آخرین اخبار
کد خبر: ۹۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
خطیب جمعه قائمیه:
خطیب جمعه قائمیه گفت: واضح و روشن است که آل سعود لیاقت و صلاحیت خادم الحرمین بودن را ندارد فاجعه جانسوز منا هم یکی دیگر از خیانت های آل سعود در مراسم حج است که بیانگر این حقیقت است.

به گزارش تنویر، حجت الاسلام قهرمان عباسی در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر ضمن گرامی داشت سالروز شهدای مظلوم زائرین خانه خدا در مکه مکرمه در سال 1366 در مراسم برائت از مشرکین اظهار داشت: موضوع برائت از مشرکین خصوصاً در ازدحام میلیونی مسلمانان در مراسم حج یکی از موضوعات مهم قرآنی است و در سیره معصومین علیهم السلام به اشکال مختلف این عمل برائت از مشرکین بروز و ظهور داشته است.

امام جمعه قائمیه گفت:حجاج مسلمان به تبیعت ازقرآن و سیره معصوم اقدام به انجام وظیفه دینی خود نمودند این عمل به تکلیف دینی موجب طغیان نماد شرک و طاغوت و دست نشانده استکبار یعنی آل سعود وهابی مسلک قرار گرفت.

عباسی تصریح کرد: امروز برای امت اسلام اعم از شیعه و سنی به خوبی مطلب واضح و روشن است  سعود لیاقت و صلاحیت خادم الحرمین بودن را ندارد فاجعه جانسوز منا هم یکی دیگر از خیانت های آل سعود در مراسم حج است که بیانگر این حقیقت است.

وی اظهار داشت: عربستان باید در دادگاه صالحه بین المللی پاسخگوی این اهانت و خیانت های خود در حق مسلمین باشد و دولت های اسلامی باید در این خصوص اهتمام و پی گیری مجدانه داشته باشند و وهابیت و تبعات این تفکر ضد اسلامی نباید عامل تشدید اختلاف در بین مسلمانان باشد و وحدت مسلمین را متزلزل کند.

خطیب جمعه قائمیه گفت: یکی از سنت های حسنه و روشهای زنده نگه داشتن اهداف انقلاب و جلوگیری از فراموشی یا انحراف و یا غفلت از این اهداف که باعث و بانی و مروج و نهادینه کردن آن در جامعه رهبر معظم انقلاب است دیدار با خانواده شهداست.

امام جمعه قائمیه با اشاره به دیدار رهبری با خانواده شهداء خاطر نشان کرد: دیدار با خانواده شهداء علاوه بر تکریم و تجلیل از خانواده های معظم شهداء، زنده نگه داشتن اهداف شهداء و تداوم بخشیدن به راه شهداست.

وی گفت: نباید این سیره و سنّت حسنه به یک نماد صوری و تبلیغاتی مبدل گردد تأسی و الگوگیری از رهبری در این راستا نباید جنبه شعاری و یک حرکت صوری باشد مسئولین -مدیران –کارگزاران در دیدارهایشان با خانواده شهداء باید از روحیه انقلابی مقاومت -ایثار-ولایت مداری -تعهد به آرمانها و ارزشهای دینی و دشمن ستیزی خانواده های شهدا درس بیامورند.

عباسی تصریح کرد: اهمیت دادن به مسائل حاشیه ای و غیر ضروری مانند کنسرت موسیقی و تبدیل کردن آن به یک جریانی که از آن بهره برداری انتخاباتی شود و افکار و اذهان عمومی را از مطالبات اصلی و واقعی منحرف کردن خدمت به مردم محسوب نمی شود.

ایشان ادامه دادند: مشکل مردم برگزاری کنسرت موسیقی نیست، مشکل مردم مشکل اقتصادی و معشیتی است، تبعیض و ظلم در پرداخت حقوقهای نجومی است، مشکل بیکاری و رکود اقتصادی است، تک رقمی بودن تورم حاصل رکود اقتصادی و تعطیلی کارخانه های تولیدی و واردات بی رویه و عدم گردش معاملات و سرمایه در جامعه است نه حاصل رونق بازار کار و سرمایه و تولید، مشکل مردم قراردادهای مبهم نفتی و فاش کردن اطلاعات مالی حسابهای ملّی در نزد اجانب است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: