آخرین اخبار
کد خبر: ۹۷۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۰
افتخاری دیگر برای کازرونی ها؛
تنویر کازرون خبر داد: خواهر بسیجی مزارعی از کانون بسیج مهندسین ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون به عنوان مربی نمونه کشوری طرح بسیج همگام با کشاورز انتخاب شد.
به گزارش تنویر، خواهر بسیجی مهندس زینب مزارعی کارشناسی ارشد کشاورزی از کانون بسیج مهندسین ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون به عنوان مربی نمونه کشوری طرح بسیج همگام با کشاورز انتخاب شد.

گفتنی است خواهر مزارعی در زمینه آموزش و انتقال تجربه و علمی سازی کشاورزی در روستاهای تحت پوشش اقدامات قابل توجهی انجام نمود که موجب تولید بیشتر محصولات کشاورزی و بهبود اقتصاد کشاورزان شده است.

در این رابطه مهندس محمدجعفر شفیعی مسئول بسیج مهندسین کازرون اظهار داشت: یکی از مهمترین برنامه های بسیج مهندسین کشاورزی، طرح بسیج همگام با کشاورز است که این طرح با اعزام مهندسین بسیجی به روستاهای تحت پوشش اجرا می شود.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با بیان اینکه طرح ملی بسیج همگام با کشاورز مصداق واقعی تحقق اقتصادمقاومتی است، اظهار داشت: در این طرح مهندسین بسیجی کشاورزی در مدت کاشت، داشت و برداشت از مزارع و باغات شهرستان بازدید نموده و مشکلات آنها را از نزدیک بررسی کرده و با انتقال تجارب و دانش های علمی روز به کشاورزان شهرستان موجب افزایش بهره وری محصولات کشاورزی خواهند شد.

مهندس شفیعی هدف از اجرای این طرح را افزایش سطح آگاهی کشاورزان، آشنایی با روشهای نوین کشاورزی به منظور افزایش عملکرد، استفاده بهینه از منابع آبی، شناسایی محصولات غالب منطقه، تغییر الگوی کشت به سمت محصولات کم آب عنوان کرد: در این راستا همایشی تحت عنوان نقش گیاهان دارویی در اقتصادمقاومتی در هفته بسیج برگزار شد.

وی مهمترین فلسفه این طرح ملی را خودکفایی، امنیت غذایی و علمی کردن کشاورزی در جهت اجرای رهنمودها و توصیه های مقام معظم رهبری بیان کرد و ابراز داشت: بسیج مهندسین کشاورزی در واقع برای تأمین سلامت مردم و تهیه محصولات سالم با کشاورزان شهرستان همکاری صمیمانه ای دارد.

مسئول بسیج مهندسین کازرون با تاکید بر اهمیت اجرای طرح بسیج همگام با کشاورز خاطرنشان کرد: ما امیدواریم بتوانیم با روحیه جهادی و تفکربسیجی که در بین مربیان طرح بسیج همگام با کشاورز وجود دارد گام های بلند تری در راه افزایش عملکرد و ارتقاء بهروری به منظور دستیابی به خودکفایی و امنیت غذایی برداریم.

لازم به ذکر است که این طرح سه سال است که در کشور اجرا می شود.

 

نام:
ایمیل:
* نظر: