم در طول تاریخ تشیع این چنین بوده­ اند و به سنت رسول الله(ص) و اهل بیت طاهرینش اقتدا می­ کردند.

 خرسند با اشاره به نامه مرحوم آیت ا... العظمی بروجردی به شیخ الازهر که در آن شیخ محمد شلتوت  را  به وحدت و تقریب بین مذاهب اسلامی دعوت کرد حضرت امام خمینی(ره) را نیز از منادیان بزرگ وحدت مذاهب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: در دوران ما هم حضرت امام منادی وحدت بود و وحدت و یک دلی  را رمز پیروزی عنوان می کردند، چه وحدت بین امت اسلامی، فرق اسلامی و بین شیعه و سنی و چه وحدت در عرصه­ ی داخلی کشور بین قومیت­ ها، بین نژادها، بین جریان­ های سیاسی.

وی اختلاف را زیان آفرین دانست و با تاکید بر فرمایشات حضرت امام رحمه الله علیه گفت: اختلاف به هر شکلش زیان آفرین است و البته وحدت به معنای یکی شدن همه مذاهب، افکار و گرایش ­ها نیست، بلکه وحدت به معنای نبودن تفرقه و نفاق و درگیری و کشمکش است.

خطیب جمعه‌ی کازرون به انتخابات های پیش رو در کشور اشاره کرد و با انتقاد از دو قطبی کردن فضای جامعه مبنا قرار دادن شعار سال را خواستار شد و گفت: امروز ما بیش از هر زمانی به وحدت کلمه و به هم دلی و هم زبانی که توسط رهبر انقلاب مطرح شد نیازمندیم و دو قطبی کردن جامعه در آستانه انتخابات خیانت به کشور، انقلاب، مردم و خون شهداست. وی در ادامه افزود: دو قطبی کردن جامعه و کشور به نفع چه کسی است؟ این هدفی است که آمریکا و رژیم صهیونیستی دنبال می کنند، چرا برخی افراد و جریانات سیاسی نمی‌خواهند بفهمند؟ وقتی انسان برخی تیترهای روزنامه­ ها را می­ بیند بوی فتنه انگیزی به مشامش می رسد و برخی موضع­ گیری افراد، شخصیت­ ها و جریانات سیاسی بوی فتنه­ انگیزی می دهد.

خرسند با طرح این پرسش که آیا برخی نمی­  خواهند از فتنه­ ی 88درس عبرت بگیرند؟ و آیا می­ خواهند آزموده را دوباره امتحان کنند؟ بیان داشت: این ملت اگر باز فتنه­ ای مثل 88 به وجود بیاید این بار به شکل دیگری برخورد می­ کند و این گونه نیست که اجازه دهند جریاناتی بخواهند فضای کشور را ملتهب کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی انتخابات را آبروی نظام دانست و گفت: نباید اجازه داد برخی از فضای انتخاباتی استفاده کنند و فضا را مسموم کنند.

وی مجلس خبرگان را دارای جایگاهی ممتاز و فراجناحی خواند و با تاکید بر اینکه نباید این جایگاه را با رقابت­های سبک سیاسی و جناحی آلوده کنیم بیان داشت: انتخابات خبرگان و خبرگان ملت جایگاه رفیعی دارد و این انتخابات تفاوت‌های فراوانی با دیگر رقابت‌­های سیاسی دارد و مجلس خبرگان یک مجلس فراجناحی و حلقه­ ی اتصال جنبه­ ی الهی و مردمی جایگاه ولایت فقیه است.

حجت الاسلام خرسند ملاک عمل نمایندگان خبرگان را براساس تکلیف شرعی و نه مسایل سیاسی و جناحی خواند و با تاکید بر وظیفه شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها، وابستگی های سیاسی و خانوادگی را دلیل بر تایید افراد ندانست و اظهارداشت: عضویت در مجلس خبرگان  ساز و کار خودش را دارد و شهرت افراد یا وابستگی سیاسی و خانوادگی، معیار حضور در خبرگان نیست و این معیار را قانون بر عهده­ 6 فقیه عادل گذاشته است که آن­ها باید امتحان بگیرند، مصاحبه کنند تا صلاحیت افراد برایشان محرز شود.

خرسند در بخش دیگری از صحبت های خود به انتخابات مجلس شورای اسلامی و نقش آفرینی شورای نگهبان در فرایند این انتخابات پرداخت و تصریح کرد: باید اجازه داد براساس معیار قانون عمل شود که شورای نگهبان هم قطعاً قانون را اعمال می­ کند و تابع فضاسازی سیاسی و جو سازی های سیاسی نخواهد شد و این که برخی جریانات دنبال این هستند که تعداد نامزدها را فراوان کنند تا شاید شوراهای نگهبان را در یک فضایی قرار دهند که مجبور شود برخی را تأیید کند درست نیست و این اتفاق نمی افتد.

وی با توصیه همه کاندیداها و مردم به رعایت قانون وظیفه مجلس را قانون گذاری و خدمت به مردم دانست و طرح این سئوال که آیا پیمودن مسیر گناه و ایجاد فضای آلوده به تهمت و خرج های آنچنانی برای خدمت به مردم است بیان داشت:مگر یک نماینده­ ی مجلس در طول 4 سال چقدر حقوق و مزایا می­ گیرد که برخی برای به دست آوردن این منصب هزینه­‌های گزاف می­کنند؟ جز این که غرض­هایی دیگری در کار باشد و مردم باید مراقب باشند در مجلس که در رأس امور است کسانی راه یابند که بتوانند قانون گذاری بکنند.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: من بارها گفته­ ام شأن نماینده‌ی مجلس قانون گذاری است نه اجرا، اجرائیات وظیفه­ ی دولت و نماینده ­ی دولت است این وعیدهایی که برخی می­ دهند آن هم با توجه به وضعیت مالی کشور معلوم است که توخالی است.

امام جمعه ی کازرون با بیان این که 9 دی یکی از یوم ا...های انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار است فتنه سال 88 را برنامه ریزی شده و هماهنگ شده با سیستم های جاسوسی و اتاق های فکر غربی دانست و تصریح کرد: برخی با شنیدن نام 9 دی به آن­ها برمی خورد. اصلاً 9 دی را نمی­ گویند، می­گویند «حوادث بعد از انتخابات» و اسناد نشان می دهد که همان انقلاب مخملی که در برخی کشورها به وجود آوردند، بنا بود در ایران همان اتفاق بیفتد و بعد از ایران هم نوبت به سوریه برسد.

حجت الاسلام محمد خرسند سکوت سران فتنه را که زمانی در مسندهای حساس و کلیدی جمهوری اسلامی بودند را مایه تاسف خواند و عدم موضع گیری و سکوت در برابر حمایت گروهک منافقین، سلطنت طلب ها و حتی رژیم صهیونیستی را عامل سقوط دانست و تاکید کرد: نخست وزیر رژیم صهیونیستی رسماً اعلام کرد این­هایی که در خیابان­­ های تهران علیه اسلام و علیه امام حسین(ع) و علیه اصل ولایت فقیه شعار می­ دهند و تظاهرات می­ کنند، نمایندگان ما هستند و عکس سران فتنه در کنار عکس رئیس گروهک تروریستی منافقین در دست سلطنت طلب ها بود و این آقایان هیچ موضعی نگرفتند. نگفتند چه شده ما را که باید عکس من باید در کنار عکس رئیس منافقینی باشد که دستش به خون هزاران انسان در ایران و عراق آغشته است.

خرسند درادامه افزود: مقام معظم رهبری این­ها را جمع کردند و گفتند این­ راهی که می­ روید در نهایت به جایی می­رسید که کار از دست شما خارج می شود. این کار را نکنید. گوش نکردند. سپس آن خطبه رادر 29 خرداد 88خواندند . ولی این­ها تمکین نکردند.

وی راه بدنه مردم و رای دهندگان به سران فتنه و حتی کسانی که تا قبل از خطبه رهبر انقلاب و اتمام حجت ولی فقیه به خیابان ها آمدند را از فتنه جدا دانست و با اشاره به خطبه یکی  از حامیان فتنه گران عنوان داشت: در ماه رمضان و در همین نماز جمعه ­ای که الان آقایان به آن افتخار می­ کنند و می گویند باید اسم آن را بی نظیرترین نماز جمعه در تاریخ اسلام گذاشت، همین حامیان فتنه گران بطری آب کنار دستشان بود، با کفش، زن و مرد، دختر و پسر کنار هم به نماز جمعه ایستادند، این هم نماز جمعه­ ی فتنه، نماز جمعه­ ی آمریکایی هم دیدیم بالاخره، اما همه این ها به برکت ابا عبدا... الحسین(ع) مردم به صورت خودجوش به صحنه آمدند و تکلیف خودشان را انجام دادند و آن ایام، ایام بصیرت ملت ایران بود.

خرسند با بیان این که برخی دوباره شروع به فتنه انگیزی کرده اند و حتی برخی مواضع مسئولین دولت بوی فتنه می دهد اظهارداشت: دولت محترم باید مراقب باشد، می­ بینیم که برخی مواضع دولتی­ ها بوی فتنه می دهد، تعرض­ هایی که به شورای نگهبان یا نهادهایی مثل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می شود بوی فتنه می­ دهد.

وی اضافه کرد: جالب است که هم زمان در خارج از کشور هم به شورای نگهبان و سپاه حمله می شود و کنگره­ ی آمریکا تحریم­ هایی علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی وضع می­ کند، این هماهنگی­ ها چه معنایی می ­دهد؟ چرا برخی نمی­ خواهند به خود بیایند؟ اگر لازم بشود 9 دی بارها تکرار می­ شود.

حجت الاسلام و المسلمین خرسند علی رغم ابراز امیدواری برای به نتیجه رسیدن برجام آمریکا را غیرقابل اعتماد خواند و به دولتمردان توصیه کرد که به وعده های پوچ آمریکایی ها دلخوش نکنند و اظهار داشت: از یک طرف می­ گویند برجام و از یک طرف قطعنامه علیه ایران صادر می­ کنند، پول های بلوکه شده­ ی جمهوری اسلامی را با مصوبه ­ی مجلس آمریکا می‌خواهند به خانواده ­ی امریکایی­هایی بدهند که در حوادث تروریستی کشته شدند! به این بهانه که جمهوری اسلامی از تروریسم حمایت می­ کند! یا این که به 28 کشور بگویند هر کسی به ایران در 5 سال گذشته سفر کرده است اگر قصد ورود به آمریکا داشته باشد قانون محدودیت ویزا دارد.

خرسند با انتقاد از رفتار منفعلانه وزارت خارجه خاطرنشان کرد: برخی مسؤولان کشور ما با لبخند می­ گویند آقای کری نامه نوشته است به وزیر امور خارجه و گفته است؛ نه ما این قانون را اجرا نمی ­کنیم و یا یک جوری اجرا می­ کنیم که به اقتصاد ایران لطمه نخورد و ما هم منتظریم ببینیم آمریکایی ها چطوری این قانون را اجرا می­ کنند!! چرا این قدر منفعل؟ از دشمن توقع همکاری دارید؟ این دوگانگی، این تناقض در سیاست آمریکا همیشه وجود داشته و خواهد داشت.

حجت الاسلام خرسند در پایان با اشاره به «روز کازرون» و شهادت 150 فرزند این شهرستان در فاصله 4 دی تا 19 دی ماه خاطر نشان کرد: در شهری که در فاصله دو هفته 150 شهید تقدیم انقلاب اسلامی می کند هیچ روزی مناسب تر از این ایام برای نام گذاری «روز کازرون» وجود ندارد، لذا انتظار دارم این روز در سال های آینده ثبت و فضاسازی در سطح شهر بشود چون عزت و عظمت ملت ما مرهون شهداست.

خبرنگار: سینا پیروی
نام:
ایمیل:
* نظر: